Wiedźmin poszedł w milionie

(pij)
CD Projekt oraz CD Projekt RED poinformowały, że światowa sprzedaż największego polskiego hitu wśród gier przekroczyła milion kopii.

To rewelacyjny wynik zważywszy na to, że gra przeznaczona jest dla jednego gracza i dostępna tylko na komputery PC. Dodatkowo skalę sukcesu podkreśla fakt, że Wiedźmin jest debiutanckim projektem studia CD Projekt RED.

Wiedźmin osiągnął ten wynik sprzedaży w zaledwie kilka tygodni od premiery gry Wiedźmin: Edycja Rozszerzona - ulepszonej wersji zeszłorocznego hitu i gry PC RPG roku według tak uznanych redakcji jak IGN, Gamespy, czy PC Gamer.

Zespół CD Projekt RED spędził prawie rok analizując sugestie fanów i poprawiając rozmaite aspekty gry, by dostarczyć ją ponownie w finalnej udoskonalonej i jeszcze bogatszej wersji. Po raz kolejny okazało się, że klient ma zawsze racje - Edycja Rozszerzona zdobywa na świecie jeszcze wyższe oceny niż jej poprzednik.

Stworzyliśmy Wiedźmina z myślą, by stać się uznanym studiem, które osiągnęło sukces tworząc gry dla swych fanów. Produkcja Wiedźmina i Wiedźmina: Edycji Rozszerzonej kosztowała nas ponad 11 milionów dolarów, więc jest nam miło, że choć część tych kosztów się zwróciła - powiedział Adam Kiciński, dyrektor zarządzający studia CD Projekt RED. - "Sukces gry Wiedźmin umocnił nas w przekonaniu, że będziemy w przyszłości w stanie tworzyć gry takie jak chcemy - i jakie fani chcą, a niesamowity odzew jaki otrzymaliśmy od wiedźmińskiej społeczności ugruntował tą pewność, że podążamy we właściwym kierunku. Naprawdę nie bylibyśmy w stanie osiągnąć tak wielkiego sukcesu bez wsparcia graczy.

- To dla nas zaledwie początek - powiedział Michał Kiciński, szef firmy CD Projekt, wydawcy gry Wiedźmin. - W świecie Wiedźmina jest wciąż wiele miejsc nieodkrytych i oczywiście jest również szerokie grono osób, które z radością zobaczyłoby grę na konsolach... jesteśmy oczywiście studiem tworzącym przede wszystkim gry na PC, ale nigdy nic nie wiadomo! Zdążyliśmy już odkryć nasz projekt dystrybucji klasycznych tytułów GOG.com, co więcej, zamierzamy go dynamicznie rozwijać w nadchodzących miesiącach. Jesteśmy również bliscy przerwania milczenia odnośnie naszego multiplatformowego projektu tworzonego przez Metropolis Software, w której to firmie zdobyliśmy pakiet większościowy. Nic więc dziwnego, że jesteśmy bardzo podekscytowani przyszłością i sądzimy, że gracze również będą.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie