Drogę wybudują firmy: Skanska, Max Bogl, Berger Bau, Walte Heilit i Warbud. Wczoraj na rozpoczęciu prac ich przedstawiciele obiecywali, że spora część pieniędzy z 800 mln zł na inwestycję pozostanie w Lubuskiem. Do 2015 roku na drogi województwa wydana będzie rekordowa w historii regionu suma pieniędzy - ponad 6 mld zł.
Spanie, jedzenie i robota
- Około 85 procent prac zlecimy lokalnym podwykonawcom, którzy będą prowadzili roboty elektryczne, kanalizacyjne, odwodnieniowe itp. - powiedział nam Piotr Baj, jeden z prezesów niemieckiej firmy Max Bogl. - Niektóre umowy podpiszemy już w najbliższych dniach. Sami zatrudnimy dodatkowo około 80 osób.
Niektórzy żarscy przedsiębiorcy już skorzystali na budowie autostrady. W położonym pod Iłową hotelu Hajduk na dwa lata wykupiono już wszystkie miejsca. A właściciel hotelu Andrzej Wojtaszek będzie hotel nawet rozbudowywał. - Jeśli i to nie wystarczy, być może wybuduję całkiem nowy i zatrudnię kilkunastu pracowników.
Jeszcze czołgi jeździły
W tej chwili od Iłowej do Olszyny prowadzi jedna jezdnia A18. A od wczoraj przez 22 miesiące zostanie wybudowana druga. Od 2006 roku zacznie się unowocześnianie drogi, którą Niemcy zbudowali jeszcze w latach 30. I wreszcie jesienią 2008 roku kierowcy pojadą betonową, autostradą na trasie od Olszyny do Wrocławia, a stamtąd dalej na przejście z Ukrainą. Na lubuskiej części A18 znajdą się cztery zjazdy. Pozostałe - z tych obecnie istniejących - np. do Wymiarek zostaną zlikwidowane.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?