Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Najnowszą astrę można zamawiać od grudnia

(wak)
Nadwozie nowej astry jest bardzo podobne do znanej już na rynku insygnii (fot. GM Opel)
Nadwozie nowej astry jest bardzo podobne do znanej już na rynku insygnii (fot. GM Opel)
Coraz więcej wiemy już o najnowszym oplu astrze, czwartej generacji, produkowanym zresztą w Polsce, którego cena będzie rozpoczynała się od 58,5 tys. zł.

Dodajmy, za model 5-drzwiowy, z silnikiem 1,4 litra o mocy 100 KM, przy momencie obrotowym wynoszącym 130 Nm. Słabością tej wersji wydaje się jednak to, że auto będzie miało jedynie 5-biegową skrzynię przekładniową. Zresztą podobną skrzynię będzie miał opel z silnikiem 1,6 litra o mocy 115 KM.

Dodajmy, że obok wymienionych dwóch silników, z benzynowych będą jeszcze dwie jednostki, a mianowicie 1,4 litra turbo o mocy 140 KM i 1,6 turbo o mocy 180 KM. Moment obrotowy w tych silnikach wynosi odpowiednio 200 i 230 Nm. A więc jak w jednostkach diesla. Wspomniane wersje będą miały sześciobiegowe skrzynie przekładniowe, a w opcji także automatyczne.

Ople astry będą oferowane także z tzw. aktywnym zawieszeniem FlexRide, w trzech opcjach prowadzenia: Standard, Sport i Tour. Zawieszenie to dostosowuje się do stylu jazdy i prędkości na zakrętach.

Do wyboru będą też cztery silniki diesla, 1,3 litra znany już z corsy o mocy 95 KM, 1,7 litra o mocy 110 lub 125 KM oraz 2,0 o mocy 160 KM. Ten ostatni z wręcz rewelacyjnym momentem obrotowym, bo wynoszący aż 380 Nm. Także w przypadku diesli model z silnikiem 1,3 litra będzie miał skrzynię o pięciu przełożeniach a pozostałe sześciobiegowe. Zarówno z zewnątrz, ale szczególnie we wnętrzu nowa astra nawiązuje do znanej już na rynku i większej insygnii. A także chevroleta cruza. Zresztą oba auta mają tą samą płytę podłogową.

Auto oferuje wygodną pozycję za kierownicą i dużo przestrzeni w kabinie. Także wyposażenie astry nawiązuje do insygnii. To pierwszy kompakt posiadający biksenonowe aktywne reflektory, zmieniające sposób oświetlania drogi w zależności od prędkości jazdy a także doświetlające zakręty. Nowością w tym segmencie są również komfortowe, ergonomiczne fotele przednie, oferujące bardzo szeroki zakres regulacji zarówno dla kierowcy jak i pasażera z przodu. O aktywnym zawieszeniu FlexRide już pisaliśmy.

Cena podstawowej wersji to 58.500 zł. Za tę cenę otrzymamy wygodnego przestronnego hatchbacka z benzynowym silnikiem 1.4 o mocy 100 KM. Model ten na razie będzie oferowany tylko jako 5 drzwiowy hatchback. Następną wersją nadwoziową będzie kombi, później pojawi się odmiana 3 drzwiowa w wersji sportowej OPC.

Zamówienia na najnowszą astrę będzie można składać od grudnia, a sprzedaż w Polsce rozpocznie się w styczniu przyszłego roku.

 

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska