Zajecia filmowe dostarczyły wrażeń i wywołały dyskusje ambitnych uczniów
- Czułam już w trakcie roku, że moi uczniowie potrzebują jakiegoś ciekawego wyzwania, czegoś co ich zmobilizuje do pozytywnego wysiłku - wskazuje Katarzyna Wajwod, opiekunka klasy Ia. - Zauważyłam, że to fajna klasa, że ma dużo pomysłów, ma potencjał...
Wychowawczyni znalazła w internecie wartościowy, jej zdaniem, projekt opracowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej (działające pod nadzorem ministerstwa kultury).
- "Moje miejsce, moja historia" to hasło programu edukacji kulturalnej "Kulthurra!", zapraszamy na zajęcia teatralne, filmowe, fotograficzne - pisze na swojej stronie CEO i informuje, że do 20 zespołów szkolnych z kraju, które zaproponują najciekawsze pomysły, przyjadą twórcy i poprowadzą warsztaty (dwa jednodniowe, na wiosnę i jesień). Z małych miastProjekt był skierowany do uczniów z małych miejscowości (do 20 tys. mieszkańców).
I okazało się, że młodzi zbąszynianie wraz z opiekunką napisali jedną z najciekawszych propozycji. Dziś mają za sobą inaugurację swego pomysłu.
I wystartowali
To już za nimi, ale przed młodymi reporterami jeszcze kolejne warsztaty jesienią
- Żeby dobrze wystartować wpierw wybraliśmy się na trzy dni do Warszawy, w tym na przedstawienie "Upiór w operze" - przypomina pani Katarzyna.
- W czerwcu gościliśmy na warsztatach filmowych panią Weronikę Bilską, operatora filmowego z Katowic, która opowiadała nam, jak tworzyć film dokumentalny - wtrąca Marta Bordych.
- Potem byliśmy w Siedlcu, gdzie Marcin Szczechowiak, młody muzyk, koźlarz, zarazem budowniczy tego instrumentu ludowego, prowadził warsztaty i pokazywał jak się składa kozła - dodaje Wojtek Puchacz.
- Założyliśmy sobie, że jako główne "dzieło" nakręcimy film pt. "Muzyka Regionu Kozła dawniej i dziś" - uzupełnia Marta Dzioch.
Dzielimy się na zespoły
Podczas zajęć z panią operator z Katowic wszyscy słuchali z przejęciem
W ramach obiecującego hasła programowego "Kulthurra" klasa chce postanowiła "przerobić" muzykę swego miasta i regionu na tematy filmowe i fotograficzne. I już się za to wzięła.
- Nasze działanie ma charakter reportażu i fotoreportażu - uściśla wychowawczyni. - Zaczęliśmy zbierać informacje i dokumentować za pomocą zdjęć i filmu ciekawe fakty związane z Regionem Kozła. W końcu w naszym mieście budowany jest popularny i unikatowy instrument - kozioł.
Nauczycielka liczy, iż uczestnictwo w zajęciach pozwoli uczniom mocniej utożsamić się z miejscem, w którym się urodzili i wychowali, a przy okazji poznają ciekawych ludzi.
- Dzielimy się na zespoły dwu-, trzyosobowe i zaczynamy działać - przekazuje opiekunka. Każdy ma aparat, a kamerą dysponuje szkoła, więc problemy techniczne są z głowy. A to, co w ramach założonego projektu grupa "wyprodukuje" pokaże zarówno w szkole, jak i na zewnątrz, a na koniec prześle dokumentację do CEO.
Projekt skończy się w grudniu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?