Seria The Sims powstała, bo jej twórcy spłonął dom

Piotr Jędzura 0 68 324 88 80 [email protected]
Ciekawe czy w 1991 r., kiedy spłonął dom Willa Wrighta wiedział on, że to początek sławy i fenomenu jego pomysłu? I stało się. Seria The Sims to najbardziej popularna gra na świecie, która w 2008 r. była już w ponad 100 mln domów na całym globie.

Aż trudno uwierzyć, że Simsy to pomysł pogorzelca. Tak, tak. Powstał kiedy spłonął dom Willa Wrighta, współzałożyciela studia. Ten uzdolniony twórca gier symulacyjnych takich jak SimCity wpadł wtedy na pomysł stworzenia symulacji życia The Sims. I wymyślił komputerowy fenomen gier.

Will nie jest typem faceta, który w kapciach siedzi przez telewizorem. To między innymi zwycięzca nielegalnego wyścigu samochodowego, którego trasa biegła przez całe USA. Działo się to w 1983 r. Kolekcjonuje również pozostałości po radzieckim programie podboju kosmosu. Posiada m.in. fotel ze statku kosmicznego Sojuz .

Płonący pomysł w 1991 r.

Pomysł Simsów powstaje w 1991 r. po pożarze domy W. Wrighta. Prace nad grą rozpoczynają się cztery lata później. Trwają około pięciu lat. Pierwsza gra z serii trafia na sklepowe półki w lutym 2000 r. To strzał w dziesiątkę na arenie gier komputerowych. Zaraz po premierze The Sims okazuje się najszybciej sprzedająca grą na świecie.

Okazuje się, że rynek graczy cierpiał na brak symulacji życia. Otwartego świata pełnego intryg, znajomości, zabawy i codziennego życia gracze dosłownie łaknęli. The Sims stał się pierwszym tytułem umożliwiającym największą swobodę w tworzeniu domu i budowaniu relacji interpersonalnych z innymi elektronicznymi postaciami

To chwyciło. W 2003 r. sprzedaż The Sims przekroczyła 8 mln egzemplarzy na świecie. Dlaczego? Bo The Sims zaoferowała niezwykłe połączenie przejścia gracza od dziecka do dorosłego świata. Nagle kilkunastoletni gracz stał się ojcem, matką, rodzicem gromadki dzieci. Zaczął żyć w komputerowym świecie od narodzin do śmierci bez zbędnego wymyślania niespotykanych fabuł. Po prostu życie.

Z The Sims urodziło się całe elektroniczne pokolenie nowego świata Simów. To spowodowało, że zostało ono nazwane "generations" The Sims. Bezkresne i nieprzewidywalne.

Fenomen nabiera rozpędu

Fenomen Simów nabierał rozpędu. Od pierwszych niemal tygodni wydania gry można mówić o simo manii. Od 2000 r. powstało siedem rozszerzeń gry. Simsy pojawiły się na konsolach. Mechanika gry, chociaż podobna do PC-towej wersji, posiadała jednak kilka nowych elementów. Gra The Urbz, która przenosiła wirtualne życie Simów do wielkiego miasta powstała tylko w wersji konsolowej

We wrześniu 2004 r. świat doczekał się premiery The Sims 2. Nowa, w pełni trójwymiarowa grafika i pierwszy milion sztuk gry sprzedany w przeciągu 10 dni od premiery. Zaraz potem okazało się, że to najlepiej sprzedający się tytuł na PC w 2004 i 2005 r.

Znowu fenomenem było to, że od pierwszych sekund gry gracze-bohaterowie zauważają i podkreślają swoje potrzeby. Widzą własne obawy, strach, niepokoje, przeżywają miłość, radość, smutek. Dbają o siebie i swoje otoczenie jak w prawdziwym życiu.

Rozwój serii

I tutaj następuje potężny rozwój serii. Druga część gry doczekała się ośmiu rozszerzeń. Między innymi Simy poszły na Uniwersytet, założyły własne biznesy, zaczęły chodzić na nocne imprezy czy zajęły się adopcją zwierzaków. Powstały dodatki oferujące wystrój wnętrz łazienek czy całych mieszkań. Stały się nawet narzędziem do projektowania własnych domów graczy. Simy "dwa" to wystrój wnętrz łazienek, ogrodów oraz moda.

Strój zaprojektowany przez jednego z fanów The Sims, który zwyciężył w konkursie Fashion Runway, trafił do 1000 sklepów sieci H&M na całym świecie. Gra trafiła także na konsole stacjonarne, przenośne i telefony komórkowe stając się jeszcze bardziej dostępną i powszechną. Jakby tego było mało, rozgrywka na urządzeniach przenośnych została wzbogacona o fabułę różną dla poszczególnych platform. W 2007 r. debiut gier z serii The Sims Stories. Tytuły zoptymalizowane do pracy na laptopach i słabych komputerach PC oferując jednak rozbudowaną fabułę.

The Sims było pierwszą grą w historii, która przyciągnęła przed monitory dużą rzeszę kobiet. Szacuje się, że ponad połowa osób grających w Simy to właśnie kobiety. W przypadku innych tytułów ten odsetek wynosi ok. 10 proc. Mężczyźni za to rzadko przyznają się, że grają w The Sims. Wiedzą jednak o tym tytule zadziwiająco dużo. To może oznaczać, że po cichu zasiadają przed ekranem komputera i bawią się w życie.

I dalej do przodu

Gra dalej się rozwija. My Sims to seria na komputery i konsole dla młodszych miłośników Simów, Umożliwia tworzenie postaci, wchodzenie w interakcje z innymi Simami, np. bawienie się w berka czy chowanego. My Sims w wersji na PC pozwala na budowanie obiektów wraz z innymi graczami w sieci.

My Sims Kingdom to wspaniała zabawa w baśniowym świecie. Gra pozwala na rozbudowę królestwa, stawianie nowych budynków i obiektów np. mostów czy młynów wodnych. My Sims Kingdom przeznaczone jest na konsole Nintendo DS i Wii. Simsy są dosłownie wszędzie, ale i też takie jest zapotrzebowanie świata graczy.

Simy są w 100 milionach domów

Uwaga!!! W kwietniu 2008 r. została sprzedana 100 -milionowa gra z serii The Sims. W rankingu 20 najlepiej sprzedających się tytułów w Stanach Zjednoczonych w 2007 r. The Sims 2 znalazło się na 6. pozycji. W tym samym zestawieniu na 20 miejsc, aż 7 przypadło na produkcje z serii The Sims

W Polsce Simy też rządzą. W tegoroczne Mikołajki sprzedano w Polsce milionową grę The Sims 2. The Sims 2 od premiery przez 134 tygodnie jest w topce EMPIKU, 8 tygodni The Sims 2 Double Deluxe. To najdłużej królujący tytuł na empikowej TOPCE.

Dzięki specjalnym narzędziom gracze mogą tworzyć i udostępniać innym zrobione przez siebie obiekty. Jedna z największych stron kolekcjonujących dzieła fanów do obu części serii posiada w swoich zbiorach ponad 600 tysięcy plików.

Fani na całym świecie tworzą własne historie oparte na grach z serii The Sims. W sieci można natrafić na historie obyczajowe, dramaty, komedie a nawet horrory i science-fiction. Społeczność graczy tworzy też filmy pełnometrażowe, seriale a nawet reality show.

Na serwisie youtube.com można znaleźć około 100 tys. filmów udostępnionych przez graczy. Co ważne, obejrzano je ponad 200 mln razy.
Najsłynniejszy serial parodiujący sitcomy i opery mydlane, który powstał na silniku The Sims 2. Opowieść o przygodach ośmiu osób, które pewnego dnia obudziły się na osiedlu Strangerhood Lane i nie pamiętają, kim byli w przeszłości. Wyprodukowano już 17 odcinków The Strangerhood. Serial doczekał się nawet swojej edycji na DVD

A my mamy już The Sims 3. I co tu dużo mówić. Pewnie Will myśli już o dodatkach i czwartej części, której pomysł z pewnością wszystkich nas zaskoczy.

Najważniejsze strony:
Simy.pl
Thesims.pl
Simowie.info
Sims.gram.pl

Działalność społeczności to prowadzenie stron i moderowanie forów, zamieszczanie recenzji gier i dodatków dzieł stworzonych przez graczy (tapety, akcesoria, filmy itp.), informowanie graczy o wszelkich nowościach, ciekawostkach, dodatkach, wydarzeniach, intensywna współpraca z oddziałem Electronic Arts w Polsce

Jest nawet Simowa telewizja w Polsce. Kanały to
simy.focus.pl/stv/
thesims.pl/tvs/

Znajdziemy tam teledyski, filmy i seriale (komediowe, kryminalne, obyczajowe, horrory i wiele, wiele innych). Codziennie dostępny jest nowy program.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie