Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Po świętach rusza kolejny remont w Zielonej Górze. Tą trasą nie pojedziemy przez parę miesięcy! [ZDJĘCIA]

Redakcja
Zielonogórzanie kolejny raz muszą uzbroić się w cierpliwość. Już w środę, 4 kwietnia, rozpocznie się przebudowa wiaduktu nad ulicą Batorego. Wąski przejazd ma stać się przeszłością. Zanim to jednak nastąpi, czekają nas miesiące objazdów... Zobacz jak teraz wyglądają prace na wiadukcie oraz ul. Dworcowej. Na to wąskie gardło narzekali wszyscy. Kierowcy, bo tworzyły się tu korki, bo nie wszystkie samochody mogły tędy przejechać. Trudności miały miejskie autobusy, by się tu wyminąć.  Piesi też narzekali, bo przejście było bardzo wąskie. Dwie osoby się nie zmieściły, nie mówiąc o opiekunach z dzieckiem w wózku czy rowerzystach. Wszystkie te problemy mają znikąć. 4 kwietnia bowiem rozpoczyna się przebudowa wiaduktu kolejowego na ulicy Batorego. To jedno z dwóch zadań, które PKP PLK S.A. realizuje wspólnie z miastem, a które jest też związane z dużym, wartym 280 mln zł, projektem niskoemisyjnego transportu (autobusy na prąd, centrum przesiadkowe itd.). Pierwszym wspólnym zadaniem jest przedłużenie tunelu podziemnego pod torami (z 20 do 44 m), aż do ulicy Towarowej. Inwestycja trwa i kosztować będzie 8 mln zł. Wszystko po to, by łatwiej było się dostać m.in. do przychodni lekarskiej. - Drugie zadanie, które w 80 procentach finansuje miasto za pomocą unijnych funduszy, obejmuje zabudowę zadaszeń peronów, tunelu i dojść do peronów oraz  przebudowę wiaduktu kolejowego nad ul. Batorego - informował nas Zbigniew Wolny z zespołu prasowegoPKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Przebudowany wiadukt nad ul. Batorego przestanie być wąskim gardłem w komunikacji miasta. Po obu stronach wiaduktu  będą chodniki dla pieszych, a poszerzony przelot wiaduktu umożliwi dwukierunkowy ruch autobusów. Szacunkowa wartość wspólnej inwestycji wynosi ok. 18,5 mln zł. Wykonawcą zadania obejmującego, zabudowę zadaszeń peronów, tunelu i dojść do peronów oraz przebudowę wiaduktu kolejowego  będzie firma Strabag sp. z o.o. Roboty budowlane, związane z zamknięciami torowymi i zamknięciem ulicy Batorego w rejonie wiaduktu, potrwają do listopada.Jak informuje Monika Zapotoczna z biura prezydenta magistratu, utrudnienia dla kierowców i pieszych potrwają do końca września. Przygotowano objazdy. A piesi? Z myślą o nich kursować będzie dodatkowy, darmowy autobus MZK - linia Z19. W dni robocze będzie on jeździł co pół godziny. Samo zaś przejście i przejazd dla samochodów zostanie poszerzone - pojawią się chodniki po dwóch stronach. Zobacz też: 10 mln zł na wymianę pieców w Zielonej GórzePOLECAMY PAŃSTWA UWADZE:
Zielonogórzanie kolejny raz muszą uzbroić się w cierpliwość. Już w środę, 4 kwietnia, rozpocznie się przebudowa wiaduktu nad ulicą Batorego. Wąski przejazd ma stać się przeszłością. Zanim to jednak nastąpi, czekają nas miesiące objazdów... Zobacz jak teraz wyglądają prace na wiadukcie oraz ul. Dworcowej. Na to wąskie gardło narzekali wszyscy. Kierowcy, bo tworzyły się tu korki, bo nie wszystkie samochody mogły tędy przejechać. Trudności miały miejskie autobusy, by się tu wyminąć. Piesi też narzekali, bo przejście było bardzo wąskie. Dwie osoby się nie zmieściły, nie mówiąc o opiekunach z dzieckiem w wózku czy rowerzystach. Wszystkie te problemy mają znikąć. 4 kwietnia bowiem rozpoczyna się przebudowa wiaduktu kolejowego na ulicy Batorego. To jedno z dwóch zadań, które PKP PLK S.A. realizuje wspólnie z miastem, a które jest też związane z dużym, wartym 280 mln zł, projektem niskoemisyjnego transportu (autobusy na prąd, centrum przesiadkowe itd.). Pierwszym wspólnym zadaniem jest przedłużenie tunelu podziemnego pod torami (z 20 do 44 m), aż do ulicy Towarowej. Inwestycja trwa i kosztować będzie 8 mln zł. Wszystko po to, by łatwiej było się dostać m.in. do przychodni lekarskiej. - Drugie zadanie, które w 80 procentach finansuje miasto za pomocą unijnych funduszy, obejmuje zabudowę zadaszeń peronów, tunelu i dojść do peronów oraz przebudowę wiaduktu kolejowego nad ul. Batorego - informował nas Zbigniew Wolny z zespołu prasowegoPKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Przebudowany wiadukt nad ul. Batorego przestanie być wąskim gardłem w komunikacji miasta. Po obu stronach wiaduktu będą chodniki dla pieszych, a poszerzony przelot wiaduktu umożliwi dwukierunkowy ruch autobusów. Szacunkowa wartość wspólnej inwestycji wynosi ok. 18,5 mln zł. Wykonawcą zadania obejmującego, zabudowę zadaszeń peronów, tunelu i dojść do peronów oraz przebudowę wiaduktu kolejowego będzie firma Strabag sp. z o.o. Roboty budowlane, związane z zamknięciami torowymi i zamknięciem ulicy Batorego w rejonie wiaduktu, potrwają do listopada.Jak informuje Monika Zapotoczna z biura prezydenta magistratu, utrudnienia dla kierowców i pieszych potrwają do końca września. Przygotowano objazdy. A piesi? Z myślą o nich kursować będzie dodatkowy, darmowy autobus MZK - linia Z19. W dni robocze będzie on jeździł co pół godziny. Samo zaś przejście i przejazd dla samochodów zostanie poszerzone - pojawią się chodniki po dwóch stronach. Zobacz też: 10 mln zł na wymianę pieców w Zielonej GórzePOLECAMY PAŃSTWA UWADZE: Natalia Dyjas
Zielonogórzanie kolejny raz muszą uzbroić się w cierpliwość. Już w środę, 4 kwietnia, rozpocznie się przebudowa wiaduktu nad ulicą Batorego. Wąski przejazd ma stać się przeszłością. Zanim to jednak nastąpi, czekają nas miesiące objazdów... Zobacz jak teraz wyglądają prace na wiadukcie oraz ul. Dworcowej.

Zielonogórzanie kolejny raz muszą uzbroić się w cierpliwość. Już w środę, 4 kwietnia, rozpocznie się przebudowa wiaduktu nad ulicą Batorego. Wąski przejazd ma stać się przeszłością. Zanim to jednak nastąpi, czekają nas miesiące objazdów... Zobacz jak teraz wyglądają prace na wiadukcie oraz ul. Dworcowej.

Na to wąskie gardło narzekali wszyscy. Kierowcy, bo tworzyły się tu korki, bo nie wszystkie samochody mogły tędy przejechać. Trudności miały miejskie autobusy, by się tu wyminąć. Piesi też narzekali, bo przejście było bardzo wąskie. Dwie osoby się nie zmieściły, nie mówiąc o opiekunach z dzieckiem w wózku czy rowerzystach. Wszystkie te problemy mają znikąć. 4 kwietnia bowiem rozpoczyna się przebudowa wiaduktu kolejowego na ulicy Batorego. To jedno z dwóch zadań, które PKP PLK S.A. realizuje wspólnie z miastem, a które jest też związane z dużym, wartym 280 mln zł, projektem niskoemisyjnego transportu (autobusy na prąd, centrum przesiadkowe itd.).

Pierwszym wspólnym zadaniem jest przedłużenie tunelu podziemnego pod torami (z 20 do 44 m), aż do ulicy Towarowej. Inwestycja trwa i kosztować będzie 8 mln zł. Wszystko po to, by łatwiej było się dostać m.in. do przychodni lekarskiej.

- Drugie zadanie, które w 80 procentach finansuje miasto za pomocą unijnych funduszy, obejmuje zabudowę zadaszeń peronów, tunelu i dojść do peronów oraz przebudowę wiaduktu kolejowego nad ul. Batorego - informował nas Zbigniew Wolny z zespołu prasowegoPKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Przebudowany wiadukt nad ul. Batorego przestanie być wąskim gardłem w komunikacji miasta. Po obu stronach wiaduktu będą chodniki dla pieszych, a poszerzony przelot wiaduktu umożliwi dwukierunkowy ruch autobusów. Szacunkowa wartość wspólnej inwestycji wynosi ok. 18,5 mln zł. Wykonawcą zadania obejmującego, zabudowę zadaszeń peronów, tunelu i dojść do peronów oraz przebudowę wiaduktu kolejowego będzie firma Strabag sp. z o.o. Roboty budowlane, związane z zamknięciami torowymi i zamknięciem ulicy Batorego w rejonie wiaduktu, potrwają do listopada.

Jak informuje Monika Zapotoczna z biura prezydenta magistratu, utrudnienia dla kierowców i pieszych potrwają do końca września. Przygotowano objazdy. A piesi? Z myślą o nich kursować będzie dodatkowy, darmowy autobus MZK - linia Z19. W dni robocze będzie on jeździł co pół godziny.

Samo zaś przejście i przejazd dla samochodów zostanie poszerzone - pojawią się chodniki po dwóch stronach.

Zobacz też: 10 mln zł na wymianę pieców w Zielonej Górze

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska