10 trendów w rekrutacji, które musisz znać, aby dostać lepszą pracę

OPRAC.: AB
Nowe technologie odgrywają coraz większą rolę w rekrutacji. Duże firmy wykorzystują sztuczną inteligencję do wstępnej selekcji CV i komunikacji z kandydatami do pracy, a młodzi ludzie starają się wykorzystać dostępne narządzia, aby wyróżnić się na rynku.  Przedstawiamy 10 trendów, które dominują na rynku pracy w 2021 roku.
Nowe technologie odgrywają coraz większą rolę w rekrutacji. Duże firmy wykorzystują sztuczną inteligencję do wstępnej selekcji CV i komunikacji z kandydatami do pracy, a młodzi ludzie starają się wykorzystać dostępne narządzia, aby wyróżnić się na rynku. Przedstawiamy 10 trendów, które dominują na rynku pracy w 2021 roku. Mentatdgt/ Pexels.com
Wraz z rozwojem nowych technologii zmienia się podejście do szukania pracy. Coraz większą rolę odgrywają nowoczesne środki przekazu, np. Youtube. Kandydaci do pracy bardziej niż wcześniej troszczą się o oprawę graficzną swoich CV, a także nagrywają filmiki skierowane do rekruterów. Podpowiadamy, jak zwiększyć swoje szanse przyjęcie do pracy.

Za sprawą pandemii pracodawcy uświadomili sobie, jak ważna jest rola nowych technologii w procesach rekrutacyjnych, a duże korporacje od lat inwestują w rozwój sztucznej inteligencji, machine learning i automatyzację procesów rekrutacyjnych. Odpowiednie algorytmy pomagają w poszukiwaniach kandydatów w internecie i na platformach z ogłoszeniami o pracę, a dzięki wirtualnie asystenci (chatboty i voiceboty) mogą prowadzić konwersacje z potencjalnymi pracownikami, chroniąc rekruterów przed popadnięciem w rutynę.

- Największą korzyścią, płynącą z tego typu rozwiązań, jest uwolnienie pracowników od potrzeby odpowiadania na powtarzalne pytania, które potrafią zająć lwią część dnia pracy. Pozwala im to skupić się na bardziej wymagających i złożonych zadaniach, których realizacji oczekuje się obecnie od pracowników w procesach HR. Z kolei z perspektywy osoby, która będzie się kontaktować z botem, największą korzyścią jest możliwość szybkiego załatwienia sprawy. Obecnie nasze oczekiwania względem błyskawicznych usług przenosimy z rynku konsumenckiego na pozostałe sytuacje i potrzeby, również w życiu zawodowym. Aplikacje takie jak Uber, Booksy czy Glovo rozpieszczają nas, umożliwiając błyskawiczny dostęp do usługi. Dzieję się to dzięki wykorzystaniu automatyzacji aż do momentu, kiedy potrzebny jest człowiek. Podobnie jest z potrzebami HR w kontekście wykorzystania automatyzacji. Warto stosować boty w miejscu, w którym nasza ludzka praca ogranicza się do "kopiuj, wklej" szeregu informacji – mówi Michał Wiśniewski z Wandlee, firmy zajmującej się automatyzacją komunikacji, m.in. w procesach rekrutacyjnych.

Warto przeczytać również:

Dzięki zaangażowaniu botów w procesy rekrutacyjne HR-owcy mogą wygospodarować czas na inne czynności związane z rekrutacją, np. na udzielenie feedbacku kandydatom, którzy wysłali aplikację online lub zostali zaproszeni na rozmowę w sprawie pracy. Wsparcie ze strony botów może ułatwić im to zadanie, co jest wskazane w przypadku budowania pozytywnego wizerunku marki.

- Żeby rozwiać obawy osób, które czują się zagrożone zastąpieniem ich miejsca pracy przez bota, chciałbym dodać, że dzięki wprowadzeniu automatyzacji odzyskamy czas na pracę kreatywną i koncepcyjną oraz budowanie relacji z drugim człowiekiem, a tym samym – na optymalizację naszego czasu pracy. Dajemy sobie szansę na liczniejszy kontakt z najlepiej dopasowanymi kandydatami i przede wszystkim, z pomocą bota nie pominiemy nikogo z informacją zwrotną, co zawsze stanowi duże wyzwanie w rekrutacjach – komentuje Michał Wiśniewski.

Warto przeczytać również:

Dzięki algorytmom i sztucznej inteligencji często dochodzi do wstępnej selekcji kandydatów do pracy, bez udziału człowieka. Algorytmy są wykorzystywane do analizy treści CV (w tym wyszukiwania słów kluczowych), przeszukiwania internetu czy wyboru kandydatów na LinkedIn. W firmach, które korzystają z profesjonalnych platform rekrutacyjnych, dopiero na pewnym etapie do akcji wkracza rekruter. Warto pamiętać, że to do niego należy decyzja o dalszym etapie rekrutacji, a osoby, które przejdą wstępną selekcję, powinny skupić się na prezentacji swoich mocnych stron podczas spotkania rekrutacyjnego.

- Ludzie od zawsze budowali swoją przewagę w oparciu o coraz to nowsze narzędzia. Dobrą praktyką jest wykorzystanie udogodnień, jakie przynoszą nam nowe technologie oraz rozwijanie cech i kompetencji, których nie da się przełożyć na algorytmy i kod – podsumowuje Michał Wiśniewski.

Po co nam Polski Ład?

Wideo

Materiał oryginalny: 10 trendów w rekrutacji, które musisz znać, aby dostać lepszą pracę - Strefa Biznesu

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie