Ankieta Nokian Tyres: europejscy kierowcy wybierają opony całoroczne z powodu wygody i bezpieczeństwa

Kazimierz Sikorski
Kazimierz Sikorski
materiały prasowe
Ponad połowa kierowców w Europie, którzy używają opon całorocznych, wybiera je ze względu na wygodę, ponieważ nie trzeba ich wymieniać dwa razy do ro-ku, wynika z badań Nokian Tyres.

Z ubiegłorocznych nadań fińskiego producenta opon, firmy Nokian Tyres wynika, że ponad połowa kierowców w Europie, którzy używają opon całorocznych, wybiera je ze względu na wygodę, gdyż nie trzeba ich wymieniać dwa razy do roku.

Kolejnym powodem jest bezpieczeństwo. 50 proc. respondentów ubiegłorocznej ankiety Nokian Tyres uważa, że opony całoroczne są wystarczająco bezpieczne, by używać ich przez cały rok w Europie Środkowej, bo spełniają wszystkie
wymagania regulacyjne dotyczące opon zimowych. Takie są m.in. nowe opony cało-roczne Nokian Seasonproof. Są one przeznaczone dla kierowców ceniących nie-zawodność i bezpieczeństwo w zimie na drogach pokrytych śniegiem i błotem pośniegowym, ale też oczekujących najwyższych parametrów i bezproblemowego prowadzenia w lecie.

Rosnąca potrzeba większego bezpieczeństwa na mokrych i zaśnieżonych drogach to jedna z głównych przyczyn wyposażania samochodów w Europie w opony sprawdzające się w każdych warunkach — mówi Catja Wiedenmann, dyrektor ds. marketingu Nokian Tyres Europe.

Z ankiety przeprowadzonej przez skandynawskiego producenta opon klasy premium Nokian Tyres wynika, że europejscy kierowcy cenią sobie bezpieczeństwo w każdą pogodę przez cały rok. To istotne, gdyż według Global Climate Risk In-dex1 warunki pogodowe w Europie są wyjątkowo zmienne. Przyczepność, pro-wadzenie, odporność na zużycie i cechy umożliwiające bezpieczną jazdę w zimie w zmieniających się warunkach były również wymieniane wśród najistotniejszych zalet.

Dlaczego opony całoroczne?
Kierowcy uczestniczący w ankiecie wskazali, że wybierają opony całoroczne z dwóch względów: wygody i bezpieczeństwa. Wiele gospodarstw domowych pre-feruje nadal opony sezonowe, m. in. z uwagi na zwykle wysokie ceny opon cało-rocznych. Wygoda jest głównym powodem dla kierowców włoskich — w różnym stopniu zgadza się z tym 70 proc. tej grupy respondentów. Dla polskich kierowców najważniejsze jest bezpieczeństwo, a 74 proc. zgadza się z tym, że opony całoroczne są wystarczająco bezpieczne na wszystkie pory roku. Podobnego zdania są kierowcy francuscy i włoscy.

Respondenci oczekują jednak pewnych udoskonaleń opon całorocznych. Najważniejsza jest poprawa oszczędności paliwa, następnie dobra odporność na zużycie i cena. Jeżeli chodzi o jazdę po śniegu i błocie pośniegowym, zastrzeżenia mają szczególnie kierowcy włoscy (41 proc.), a także francuscy (35 proc.) i niemieccy (34 proc.), ponieważ uważają, że lokalna pogoda w zimie nadal wymaga właściwości opon sezonowych.

Ubiegłej jesieni Nokian Tyres wprowadziła nową rodzinę opon, Nokian Seasonproof i Nokian Seasonproof SUV, która oferuje kierowcom środkowoeuropejskim bezpieczeństwo i całoroczną wygodę. Bezpieczeństwo to priorytet w naszym podejściu do rozwoju produktów. Nowe opony Nokian Seasonproof to praktyczne rozwiązanie dla kierowców, którzy nie chcą zmieniać opon w zależności od pory roku, ale też zależy im na bezpieczeństwie jazdy w śniegu, błocie pośniegowym czy deszczu — mówi Martin Dražík, menedżer produktu w Nokian Tyres.

Opony we wszystkich rozmiarach są oznaczone symbolem płatka śniegu (3PMSF) wskazującym ich oficjalne zatwierdzenie do użytku zimą. Produkty są dostępne w rozmiarach do nowoczesnych samochodów osobowych, SUV-ów i CUV-ów. Do wyboru są 64 produkty od 14 do 19 cali z indeksami prędkości T (190 km/h), H (210 km/h) V (240 km/h) i W (270 km/h).

Przebieg, wiek auta i rodzaj paliwa
Wybór opon zależy od rocznego przebiegu, wieku samochodu i typu paliwa. Większość opon całorocznych stosuje się w małych i średnich samochodach rodzinnych — wskaźnik ten wynosi 58 proc. w przypadku samochodów pokonujących od 5000 do 20 000 km rocznie w Niemczech. Przeważająca większość — 78 proc.niemieckich kierowców używających opon całorocznych stosuje je w samo-chodach na benzynę. Robi tak też 55 proc. polskich kierowców i 45 proc. włoskich, podczas gdy 62 proc. kierowców z Francji woli na nich jeździć samochodami z silnikami Diesla.

Większość respondentów używa opon całorocznych z samochodami mającymi ponad 5 lat. Jedynie 3,75 proc. wszystkich respondentów z Europy Środkowej kupuje opony całoroczne do aut nowych, mających mniej niż rok. W związku z tym nic dziwnego, że wielu kierowców rozważa wyposażanie w opony całoroczne drugiego samochodu w gospodarstwie domowym, który osiąga zwykle mniejszy roczny przebieg. Zgadza się z tym 74 proc. polskich kierowców, 59 proc. wło-skich, 57 proc. niemieckich i 47 proc. francuskich.

Z ankiety wynika, że większość respondentów używa opon mających mniej niż dwa lata, co oznacza, że wciąż korzystają ze swojego pierwszego zestawu opon całorocznych. Ten wskaźnik jest najwyższy w Polsce (67 proc.), a następnie w Niemczech (57 proc.). 77 proc. badanych zgadza się z tym, że zmiany klimatyczne i łagodniejsze zimy zwiększą atrakcyjność opon całorocznych dla konsumentów w przyszłości.

Koreańskie tramwaje płyną do Warszawy

Wideo

Materiał oryginalny: Ankieta Nokian Tyres: europejscy kierowcy wybierają opony całoroczne z powodu wygody i bezpieczeństwa - Polska Times

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Ja mieszkam w Kanadzie, tutaj większości ludzi używają wielosezonowych opon. W obu samochodach mamy napęd na 4 kola wiec wszędzie wjedziemy tylko przyczepność przy hamowaniu nie jest taka dobra wiec trzeba utrzymać troche większy dystans.

P
PL

Zima w Hiszpanii, a zima w Polsce to chyba nie to samo. To, że gdzieś w Europie takie opony się sprawdzają nie znaczy, że wszędzie tak jest. W Polsce lepiej mieć zimowe i letnie w myśl zasady, że wszystko co jest do wszystkiego jest do niczego.

Dodaj ogłoszenie