Faurecia ruszyła latem 2003 r., jako pierwszy zakład w gorzowskiej specjalnej strefie ekonomicznej w Baczynie. Zaczynała od produkcji desek rozdzielczych i paneli drzwiowych do nowego modelu vw golfa V, zatrudniała 350 pracowników. Z czasem pojawiły się zlecenia na podzespoły do audi Q7, potem do opla corsy i volvo serii C. Rosło zatrudnienie i w końcu minionego roku wyniosło 771 osób, a w maju tego roku już 889. Latem tego roku Faurecia przeprowadziła rewolucję technologiczną i organizacyjną. Na wtryskarkach i prasach pojawiły się nowe modele desek rozdzielczych i paneli drzwiowych dla forda fiesty oraz nowego SUV-a volvo o symbolu XC60.
- Wystartowaliśmy z tymi projektami i teraz 75 proc. naszych desek i paneli produkować będziemy dla nowego forda fiesty i różnych typów volvo, a resztę dla aut niemieckich - informuje Szymon Łuszczewski, dyrektor personalny fabryki. Nowe projekty wymagały zwiększenia zatrudnienia i obecnie w Faurecii pracuje już 1.100 osób.
Francuski koncern Faurecia w 28 krajach ma 180 fabryk i ośrodków naukowo-badawczych. Przy produkcji samochodowych foteli, desek rozdzielczych, paneli drzwiowych oraz systemów wydechowych i wyciszających zatrudnia 60 tys. osób. W Polsce ma cztery fabryki, w których pracuje łącznie ok. 7 tys. osób. W tym roku na liście ,,Polityki’’ największych firm w Polsce, gorzowska Faurecia zajęła 475 miejsce, z 352,2 mln zł obrotów.
Globalna Faurecia
![emisja bez ograniczeń wiekowych](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.221.6/images/video_restrictions/0.webp)
Gadżety i ceny oficjalnego sklepu Euro 2024
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?