Nie zwlekaj z wymianą opon do zimy!
Nie zwlekaj z wymianą opon do zimy!
Już w temperaturze poniżej 10 st. C. opony zimowe mają przewagę nad letnimi. Gwarantuje to przede wszystkim bardziej miękka i elastyczna mieszanka gumowa oraz odpowiednia rzeźba bieżnika stosowana w zimowym ogumieniu. Letnie opony wraz ze spadkiem temperatury stają się coraz twardsze, a droga hamowania znacznie się wydłuża. Jadąc na mokrej nawierzchni z prędkością 90 km/h przy temperaturze 2 st. C., droga hamowania na oponach zimowych jest o 11 metrów krótsza niż na letnim ogumieniu. Najlepiej zmienić opony, gdy temperatura spada rano poniżej 7 st. C. – wybierzmy się wtedy do profesjonalnego warsztatu, nie warto bowiem ryzykować uszkodzenia ogumienia jeżdżąc do przypadkowych, często tylko sezonowych serwisów opon. Nie spóźnij się w tym roku! Pora zmienić opony!
POLECAMY RÓWNIEŻ PAŃSTWA UWADZE:Kupujesz samochód? Te modele do 10 tysięcy złotych polecają mechanicy. Co się najczęściej w nich psuje? Które auto jest najmniej awaryjne?
Kupujemy używany samochód w przedziale 10-20 tys. zł. Te auta wg mechaników są najmniej awaryjne. Co najczęściej się w nich psuje?
Zobacz również: Kupujesz opony zimowe, przeczytaj etykiety na nich zamieszczone
Źródło:TVN Turbo
Oznaczenia opon. Na co zwrócić uwagę?
Oznaczenia opon. Na co zwrócić uwagę?
Na każdej fabrycznie nowej oponie znajduje się etykieta energetyczna. Uwzględnione są na niej informacje na temat trzech osiągów danej opony:
• efektywność paliwowa (symbole A, B, C, D, E, F, G, gdzie A oznacza najbardziej oszczędną),
• przyczepność na mokrej nawierzchni (symbole A, B, C, D, E, F, G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania),
• zewnętrzny hałas toczenia (wartość w decybelach).
Różnica między oponami klasy A i G w przypadku drogi hamowania na mokrej nawierzchni przy 80 km/h to nawet 18 metrów kw. Różnica w efektywności paliwowej między klasą A i G to nawet 7,5% w ilości zużytego paliwa.
POLECAMY RÓWNIEŻ PAŃSTWA UWADZE:Kupujesz samochód? Te modele do 10 tysięcy złotych polecają mechanicy. Co się najczęściej w nich psuje? Które auto jest najmniej awaryjne?
Kupujemy używany samochód w przedziale 10-20 tys. zł. Te auta wg mechaników są najmniej awaryjne. Co najczęściej się w nich psuje?
Zobacz również: Kupujesz opony zimowe, przeczytaj etykiety na nich zamieszczone
Źródło:TVN Turbo
Czy warto kupować używane opony
Czy warto kupować używane opony
Kupowanie używanych opon to tylko pozorna oszczędność. Nawet jeśli wysokość bieżnika jest odpowiednia (minimum 1,6 mm), to bardzo często nie wiemy, jak dana opona była używana. Wystarczy kilkaset kilometrów jazdy na niedopompowanych kołach, żeby uszkodzić wewnętrzne warstwy opon. Nie wiemy także jak ogumienie było przechowywane przez poprzedniego użytkownika. Nieprawidłowe magazynowanie może negatywnie odbić się na właściwościach gumy. Nowe opony to przede wszystkim inwestycja w bezpieczeństwo. Takie ogumienie posłuży nam też znacznie dłużej.
– Gdy wybieramy opony zimowe powinniśmy zwrócić uwagę na ich rozmiar, informacje znajdujące się na etykiecie oraz na to czy produkt posiada homologację europejską i oznaczony jest symbolem alpejskim. Takie ogumienie przechodzi wiele testów potwierdzających właściwości jezdne w zimowych warunkach, a co za tym idzie – zapewnia nam maksymalne bezpieczeństwo. Istotne jest również, aby kupowana opona była nieużywana. Nie oznacza to jednak, że powinna być wyprodukowana np. w ubiegłym miesiącu. Pamiętajmy, że kilkuletnia, nieużywana i przechowywana w odpowiednich warunkach opona jest tak dobra, jak całkowicie nowa. Czynnikiem wpływającym na jej zmiany jest eksploatacja, a nie czas magazynowania – opona starzeje się dopiero podczas użytkowania – podkreśla Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego.
POLECAMY RÓWNIEŻ PAŃSTWA UWADZE:Kupujesz samochód? Te modele do 10 tysięcy złotych polecają mechanicy. Co się najczęściej w nich psuje? Które auto jest najmniej awaryjne?
Kupujemy używany samochód w przedziale 10-20 tys. zł. Te auta wg mechaników są najmniej awaryjne. Co najczęściej się w nich psuje?
Zobacz również: Kupujesz opony zimowe, przeczytaj etykiety na nich zamieszczone
Źródło:TVN Turbo
POLECAMY RÓWNIEŻ PAŃSTWA UWADZE:Kupujesz samochód? Te modele do 10 tysięcy złotych polecają mechanicy. Co się najczęściej w nich psuje? Które auto jest najmniej awaryjne?
Kupujemy używany samochód w przedziale 10-20 tys. zł. Te auta wg mechaników są najmniej awaryjne. Co najczęściej się w nich psuje?
Zobacz również: Kupujesz opony zimowe, przeczytaj etykiety na nich zamieszczone
Źródło:TVN Turbo