Co uzyskasz przez teleporadę u swojego lekarza
zalecenia
e-zwolnienie
e-skierowanie
zlecenie na test na koronawirusa
e-receptę
sugestię bezpośredniej wizyty w przychodni lub kontaktu z pogotowiem ratunkowym (jeśli Twój stan zdrowia będzie tego wymagał).
Jakich informacji musi ci udzielić przychodnia? Czytaj na kolejnym slajdzie.
Placówka lecznicza podstawowej opieki zdrowotnej ma obowiązek informować o warunkach udzielania teleporad. Musi to robić:
w miejscu leczenia
na stronie internetowej
telefonicznie na Twoją prośbę.
Informacja powinna zawierać następujące dane:
listę świadczeń, które są udzielane wyłącznie w formie bezpośredniej wizyty
system, przez który lekarze udzielają teleporad
sposób ustalenia terminu teleporady
sposób nawiązania kontaktu przez placówkę POZ z pacjentem w celu udzielenia teleporady oraz sposób jej udzielenia
sposób postępowania, gdy teleporada jest anulowana, bo pacjent nie jest dostępny w ustalonym terminie (placówka musi podjąć co najmniej 3 próby kontaktu z pacjentem, w odstępie nie krótszym niż 5 minut)
możliwość skorzystania ze stacjonarnej wizyty, gdy jest ona niezbędna
instrukcje o:
sposobie realizacji e-recepty
sposobie realizacji e-skierowania
sposobie realizacji e-zlecenia na wyroby medyczne
sposobie realizacji zlecenia badań dodatkowych, w szczególności laboratoryjnych lub obrazowych
możliwości założenia przez pacjenta Internetowego Konta Pacjenta.
Czy na teleporadę trzeba czekać kilka lub kilkanaście dni? Czytaj na kolejnym slajdzie.
Teleporada jest udzielana w jednym z dwóch terminów:
nie później niż w pierwszym dniu roboczym po dniu zgłoszenia się pacjenta do placówki – za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, systemu łączności lub osobiście
w późniejszym terminie, jeśli ustalimy go w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym.