1/34
Zielonogórzanie kolejny raz muszą uzbroić się w cierpliwość....
fot. Natalia Dyjas

Zielonogórzanie kolejny raz muszą uzbroić się w cierpliwość. Już w środę, 4 kwietnia, rozpocznie się przebudowa wiaduktu nad ulicą Batorego. Wąski przejazd ma stać się przeszłością. Zanim to jednak nastąpi, czekają nas miesiące objazdów... Zobacz jak teraz wyglądają prace na wiadukcie oraz ul. Dworcowej.

Na to wąskie gardło narzekali wszyscy. Kierowcy, bo tworzyły się tu korki, bo nie wszystkie samochody mogły tędy przejechać. Trudności miały miejskie autobusy, by się tu wyminąć. Piesi też narzekali, bo przejście było bardzo wąskie. Dwie osoby się nie zmieściły, nie mówiąc o opiekunach z dzieckiem w wózku czy rowerzystach. Wszystkie te problemy mają znikąć. 4 kwietnia bowiem rozpoczyna się przebudowa wiaduktu kolejowego na ulicy Batorego. To jedno z dwóch zadań, które PKP PLK S.A. realizuje wspólnie z miastem, a które jest też związane z dużym, wartym 280 mln zł, projektem niskoemisyjnego transportu (autobusy na prąd, centrum przesiadkowe itd.).

Pierwszym wspólnym zadaniem jest przedłużenie tunelu podziemnego pod torami (z 20 do 44 m), aż do ulicy Towarowej. Inwestycja trwa i kosztować będzie 8 mln zł. Wszystko po to, by łatwiej było się dostać m.in. do przychodni lekarskiej.

- Drugie zadanie, które w 80 procentach finansuje miasto za pomocą unijnych funduszy, obejmuje zabudowę zadaszeń peronów, tunelu i dojść do peronów oraz przebudowę wiaduktu kolejowego nad ul. Batorego - informował nas Zbigniew Wolny z zespołu prasowegoPKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Przebudowany wiadukt nad ul. Batorego przestanie być wąskim gardłem w komunikacji miasta. Po obu stronach wiaduktu będą chodniki dla pieszych, a poszerzony przelot wiaduktu umożliwi dwukierunkowy ruch autobusów. Szacunkowa wartość wspólnej inwestycji wynosi ok. 18,5 mln zł. Wykonawcą zadania obejmującego, zabudowę zadaszeń peronów, tunelu i dojść do peronów oraz przebudowę wiaduktu kolejowego będzie firma Strabag sp. z o.o. Roboty budowlane, związane z zamknięciami torowymi i zamknięciem ulicy Batorego w rejonie wiaduktu, potrwają do listopada.

Jak informuje Monika Zapotoczna z biura prezydenta magistratu, utrudnienia dla kierowców i pieszych potrwają do końca września. Przygotowano objazdy. A piesi? Z myślą o nich kursować będzie dodatkowy, darmowy autobus MZK - linia Z19. W dni robocze będzie on jeździł co pół godziny.

Samo zaś przejście i przejazd dla samochodów zostanie poszerzone - pojawią się chodniki po dwóch stronach.


Zobacz też: 10 mln zł na wymianę pieców w Zielonej Górze


POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:











2/34
Zielonogórzanie kolejny raz muszą uzbroić się w cierpliwość....
fot. Urząd miasta/oprac. Barłomiej Niklewicz

Zielonogórzanie kolejny raz muszą uzbroić się w cierpliwość. Już w środę, 4 kwietnia, rozpocznie się przebudowa wiaduktu nad ulicą Batorego. Wąski przejazd ma stać się przeszłością. Zanim to jednak nastąpi, czekają nas miesiące objazdów... Zobacz jak teraz wyglądają prace na wiadukcie oraz ul. Dworcowej.

Na to wąskie gardło narzekali wszyscy. Kierowcy, bo tworzyły się tu korki, bo nie wszystkie samochody mogły tędy przejechać. Trudności miały miejskie autobusy, by się tu wyminąć. Piesi też narzekali, bo przejście było bardzo wąskie. Dwie osoby się nie zmieściły, nie mówiąc o opiekunach z dzieckiem w wózku czy rowerzystach. Wszystkie te problemy mają znikąć. 4 kwietnia bowiem rozpoczyna się przebudowa wiaduktu kolejowego na ulicy Batorego. To jedno z dwóch zadań, które PKP PLK S.A. realizuje wspólnie z miastem, a które jest też związane z dużym, wartym 280 mln zł, projektem niskoemisyjnego transportu (autobusy na prąd, centrum przesiadkowe itd.).

Pierwszym wspólnym zadaniem jest przedłużenie tunelu podziemnego pod torami (z 20 do 44 m), aż do ulicy Towarowej. Inwestycja trwa i kosztować będzie 8 mln zł. Wszystko po to, by łatwiej było się dostać m.in. do przychodni lekarskiej.

- Drugie zadanie, które w 80 procentach finansuje miasto za pomocą unijnych funduszy, obejmuje zabudowę zadaszeń peronów, tunelu i dojść do peronów oraz przebudowę wiaduktu kolejowego nad ul. Batorego - informował nas Zbigniew Wolny z zespołu prasowegoPKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Przebudowany wiadukt nad ul. Batorego przestanie być wąskim gardłem w komunikacji miasta. Po obu stronach wiaduktu będą chodniki dla pieszych, a poszerzony przelot wiaduktu umożliwi dwukierunkowy ruch autobusów. Szacunkowa wartość wspólnej inwestycji wynosi ok. 18,5 mln zł. Wykonawcą zadania obejmującego, zabudowę zadaszeń peronów, tunelu i dojść do peronów oraz przebudowę wiaduktu kolejowego będzie firma Strabag sp. z o.o. Roboty budowlane, związane z zamknięciami torowymi i zamknięciem ulicy Batorego w rejonie wiaduktu, potrwają do listopada.

Jak informuje Monika Zapotoczna z biura prezydenta magistratu, utrudnienia dla kierowców i pieszych potrwają do końca września. Przygotowano objazdy. A piesi? Z myślą o nich kursować będzie dodatkowy, darmowy autobus MZK - linia Z19. W dni robocze będzie on jeździł co pół godziny.

Samo zaś przejście i przejazd dla samochodów zostanie poszerzone - pojawią się chodniki po dwóch stronach.


Zobacz też: 10 mln zł na wymianę pieców w Zielonej Górze


POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:











3/34
Zielonogórzanie kolejny raz muszą uzbroić się w cierpliwość....
fot. Natalia Dyjas

Zielonogórzanie kolejny raz muszą uzbroić się w cierpliwość. Już w środę, 4 kwietnia, rozpocznie się przebudowa wiaduktu nad ulicą Batorego. Wąski przejazd ma stać się przeszłością. Zanim to jednak nastąpi, czekają nas miesiące objazdów... Zobacz jak teraz wyglądają prace na wiadukcie oraz ul. Dworcowej.

Na to wąskie gardło narzekali wszyscy. Kierowcy, bo tworzyły się tu korki, bo nie wszystkie samochody mogły tędy przejechać. Trudności miały miejskie autobusy, by się tu wyminąć. Piesi też narzekali, bo przejście było bardzo wąskie. Dwie osoby się nie zmieściły, nie mówiąc o opiekunach z dzieckiem w wózku czy rowerzystach. Wszystkie te problemy mają znikąć. 4 kwietnia bowiem rozpoczyna się przebudowa wiaduktu kolejowego na ulicy Batorego. To jedno z dwóch zadań, które PKP PLK S.A. realizuje wspólnie z miastem, a które jest też związane z dużym, wartym 280 mln zł, projektem niskoemisyjnego transportu (autobusy na prąd, centrum przesiadkowe itd.).

Pierwszym wspólnym zadaniem jest przedłużenie tunelu podziemnego pod torami (z 20 do 44 m), aż do ulicy Towarowej. Inwestycja trwa i kosztować będzie 8 mln zł. Wszystko po to, by łatwiej było się dostać m.in. do przychodni lekarskiej.

- Drugie zadanie, które w 80 procentach finansuje miasto za pomocą unijnych funduszy, obejmuje zabudowę zadaszeń peronów, tunelu i dojść do peronów oraz przebudowę wiaduktu kolejowego nad ul. Batorego - informował nas Zbigniew Wolny z zespołu prasowegoPKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Przebudowany wiadukt nad ul. Batorego przestanie być wąskim gardłem w komunikacji miasta. Po obu stronach wiaduktu będą chodniki dla pieszych, a poszerzony przelot wiaduktu umożliwi dwukierunkowy ruch autobusów. Szacunkowa wartość wspólnej inwestycji wynosi ok. 18,5 mln zł. Wykonawcą zadania obejmującego, zabudowę zadaszeń peronów, tunelu i dojść do peronów oraz przebudowę wiaduktu kolejowego będzie firma Strabag sp. z o.o. Roboty budowlane, związane z zamknięciami torowymi i zamknięciem ulicy Batorego w rejonie wiaduktu, potrwają do listopada.

Jak informuje Monika Zapotoczna z biura prezydenta magistratu, utrudnienia dla kierowców i pieszych potrwają do końca września. Przygotowano objazdy. A piesi? Z myślą o nich kursować będzie dodatkowy, darmowy autobus MZK - linia Z19. W dni robocze będzie on jeździł co pół godziny.

