- System działa prawidłowo - tak wojewodzie Jerzemu Ostrouchowi raportowali we wtorek pracownicy Wojewódzkiego Centrum Powiadamiania Ratunkowego. Tuż przed 11.30 podłączono do niego Zieloną Górę i powiat zielonogórski. Od tego momentu każdy z 1,023 mln Lubuszan, telefonując pod numer alarmowy 112, dodzwania się do Gorzowa. Tu jeden z kilku operatorów dopytuje dzwoniącego, z jakim zgłoszeniem telefonuje i w zależności od rodzaju zgłoszenia, kieruje je do odpowiednich służb (w przypadku pożaru - do straży pożarnej, problemów na drodze - do policji itp.).
To swoiste ratunkowe call-center działa od 15 października. Wówczas do systemu został podłączony Gorzów i jego okolice, w następnych tygodniach pozostałe powiaty. We wtorek zakończono proces podłączania.
Więcej o systemie przeczytasz w środę (18 grudnia) w papierowym wydaniu "Gazety Lubuskiej"
Przeczytaj też: Nie dzwońmy z bzdurą na alarmowy 112!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?