Technika, czyli mniej cali za mniejszą cenę

(pij)
Na rynku zadebiutuje nowa seria telewizorów LCD. Technika doskonale znana i doceniona już w Wielkiej Brytanii teraz ma podbić Polskę jakością i ceną.

Polacy pokochali duże telewizory. Na rynku królują modele 32- i 40-calowe, często przytłaczające swym rozmiarem niewielkie polskie mieszkania i drażniące oko, zwłaszcza przy tradycyjnym, analogowym sygnale. Równocześnie dla klientów, dla których kolejne cale przekątnej ekranu nie są jedynym wyznacznikiem jakości, oferta polskich sklepów jest mocno ograniczona. Niszę na rynku chce zapełnić Tesco, wprowadzając do Polski sprawdzoną już
w Wielkiej Brytanii markę Technika.

Okrętem flagowym Techniki mają być telewizory o przekątnych ekranu 19, 22 i 23 cali. Mały format rekompensują markowe podzespoły i dodatki, które przekładają się na konkretne oszczędności przy kompletowaniu domowego zestawu audio-wideo.

Pierwszą ciekawostką jest wbudowany odtwarzacz DVD. A to oznacza zaoszczędzone nie tylko kilkaset złotych, ale i… sporo miejsca na półce. Drugą nowością jest port USB, dzięki któremu otrzymujemy możliwość odtwarzania filmów, muzyki czy pokazu zdjęć bezpośrednio z pendrive'a, iPoda czy dysku zewnętrznego. Odtwarzacz obsługuje formaty wideo DVD, VCD i Divx oraz JPEG i MP3.

Wszystkie modele wyposażone są już w tuner DVB-T, umożliwiający odbiór naziemnej telewizji cyfrowej. A to eliminuje konieczność zakupu osobnego dekodera, który umożliwi odbiór bogatszej oferty kanałów TV, gdy tylko naziemna telewizja cyfrowa stanie się standardem w Polsce. Audycje czy filmy można nagrywać - znów dzięki złączu USB - na pamięć zewnętrzną, choćby na dołączony do zestawu pendrive
o pojemności 4 GB.

Technika ma ambicję stać się nową twarzą produktów sprzedawanych na wyłączność w wielkich sieciach handlowych, stawiając przede wszystkim na jakość. Większość modeli, w tym wspomniane 19, 22 i 23 calowe, wyposażona jest w panel LCD Samsunga. Co ciekawe, producent nie widział przeciwwskazań, by informacja o tym znalazła się na opakowaniach produktów, poświadczając swoją marką jakość produktów Techniki.

Produkty Techniki będą znacznie tańsze od rynkowych liderów. Pierwszy z nowej oferty, 19-calowy telewizor z wbudowanym DVD i portem USB kosztuje 599 zł.

Z jednej strony, marka Technika chce przekonać Polaków, że przy średniej wielkości mieszkania w Polsce - 70 m2 - warto zastanowić się nad zakupem telewizora o przekątnej nie przekraczającej 32 cali. Czyli zgodnie z wieloletnim, sprawdzonym w polskich domach standardem. Kolejną grupą klientów mają być ci, dla których Technika będzie "drugim" telewizorem w gospodarstwie domowym.

Pojawienie się w Polsce Techniki może okazać się jaskółką zmian na rynku telewizorów LCD w Polsce. Po pierwsze rynek, choć wciąż chłonny, zaczyna się powoli nasycać wielkimi telewizorami, stąd producenci szukają nowych nisz. Przykładem są właśnie mniejsze telewizory, idealne zarówno do niewielkich mieszkań, jak i kuchni czy pokojów dziecięcych - jako drugi telewizor. Na półkach większości polskich domów stoi bowiem tylko jeden odbiornik (dane GUS), przy średniej 2,2 telewizora na gospodarstwo domowe w Europie (dane Europejskiej Unii Nadawców). Zaś w USA liczba telewizorów sięga już 3 egzemplarzy na dom.

Druga zmiana to podejście sieci hipermarketów, które nie mogąc konkurować bezpośrednio ze sklepami specjalistycznymi czy elektromarketami, starają się znaleźć nową, niestandardową ofertę dla swoich klientów.

W Wielkiej Brytanii Technika jest już wśród pięciu najlepiej sprzedających się marek telewizorów, w skali całego kraju. Wkrótce przekonamy się, czy i Polaków uda się przekonać do przerwania gonitwy za kolejnymi calami przekątnej ekranu.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3