Opinia techniczna precyzuje, w jaki sposób należy wykonać dalsze prace w budynku, a następnie usunąć wagony z jego wnętrza (skład wbił się na odległość 18 metrów od ściany szczytowej).
Najpierw trzeba rozebrać ścianki wewnątrz uszkodzonego budynku oraz strop na pierwszym piętrze, który teraz opiera się praktycznie jedynie o górną część wagonu. Ściany zewnętrzne tej części dworca, strop poddasza oraz dach nie zostały naruszone, więc po wszystkich pracach zostanie jedynie "skorupa" budynku.
Wtedy nastąpi akcja usuwania wagonów, które według ekspertyzy powinny zostać pocięte i w częściach wynoszone z budynku. Dopiero po tym można wziąć się za ścianę szczytową, w którą wjechał skład.
Nie wiemy jednak jeszcze, czy PKP podejmie się remontu budynku.
Przypomnijmy. Tydzień temu w dworzec w Zwierzynie wjechał niezabezpieczony skład siedmiu wagonów, który znajdował się na bocznicy na terenie wytwórni mas bitumicznych Eurovia w Owczarkach. W wyniku uderzenia zginęły trzy osoby.
Co się dzieje z mieszkańcami dworca? Jaka przyszłość czeka budynek? O tym w środę, 3 sierpnia, w papierowym wydaniu "GL".
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?