Jesteśmy przekonani, że regionalnych producentów i firmy usługowe trzeba promować i chcemy im w tym pomóc.
Pozazdrościliśmy regionom z Unii Europejskiej i niektórym z Polski, które świetnie reklamują swoje produkty, jako wyjątkowe i o jakości godnej naśladowania.
Uważamy, że wciąż nie jesteśmy nie dość znani i dlatego trzeba zrobić wszystko, aby marki z regionu były rozpoznawalne zarówno u nas, jak i poza naszym terytorium. Wiemy też, że wielu Czytelnikom, podobnie jak nam, zależy na lokalnych osiągnięciach. Kilka lat temu tłumnie wzięli udział w wyborze regionalnego produktu.
Na sławę trzeba zapracować dobrą jakością, ale i dobrą reklamą. Sukces nie przychodzi z dnia na dzień i wymaga wielu zabiegów.
Trochę marzeń
Zgłoszenia i pytania
Zgłoszenia i pytania można należy przysyłać na skrzynkę mailową: [email protected]
Tel. 068 324 88 60.
Doskonałym przykładem na to, że to się opłaca, choć zagranicznym, jest Toskania. Dziś trudno powszechnie kojarzy się z sielskim wypoczynkiem w uroczych miejscowościach, pięknymi gospodarstwami i pysznym jedzeniem. Skąd w głowie taki malowniczy obrazek?
Dwadzieścia lat temu władze tego regionu, wtedy mało atrakcyjnego, postawiły na rozwój agroturystyki w indywidualnych gospodarstwach. Właściciele dostali korzystne kredyty, aby mogli wyremontować i podnieść standard swoich posiadłości. Równocześnie rozwijana była intensywnie reklama turystyki u prawdziwych rolników i miejscowych produktów spożywczych.
Skutek jest taki, że w Toskanii działa 2.700 gospodarstw agroturystycznych, zarejestrowanych aż 451 produktów wytwarzanych metodą tradycyjną. Wiele dobrego zrobiły też filmy fabularne i książki, w których bohaterowie zaczynali nowe życie, zakochiwali się, odzyskiwali siły witalne właśnie w Toskanii.
Pierwsze kroki
Do Toskanii nam jeszcze daleko, ale od czegoś trzeba zacząć. Nie czekając na strategie, władze i kredyty, doceńmy to co już mamy.
Nasz konkurs adresujemy do wszystkich producentów i firm usługowych, które działają na terenie ukazywania się "Gazety Lubuskiej". Tak więc, oprócz całego województwa lubuskiego są to też powiaty: choszczeński i myśliborski, wolsztyński, nowotomyski, międzychodzki, głogowski, polkowicki.
Co przedsiębiorcy mogą zgłosić? Produkt żywnościowy, przemysłowy i usługę. Samo zgłoszenie nic nie kosztuje i nie wymaga skomplikowanych formalności (termin - do 17 października). Druk zgłoszenia publikujemy w wydaniu papierowym gazety. Produkt do konkursu kwalifikuje kapituła (do 31 października).
I potem zaczną się same przyjemne dla uczestników chwile, bo prezentacja na łamach "Gazety Lubuskiej" (szczegóły są w regulaminie). Wtedy też swoje głosy na produkty będą mogli oddać także Czytelnicy i wybrać tym samym swojego faworyta.
W efekcie do zdobycia są nagrody z dwóch źródeł. 12 grudnia podczas gali okaże się, kto zdobył znak jakości "Nasze Dobre Gazeta Lubuska" (do wykorzystania na swoich produktach), statuetkę, certyfikat i 10 tysięcy złotych do wykorzystania w reklamie w "Gazecie Lubuskiej".
Kapituła przyzna nie więcej niż 10 tytułów. Ale znakiem jakości będzie obdarowany także wybraniec Czytelników.
Zapraszamy do konkursu. Regionalne jest nasze i dobre.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?