Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Testujemy megane grandtour

(wak)
Tylną część nadwozia skrojono zaskakująco ładnie (Fot. Czesław Wachnik)
Tylną część nadwozia skrojono zaskakująco ładnie (Fot. Czesław Wachnik)
Po megane kompakt Renault zaproponował megane grandtour. Model ten ma tę zaletę, że może być pojazdem rodzinnym, ale też autem w firmie.

Wydłużenie rozstawu osi oraz tylnego zwisu w stosunku do kompaktowego megane zapewniło większą ilość miejsca dla pasażerów, szczególnie na tylnej kanapie, a ponadto pozwoliło na zwiększenie pojemności bagażnika. Grandtour jest oferowany w Polsce z silnikami o mocy od 85 KM (diesel) do 140 KM. W cenie od 52.800 zł. Ale za model z rocznika 2009. Za kilka tygodni cena ta może niestety wzrosnąć.

Grandtour to nowe megane hatchback, z wyraźnie zarysowaną linią nadwozia, nawiązującą do większej laguny. Ale też twingo, bo obecnie wszystkie auta Renault są do siebie bliźniaczo podobne. W porównaniu do wersji 5-drzwiowej rozstaw osi zwiększono o 6,2 cm, co pozwoliło na wygospodarowanie większego wnętrza. Wymiary grandtour to długość prawie 456 cm, przy szerokości 181 cm. Jednak co ważne, styliści zadbali o wyważenie proporcji między wydłużonym rozstawem osi a długością tylnego zwisu, co pozwoliło na stworzenie dynamicznego nadwozia. Opadający dach, mocno pochylona tylna szyba, wydłużone ku tyłowi szyby boczne sprawiają, że kombi, co niestety rzadko się zdarza, jest też ładne i eleganckie. Co więcej, relingi dachowe podkreślają płynne linie nadwozia.

Czytaj też: Renault wyciąga asa z rękawa

Reasumując, dynamiczny i elegancki design grandtour podkreśla sportowy charakter samochodu, chociaż tak naprawdę dla kombi najważniejsza jest funkcjonalność i walory użytkowe. Pojemność bagażnika do wysokości tylnej półki wynosi 524 litry, a po złożeniu tylnej kanapy prawie 1600 litrów. To jak na auto kompaktowe naprawdę dużo. Co też ważne, funkcjonalność bagażnika jest większa poprzez możliwość podzielenia go na dwie części: jedną dużą i jedną mniejszą - z tyłu. Dzięki temu, przy przewozie niewielkiego przedmiotu, można umieścić go w małym przedziale bagażnika. Pod jego podłogą znajdują się dwa dodatkowe schowki.

Złożenie oparcia przedniego fotela pasażera oraz tylnej ławki pozwala na przewożenie przedmiotów o długości do 255 cm. Dla wybierających się w góry narciarzy, to znaczne ułatwienie.

Zwiększenie rozstawu osi w pełni docenią pasażerowie na tylnych siedzeniach. Miejsce kierowcy jest wygodne i ergonomiczne. Fotel kierowcy posiada regulację wysokości w zakresie 7 cm, co pozwala na ustawienie sobie wygodnej pozycji. Grandtour oferuje dwa systemy nawigacji satelitarnej oraz wiele nowoczesnych urządzeń wykorzystujących zaawansowane technologie.

Czytaj też: Jesienią Renault wprowadza do sprzedaży nowego sedana

W Polsce grandtour jest oferowany z sześcioma silnikami do wyboru, z przekładnią tradycyjna i automatyczną. Najmniejszy silnik 1,5 litra diesel ma moc 85 KM i jest chyba za słaby, tym bardziej jeśli autem podróżuje czworo pasażerów z bagażem. Dlatego zwolennicy diesli powinni raczej rozważyć zakup auta z motorem o mocy 105 KM a nawet 130 KM. W przypadku benzyniaków mamy do wyboru jednostki o mocy od 100 do 140 KM. Dodajmy, że w Niemczech mamy jeszcze megane z dieslami o mocy 150 a nawet 160 KM.

 

Megane grandtour 1,9 litra

Moc silnika - 130 KM

Moment obrotowy - 300 Nm

Prędkość maksymalna - 205 km/godz.

Przyspieszenie (0-100 km/godz.) - 9,5 sekundy

Średnie zużycie paliw - 5,1litra/100 km

Pojemność bagażnika - 524/1600 litrów

Rozstaw osi - 270,1 cm

Cena - od 80 200 zł

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska