Pytanie nr 4
Kolejne pytanie, na które warto znać odpowiedź, brzmi: czy ktoś tę usterkę próbował już naprawiać? Niestety w większości przypadków nieudane próby samodzielnej naprawy kończą się pogłębieniem problemu. W takim wypadku mechanik powinien wiedzieć, co zostało zrobione, czy wszystkie części są na miejscu i jak pojazd zachowuje się po takiej ingerencji. Taka wiedza pozwoli pracownikowi warsztatu samochodowego na lepsze przygotowanie się do usunięcia problemu.
Zobacz też: Kasia Kapusta zmienia opony w warsztacie samochodowym
Pytanie nr 5
Mechanicy często pytają też o sposób eksploatacji pojazdu. Dotyczy to zarówno miesięcznego przebiegu, jak i miejsc, po których najczęściej porusza się użytkownik. Pracownika warsztatu samochodowego najbardziej interesuje to, czy auto wykonuje wyłącznie krótkie, kilometrowe przejazdy, czy używane jest w cyklu mieszanym, czyli w mieście i np. na autostradach. Dlaczego jest to takie istotne? Jeżeli pojazd wykonuje wyłącznie kilkukilometrowe odcinki, nawet zimą, jest bardziej narażony na występowanie problemów np. z odmą czy akumulatorem, niż samochody użytkowane w cyklu mieszanym.
Zobacz też: Kasia Kapusta zmienia opony w warsztacie samochodowym
Podsumowując – dobre przygotowanie się do wizyty w warsztacie samochodowym pozwoli zaoszczędzić czas zarówno mechanikowi, jak i klientowi. Znajomość odpowiedzi na powyższe pytania to dobry wstęp do dobrej współpracy. Dzięki temu mechanik będzie miał ułatwioną pracę, a klient z warsztatu wyjdzie zadowolony i z pewnością wróci do niego ponownie.
Zobacz też: Kasia Kapusta zmienia opony w warsztacie samochodowym