Nowe logo promocyjne województwa lubuskiego. Dobre czy beznadziejne?

(staw)
Udostępnij:
Lubuskie ma swoje logo. Zadebiutowało w ub. tygodniu i już wzbudziło żywą dyskusję na naszej stronie internetowej. My pytamy Czytelników o opinie na temat znaku i hasła, które ma promować region.

DRODZY CZYTELNICY!
Chcemy poznać Waszą opinię o znaku graficznym i haśle, które ma promować nasz region. Czy podoba Wam się? Jakie macie skojarzenia? Czy uważacie, że skutecznie pomoże nam w tym, abyśmy stali się rozpoznawalni? Czy zachęci ludzi do tego, aby do nas przyjeżdżali na wypoczynek, zaczynali tu nowe życie, a biznes inwestował? Czy będzie miało wpływa na nasze losy? Zaczynamy dyskusję o najważniejszym dla nas temacie - miejscu, w którym żyjemy. Piszcie do nas: [email protected]; "Gazeta Lubuska", al. Niepodległości 25, 65-042 Zielona Góra

Co mówia twórcy loga i jak je oceniają internauci - czytaj w portalu Strefa Biznesu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 31

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

W
Wojtek
Napiszczie ile kosztowało (LOGO)dyskusja będzie ciekawsza
G
Gość
W dniu 17.05.2010 o 21:00, Stasiu I. napisał:

Ładne logo. Hasło też całkiem trafione. Teraz tylko skuteczna i konsekwentna promocja znaku. Będę się bacznie przyglądał.


Już wiesz. Jeżeli w sklepie to co na wystawie, to nie ma po co wchodzic. Wycieczka idzie dalej.
S
Stasiu I.
Ładne logo. Hasło też całkiem trafione. Teraz tylko skuteczna i konsekwentna promocja znaku. Będę się bacznie przyglądał.
k
klient
Jako niezadowolony z logo wnoszę o zareklamowanie wadliwego wyrobu. Należy dojść do warunków, jakie są do tego wystarczające oraz skorzystac z przysługującego prawa.
i
inventio
sam zajmuje się projektowaniem tego typu grafiki i uważam że to logo jest co najwyżej poprawne. Co prawda zostały zachowane podstawowe zasady przy projektowaniu i sam bym się nimi kierował, rozumiem też jego symbolikę ale jest jednak zbyt książkowe i chyba bardziej zrozumiałe dla projektantów niż ludzi, którzy się tym nie zajmują. Bo niby co dla przeciętnego człowieka mają oznaczać te kolorowe plamy? Jakby to ujął klasyk logo jest "z twarzy podobne do nikogo", ni to chmura ni to serce z urwanym skrzydłem. Dla widza ważny jest jasny przekaz, o tym Bakalie zapomniały. No i jeśli spojrzeć na logo innych województw to jednak są do siebie bardzo podobne a podstawą brandingu jest to by się wyróżnić, choć lubuskie to trudny orzech do zgryzienia bo nie mamy nic tak charakterystycznego jak np.Mazury. Radziłbym jednak władzom województwa poszukać innej propozycji {sam złożę konkurencyjny projekt} bo wbrew pozorom logo jest najważniejszym elementem kreowania marki i tutaj nie warto przystawać na pierwszy lepszy projekt. pozdrawiam.
r
rodak-korektor
W dniu 17.05.2010 o 13:52, var napisał:

Na wstępie powiem, że nie zgadzam się z opinią -rodak- o tym, że "Polacy nie potrzebują promocji regionów w Ojczyźnie." Potrzebują. Przykładem jest świetna promocja Poznania (PS. @kamil, POZnań* ma hasło, "Poznań, miast know how"). Super logo, super hasło, fajne reklamy w TV. Zamiast ugadać się z firmą, która zrobiła kampanię Poznania, nam (czyt. "lubuskim urzędasom") spodobało się chyba logo Śląskiego i zatrudniliśmy tą samą firmę...(...)


Wielkopolskie jest znane nie tylko w kraju. Wlkp = gospodarność. Wszystko załatwia. Nie wiem, dlaczego zgodzili sie na "drobny' wydatek?
Nie szkodzi. To logo jako pozbawione spójności ze znanym Regionem /nie bardzo znają Region Lubuski akceptujący prezentowane logo/ zamieciemy pod dywan, żeby nam nie szkodziło.
Mamy drugą władzę. Wojewodowie znajdą rezerwę na opracowanie SKUTECZNEJ promocji Regionu, i akceptują projekt uzyskujący największe poparcie mieszkańców. Nie zaszkodzi anonimowy konkurs dla młodzieży szkolnej, artystów plastyków i chętnych. Kopie najlepszych np. 10 projektów wystawić do oceny w miastach Regionu. Placówkę i autora najlepszych gratyfikować ku zadowoleniu 'wszystkich' i wykazaniu tzw. transparentności poczynań. Przy ocenie prac należy zdjąć 'różowe' okulary.
Powodzenia.

W tym wątku jestesmy zgodni!
v
var
W dniu 17.05.2010 o 14:45, Jiraja napisał:

Logo ma zmuszać do skojarzeń i te zmusza.



Zmuszać do skojarzeń?? Skąd to wytrzasnąłeś? Logo to prosty znak graficzny, nie rebus. A te kształty jakby wyjęte z samouczka Painta nie zmuszają do niczego jak chyba tylko śmiechu (w złym znaczeniu). Co to za kształt w ogóle? Ponoć ma nawiązywać (wg. autora) do położenia na zachodzie kraju... w jaki sposób? .

Moim zdaniem UM powinien zrobić pierw konkurs dla chętnych na projekt logo, z jakąś niewielką nagrodą za zajęcie podium. Jeżeli wygrany projekt byłby ok to zostawić tak jak jest, jak nie ok to wtedy zgłosić się do jakiejś firmy o dopracowanie bądź stworzenie innego.

PS. Tak gwoli ścisłości, bo ktoś tu o prawach mówił - autorskie jest niezbywalne, jak już to zbyć można jedynie prawo majątkowe (a firma i tak zbyć je musi na rzecz UM), więc żadna różnica.
G
Gość
jest np. największy w europie rezerwat latających myszy
k
kamikadze
ja bym do tej drogi (choć to ponoć jest granica) dołożył żuzlowca! Oryginalnie i zgodnie z prawdą - to jest nasza wojewódzka charakterystyka. A że sport mało komu znany? i co z tego - dzieki temu logo jest też intrygujące. Lasy są dobrze znane i nie świadczy to dosłownie o niczym!
J
Jiraja
Zacznę od krytyki Krytykujących. Jaki waszym znakiem symbol ma Lubuskie?... nie ma nie szczególnego na miarę Europy czy Świata więc nie ma sensu pokazywanie np Paradyża, winogrona czy czegoś podobnego. Logo ma zmuszać do skojarzeń i te zmusza. Jak dla mnie to to czarna ulica biegnąca wśród pól i lasu a górna część to oczywiście niebo. Symbolizuje to nasz tranzytowy charakter i tyle. naprawdę niezłe. Co do hasła to już podobne słyszałem, jak hasło Chełma miasto wschodu warte zachodu. Pewnie jest tego znacznie więcej.
Osobiście poszedł bym w drugą stronę. Skoro nawet Polacy nie wiedzą z czym kojarzyć województwo nie mówiąc o Niemcach czy jeszcze dalszych krainach to trzeba uderzyć zdecydowanie silniej. Lubuskie- dzika kraina Pokazać ilość lasów, najwięcej w Europie tras off roadowych i jedynie milion ludzi. Jak zwykle nie wyróżniające się województwo nie ryzykuje wyróżnieniem się. ale spoko w końcu ktoś to zmieni Pozdro
k
kamil
W dniu 17.05.2010 o 14:09, Zenek napisał:

Niesmialo przypomne ze logo firmy NIKE znanej na calym swiecie warte dzis miliony dularow zaprojektowal student za Siedem Doalrow Amerykanskich.



tyle że było to lat temu 1200. Właśnie to logo jest często podawane jako jedno z pierwszych pomysłów na reklamę marki poprzez znak graficzny - wcześniej stosowano samą nazwę produktu. To tak jakbyś mówił że to nie fair że Ty za ziemie pod dom musisz płacić grube siano a amerykanie za Long Island albo za Alaskę zapłacili grosze. inne czasy- inne realia.
Nie bronię tego naszego logo. Bronię głowy przed niepotrzebnym malkontenctwem. Nie chciałbym też żeby finał był taki że pieniadze już poszły a loga nie bedzie żadnego w związku z podniesionym larum. To dopiero była by reklama w Uwadze, Fakcie ii innych temu podobnych (nie nie w świetnej i rzeczowej GL)
k
kamil
ok, zgoda. z tym że jak rozumiem 400 tysi nie poszło tylko na logo a na opracowanie calej stategii rozwoju i promocji regionu (w tym logo)
Krosno miało pomysł dobry ale znowu: Most jest pierwszym moim skojarzeniem z Krosnem -a jakie pierwsze skojarzenie (i to takie nie wywołujace sprzeciwu np północnej części województwa) dot. naszego regionu? Poukrywane sztangi fajek? Czy laweta?
A co do zieleni: niby mozna sie do tego odwołać ale dobrze wiemy że takie odwołanie nie jest nic warte bo ile regionów, państw reklamuje sie właśnie tym? nawet logo promujace Polskę zawiera drzewko, słońce itp.
Czyli lasy nie, jeziora? no nie.
Zostają nam jeszcze bunkry (MRU) i nietoperze....
~Zielonogórzanin~
Jeżeli gorzowiakom się nie podoba to mi tak. Proponuję tylko niebieski kolor zastąpić białym aby logo miało barwy stolicy województwa
v
var
a własnie, @kamil: hm, sam mówisz że lubuskie słynie z zieleni, lasów itd - więc czemu nie na tym się skupić np.? a nie jakieś nic nie znaczące kształty a'la kształty żywcem z Painta :/
v
var
Na wstępie powiem, że nie zgadzam się z opinią @rodak o tym, że "Polacy nie potrzebują promocji regionów w Ojczyźnie." Potrzebują. Przykładem jest świetna promocja Poznania (PS. @kamil, POZnań* ma hasło, "Poznań, miast know how"). Super logo, super hasło, fajne reklamy w TV. Zamiast ugadać się z firmą, która zrobiła kampanię Poznania, nam (czyt. "lubuskim urzędasom") spodobało się chyba logo Śląskiego i zatrudniliśmy tą samą firmę...

Poza tym, 400tyś zł za projekt tak badziewnego loga i hasła (popieram tutaj pierwszą wypowiedź) nadaje się chyba do prokuratury. Wiadomo że ciężko jest wycenić autorską pracę graficzną, ale 400tyś. to chyba "LEKKA" przesada. Aż boję się spytać jakie były inne propozycje z przetargu, skoro ta i tak była najtańsza. To wszystko dowodzi jak nieumiejętnie rozporządza się pieniędzmi podatników w urzędach. Urzędasy nie wiedzą jakie są ceny w poszczególnych dziedzinach, że strona internetowa to koszt w granicach tylu a tylu, że projekt logo tylu a tylu itd. Szastają kasą bo myślą że tyle to właśnie kosztuje. A te wszystkie firmy zgłaszające się do przetargów to naciągacze chcący godziną pracy jednej osoby (w tym wypadku raczej "grafika-amatora") wyłudzić jak najwięcej kasy. Godzina pracy 400tyś zł... sporo .

PS. Swoją drogą przypomina się sytuacja z logo Krosna Odrzańskiego. Tyle że tam wydano ok 2tyś zł (i to jako nagroda za zajęcie I miejsca w konkursie na logo miasta z nadesłanych prac przez "zwykłych" obywateli). Oczywiście wybrano logo przedstawiające most w Krośnie, przynajmniej taki chyba był w planach, bo wyszedł zupełnie inny (most w Krośnie ma dwa, a nie jedno jak na logo przedstawiono, przęsło). Wygrało hasło "Krosno Odrzańskie - od razu urzeka". Tłumaczono wtedy, że dlatego wygrało te a nie inne, bo zawiera słowa Odra i Rzeka . Na nieszczęście dopatrzyć się można tego tylko i wyłącznie gdy ktoś nam na to zwróci uwagę . "Krosno Odrzańskie - ODRAzu uRZEKA"... śmiech na sali.

Dobrze zrobione logo nie potrzebuje broń boże pisemnego wyjaśniania użytych kształtów, kolorów, czcionek itd. No chyba że autorzy będą każdemu kto spojrzy na logo lubuskiego wręczać karteczkę z wyjaśnieniem kształtu... Bo co to niby jest za kształt? . Ehh, tragedia jakich niestety coraz więcej. Patrząc na stronę internetową Studia Bakalie - tragedia. Portfolio - nawet nawet, ale coś czuję że ostatnia ich praca (logo lubuskiego) się tam nawet nie znajdzie .
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Lubuska
Dodaj ogłoszenie