Samo zaś przejście i przejazd dla samochodów zostanie poszerzone - pojawią się chodniki po dwóch stronach.


Zobacz też: 10 mln zł na wymianę pieców w Zielonej Górze


POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:











4/34
Zielonogórzanie kolejny raz muszą uzbroić się w cierpliwość....
fot. Natalia Dyjas

Zielonogórzanie kolejny raz muszą uzbroić się w cierpliwość. Już w środę, 4 kwietnia, rozpocznie się przebudowa wiaduktu nad ulicą Batorego. Wąski przejazd ma stać się przeszłością. Zanim to jednak nastąpi, czekają nas miesiące objazdów... Zobacz jak teraz wyglądają prace na wiadukcie oraz ul. Dworcowej.

Na to wąskie gardło narzekali wszyscy. Kierowcy, bo tworzyły się tu korki, bo nie wszystkie samochody mogły tędy przejechać. Trudności miały miejskie autobusy, by się tu wyminąć. Piesi też narzekali, bo przejście było bardzo wąskie. Dwie osoby się nie zmieściły, nie mówiąc o opiekunach z dzieckiem w wózku czy rowerzystach. Wszystkie te problemy mają znikąć. 4 kwietnia bowiem rozpoczyna się przebudowa wiaduktu kolejowego na ulicy Batorego. To jedno z dwóch zadań, które PKP PLK S.A. realizuje wspólnie z miastem, a które jest też związane z dużym, wartym 280 mln zł, projektem niskoemisyjnego transportu (autobusy na prąd, centrum przesiadkowe itd.).

Pierwszym wspólnym zadaniem jest przedłużenie tunelu podziemnego pod torami (z 20 do 44 m), aż do ulicy Towarowej. Inwestycja trwa i kosztować będzie 8 mln zł. Wszystko po to, by łatwiej było się dostać m.in. do przychodni lekarskiej.

- Drugie zadanie, które w 80 procentach finansuje miasto za pomocą unijnych funduszy, obejmuje zabudowę zadaszeń peronów, tunelu i dojść do peronów oraz przebudowę wiaduktu kolejowego nad ul. Batorego - informował nas Zbigniew Wolny z zespołu prasowegoPKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Przebudowany wiadukt nad ul. Batorego przestanie być wąskim gardłem w komunikacji miasta. Po obu stronach wiaduktu będą chodniki dla pieszych, a poszerzony przelot wiaduktu umożliwi dwukierunkowy ruch autobusów. Szacunkowa wartość wspólnej inwestycji wynosi ok. 18,5 mln zł. Wykonawcą zadania obejmującego, zabudowę zadaszeń peronów, tunelu i dojść do peronów oraz przebudowę wiaduktu kolejowego będzie firma Strabag sp. z o.o. Roboty budowlane, związane z zamknięciami torowymi i zamknięciem ulicy Batorego w rejonie wiaduktu, potrwają do listopada.

Jak informuje Monika Zapotoczna z biura prezydenta magistratu, utrudnienia dla kierowców i pieszych potrwają do końca września. Przygotowano objazdy. A piesi? Z myślą o nich kursować będzie dodatkowy, darmowy autobus MZK - linia Z19. W dni robocze będzie on jeździł co pół godziny.

Samo zaś przejście i przejazd dla samochodów zostanie poszerzone - pojawią się chodniki po dwóch stronach.


Zobacz też: 10 mln zł na wymianę pieców w Zielonej Górze


POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:











Kontynuuj przeglądanie galerii
Dalej

Polecamy

LOTTO SuperLIGA tenisa zmienia format. Nowe zasady w nowym sezonie

LOTTO SuperLIGA tenisa zmienia format. Nowe zasady w nowym sezonie

U24 Ekstraliga. Grudziądzkie Mebelki nie dały się przestawić żużlowcom Stali Gorzów

U24 Ekstraliga. Grudziądzkie Mebelki nie dały się przestawić żużlowcom Stali Gorzów

Czy nowa Rada Powiatu Żagańskiego zostanie rozwiązana?! Radni nie wybrali starosty!

Czy nowa Rada Powiatu Żagańskiego zostanie rozwiązana?! Radni nie wybrali starosty!

Zobacz również

U24 Ekstraliga. Grudziądzkie Mebelki nie dały się przestawić żużlowcom Stali Gorzów

U24 Ekstraliga. Grudziądzkie Mebelki nie dały się przestawić żużlowcom Stali Gorzów

"Świątkomania" także poza granicami Polski. "Dopiero teraz zaczynam rozumieć"

O TYM SIĘ MÓWI
"Świątkomania" także poza granicami Polski. "Dopiero teraz zaczynam rozumieć"