Czy to już czas na wymianę opon na zimę? Jak wybrać ogumienie? Jak opony powinny być oznaczone? Na co należy zwracać uwagę przy zakupie opon?
POLECAMY RÓWNIEŻ PAŃSTWA UWADZE:Kupujesz samochód? Te modele do 10 tysięcy złotych polecają mechanicy. Co się najczęściej w nich psuje? Które auto jest najmniej awaryjne?
Kupujemy używany samochód w przedziale 10-20 tys. zł. Te auta wg mechaników są najmniej awaryjne. Co najczęściej się w nich psuje?
Zobacz również: Kupujesz opony zimowe, przeczytaj etykiety na nich zamieszczone
Źródło:TVN Turbo
Czy potrzebuję już kolejnych opon?
Czy potrzebuję już kolejnych opon?
Jeśli na dotychczasowych oponach zimowych pojawiły się spękania albo uszkodzenia ścianek bocznych lub bieżnik jest zbyt płytki, to czas już pomyśleć o nowym komplecie opon z homologacją zimową.
POLECAMY RÓWNIEŻ PAŃSTWA UWADZE:Kupujesz samochód? Te modele do 10 tysięcy złotych polecają mechanicy. Co się najczęściej w nich psuje? Które auto jest najmniej awaryjne?
Kupujemy używany samochód w przedziale 10-20 tys. zł. Te auta wg mechaników są najmniej awaryjne. Co najczęściej się w nich psuje?
Zobacz również: Kupujesz opony zimowe, przeczytaj etykiety na nich zamieszczone
Źródło:TVN Turbo
Sprawdź czy na oponie jest symbol alpejski
Sprawdź czy na oponie jest symbol alpejski
Jest to jedyny oficjalny symbol homologacji zimowej – tylko on daje gwarancję, że mamy do czynienia z prawdziwym zimowym ogumieniem, w którym zastosowano mieszankę gumową zapewniającą przyczepność w niskich temperaturach oraz bieżnik efektywnie odprowadzający wodę, śnieg i błoto. Dotyczy to także opon całorocznych – jeśli już decydujemy się na takie opony, to koniecznie z homologacją zimową – oznaczoną symbolem płatka śniegu na tle góry.
POLECAMY RÓWNIEŻ PAŃSTWA UWADZE:Kupujesz samochód? Te modele do 10 tysięcy złotych polecają mechanicy. Co się najczęściej w nich psuje? Które auto jest najmniej awaryjne?
Kupujemy używany samochód w przedziale 10-20 tys. zł. Te auta wg mechaników są najmniej awaryjne. Co najczęściej się w nich psuje?
Zobacz również: Kupujesz opony zimowe, przeczytaj etykiety na nich zamieszczone
Źródło:TVN Turbo
Zimowe czy całoroczne z homologacją zimową?
Zimowe czy całoroczne z homologacją zimową?
Opony całoroczne z homologacją zimową mają bardziej miękką mieszankę gumową oraz wielofunkcyjny bieżnik, co przekłada się na lepszą przyczepność zimą i większe bezpieczeństwo niż w przypadku opon letnich. Musimy jednak pamiętać, że to tylko kompromis – nawet gumy całoroczne klasy premium latem nie będą tak dobre, jak opony letnie, a zimą – tak jak zimowe. Na zimowych szybciej zahamujesz, gdy zrobi się chłodno – także na mokrej nawierzchni!
POLECAMY RÓWNIEŻ PAŃSTWA UWADZE:Kupujesz samochód? Te modele do 10 tysięcy złotych polecają mechanicy. Co się najczęściej w nich psuje? Które auto jest najmniej awaryjne?
Kupujemy używany samochód w przedziale 10-20 tys. zł. Te auta wg mechaników są najmniej awaryjne. Co najczęściej się w nich psuje?
Zobacz również: Kupujesz opony zimowe, przeczytaj etykiety na nich zamieszczone
Źródło:TVN Turbo