Bądź mocny jak orzech

Redakcja
Teraz są najsmaczniejsze. Miękkie, słodkie i wilgotne. Więc nie odmawiaj sobie dawki energii, którą kryją orzechy laskowe.

Największą ich zaletą jest zawartość nienasyconych kwasów tłuszczowych. Dlatego mogą je jeść ludzie z podwyższonym poziomem cholesterolu. Warto docenić także sporą porcję witaminy C i B oraz minerałów: żelaza, magnezu, cynku, potasu, fosforu.

  • Tak dla nerwowych - z powodu zawartości minerałów powinny pamiętać o orzechach w swojej diecie osoby nerwowe, z trudem zasypiające, mające problem z koncentracją, osłabione chorobą, dzieci i młodzież intensywnie ucząca się.

  • Nie dla chorych na nadkwasotę - jeśli masz kłopoty ze zbyt dużą ilością kwasów żołądkowych, unikaj orzechów, bo mogą pogłębić dolegliwości, zwykle objawiających się zgagą.

  • Inne zalety - ułatwiają wypróżnianie się i oczyszczają jelita, ponieważ zawierają dużo błonnika i oleju. Wzmacniają włosy, paznokcie i poprawiają wygląd skóry z racji witamin B i Orzechy laskowe mają jednak też swoją wadę. Mogą być kwasotwórcze, co nie jest zachętą do C.

    Uwaga!
    Orzeszki choć smaczne mają sporo kalorii - 100 gram ma 646 kcal! Więc nie zjadaj garści, ale dwa, trzy dziennie.
  • Wideo

    Komentarze

    Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

    Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

    Podaj powód zgłoszenia

    Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
    Dodaj ogłoszenie