Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nadwozie/wnętrze

CZESŁAW WACHNIK
TOMASZ GAWAŁKIEWICZ
Od prawie roku w salonach Renaulta można oglądać lagunę II. Najtańszy model z silnikiem 1,6 litra o mocy 110 KM kosztuje od 59.900 zł.

Od pewnego czasu obserwujemy wręcz agresywną ekspansję koncernów francuskich jak Renaulta, który kupił Nissana i PSA a więc Peugeota i Citroena.

Nadwozie/wnętrze

Nadwozie laguny możemy nazwać spokojnym, ale jednocześnie bardzo eleganckim. Z przodu dominują szerokie, zintegrowane światła oraz grill z logo Renaulta. Wnętrze auta jest połączeniem tradycji z elementami nowoczesności. Tradycyjny jest zestaw wskaźników z dwoma dużymi licznikami (obrotomierz i prędkościomierz) oraz dwoma małymi wskaźnikami (zasobność zbiornika paliwa i temperatura silnika). Pozostała część kokpitu jest nowoczesna. Uwagę zwraca wyświetlacz radia wraz ,,czujnikiem'' ciśnienia kół a także zakrywany klapą panel z radiem, klimatyzacją i innymi pokrętłami.

Jazda w luksusie

Lagunę nie uruchamia się za pomocą tradycyjnego kluczyka ale specjalnej karty kodowej oraz po naciśnięciu przycisku ,,start/stop''. Nie będziemy wchodzić w szczegóły zawieszenia - zainteresowani dowiedzą się szczegółów u dilerów - ale trzeba podkreślić, że w praktyce sprawdzało się ono rewelacyjnie. Laguna jest neutralna. Czyli konstruktorom udało się osiągnąć kompromis między ,,miękkością'' typowego Francuza, a wymaganą przy szybkiej jeździe bezpieczną sztywnością. Auto jedzie bez zarzutu po autostradzie, przy pokonywaniu ostrych zakrętów jak też po gorszej nawierzchni.
1,9 litrowy diesel o mocy 120 KM zaskoczył nas kulturą pracy oraz niskim poziomem hałasu. Wprawdzie w ofercie Renaulta znajduje się mocniejszy, bo 150 konny diesel ale ten 1,9 litra jest zupełnie wystarczający. Doskonale spisywała się skrzynia biegów a także hamulce. Wyposażono je w układ wspomagający, który uaktywnia się w czasie gwałtownego hamowania. Nie można zapomnieć o obszernym wnętrzu - z przodu i z tyłu - a także wygodnych fotelach i kanapie.

Nowoczesna i bezpieczna

Laguna ma bogate wyposażenie. Wspomnijmy tu o ABS-ie z ESP i ASR, systemie kontroli ciśnienia w oponach, 8 poduszkach powietrznych (o regulowanym ciśnieniu) oraz kurtynach bocznych, pasach bezpieczeństwa z ogranicznikami napięcia, klimatyzacji itp. Ponadto laguna II jako pierwsze auto - po crash-teście - dostała pięć gwiazdek za bezpieczeństwo. Drugim był mercedes C 180.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska