Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W Lipsku Mazda pokazała najnowszą ,,trójkę’’

(wak)
Z zewnątrz mazda 3 przypomina auto sportowe, które jednak może też pełnić funkcje pojazdu rodzinnego. (fot. Mariusz Kapała)
Z zewnątrz mazda 3 przypomina auto sportowe, które jednak może też pełnić funkcje pojazdu rodzinnego. (fot. Mariusz Kapała)
Mazda 3 powinna pojawić się w sprzedaży jeszcze przed wakacjami. W wersji trzy i pięciodrzwiowej oraz jak czterodrzwiowy sedan.

Od jesieni 2008 roku Mazda ma w Polsce swoje przedstawicielstwo i autoryzowane stacje obsługi. Na razie przebojem tego koncernu jest niewątpliwie nowa dwójka, którą często uważa się za najładniejsze auto segmentu B. Teraz dołączy nowa trójka.

Mazda pręży muskuły

Jej nadwozie najkrócej można określić jako próbę pogodzenia sportowego stylu z dostojnością rodzinnej limuzyny. Mazda nie zrobiła tego tak odważnie jak honda w nowym modelu civic, ale efekt też jest bardzo dobry. Auto cechuje nowy przód, tworzony przez pięciopunktową kratę wlotu powietrza i wloty umieszczone po bokach, które zbiegają się z wyrzeźbionym kształtem maski i śmiałą linią, łączącą pokrywę silnika ze słupkami przednimi. Sportowy styl podkreślają także dochodzące niemal do szyby reflektory. Natomiast z boku linia przedniego błotnika, przechodzi w linię okien, a jednocześnie linia okien pnie się ku górze i łączy się z tylnym spoilerem, aby podkreślić kompaktowe rozmiary samochodu i jego szybkość.

To wszystko sprawia, że mazda 3 będzie jednym z ładniejszych kompaktów. Uwagę zwraca także duży, bo wynoszący aż 264 cm rozstaw osi, przy długości auta wynoszącej 446 cm.

Mniej odważne wydaje się natomiast wnętrze. Wprawdzie mamy tu też dwa duże zegary w sportowych tubach, ale reszta to już typowy, rodzinny kompakt. Odwagi Hondy tu jednak zabrakło. Ale być może tak powinno być.

Dodajmy, że wnętrze mazdy 3 jest obszerne, cztery a nawet pięć osób będzie podróżowało wygodnie. Kierownica jest trzyramienna, a uwagę zwraca też krótki drążek zmiany biegów. Na środku deski rozdzielczej umieszczono natomiast wyświetlacz komputera, który może być też ekranem nawigacji satelitarnej.

Mocne i nowoczesne silniki

Z materiałów przekazanych przez producenta wynika, że silników będzie pięć, dwa benzynowe i trzy diesle. Najsłabszym będzie motor 1,6 litra o mocy 105 KM. Jak na mazdę to jednak chyba niewiele. Chociaż producent podaje, że właśnie z tym słabszym silnikiem auto może jechać z prędkością do 184 km/godz. a 100 km/godz. uzyskuje po 12,2 sekundy. Ale ciekawszym rozwiązaniem będzie jednak benzynowy o pojemności 2 litry i mocy 150 KM, przy momencie obrotowym wynoszącym 187 Nm. Pozwala on na jazdę z prędkością w granicach nawet 200 km/godz. a 100 km/godz. uzyskamy po 10,6 sekundy, przy średnim zużyciu wynoszącym 7,6 litra na 100 km.

Najsłabszy diesel o pojemności 1,6 litra będzie miał 109 KM, przy momencie obrotowym wynoszącym aż 240 Nm. Natomiast pozostałe dwa będą miały pojemność 2,2 litra i moc 150 lub nawet 185 KM. Jednak pamiętajmy, że w przypadku silników powyżej 2 litrów, mamy wyższą akcyzę, a więc auta w nie wyposażone będą stosunkowo droższe. Wszystkie jednostki diesla cechuje niskie zużycie paliwa. Przy motorze 1,6 litra wynosi ono tylko 4,5 litra na 100 km.

Więcej szczegółów poznamy, gdy mazda 3 pojawi się w sprzedaży. Ale już dziś wydaje się, że jest to auto ładne, wygodne i z dobrymi silnikami. O cenie, a ta jest też ważna, nie wiemy natomiast nic.

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska