Cisco Kraków ma już 9 lat. W tym czasie wyrosło na kluczowy ośrodek firmy na świecie. Technologiczny gigant wciąż się rozwija!

Materiał informacyjny Cisco Global Services Center w Krakowie
W 2012 r. Cisco zatrudniało zaledwie 80 osób, dzisiaj na jego pokładzie znajduje się ponad 2100 najwyższej klasy specjalistów reprezentujących 70 krajów świata
W 2012 r. Cisco zatrudniało zaledwie 80 osób, dzisiaj na jego pokładzie znajduje się ponad 2100 najwyższej klasy specjalistów reprezentujących 70 krajów świata Cisco
- Rozwój oprogramowania, Customer Experience i cyberbezpieczeństwo to obszary priorytetowe dla Cisco. Strategiczne są również dla nas w Krakowie - naszym celem jest ewolucja wraz z transformacją firmy – zaznacza Ramon Tancinco, dyrektor Cisco Global Services Center w Krakowie. 6 lipca, z okazji 9. urodzin firmy, ogłosił dołączenie do wielkiej międzynarodowej krakowskiej rodziny zespołu inżynierów wspierających klientów Cisco ThousandEyes.

Cisco Kraków rośnie i szybko się rozwija

Ramon Tancinco, dyrektor Cisco Global Services Center w Krakowie:- Rozwój oprogramowania, Customer Experience i cyberbezpieczeństwo to obszary priorytetowe
Ramon Tancinco, dyrektor Cisco Global Services Center w Krakowie:
- Rozwój oprogramowania, Customer Experience i cyberbezpieczeństwo to obszary priorytetowe dla Cisco, które również są strategiczne dla nas w Krakowie Cisco

W ciągu zaledwie 10 lat stolica Małopolski stała się dla Cisco, globalnego lidera w dziedzinie rozwiązań internetowych, jednym z pięciu najważniejszych ośrodków na świecie, niekwestionowanym liderem w Europie, a także w rejonie Europy, Bliskiego Wschodu, Afryki i Rosji (region EMEAR). Cisco, co warto wspomnieć, znajduje się również na liście najlepszych – według rankingu Great Place to Work - pracodawców w Polsce.

Jak firma ocenia pandemiczny 2020 rok? Czy było to wielkie wyzwanie?

Przemysław Kania, dyrektor Generalny, Cisco Polska: - Jesteśmy dumni z faktu, że Cisco nadal się rozwija w Krakowie i dodaje nowe strategiczne funkcje,
Przemysław Kania, dyrektor Generalny, Cisco Polska: - Jesteśmy dumni z faktu, że Cisco nadal się rozwija w Krakowie i dodaje nowe strategiczne funkcje, tworząc wysokiej jakości miejsca pracy i przyczyniając się do rozwoju w Polsce gospodarki opartej na wiedzy Cisco

- Ubiegły rok podkreślił krytyczne znaczenie infrastruktury cyfrowej. Organizacje, aby lepiej przygotować się na przyszłe wyzwania, przechodzą na nowy, cyfrowy model działania. Dla firm oznacza to konieczność położenia jeszcze większego nacisku na procesy transformacji cyfrowej. Wszystko dlatego, aby móc świadczyć swoje usługi w pierwszej kolejności w modelu cyfrowym – oświadczył Przemysław Kania, dyrektor Generalny, Cisco Polska.

Jaką rolę w tej transformacji przeznaczono dla specjalistów ze stolicy Małopolski? - Cisco Kraków odgrywa kluczową rolę we wspieraniu naszych klientów w tym procesie. Jesteśmy bardzo dumni z faktu, że Cisco nadal się rozwija w Krakowie i dodaje nowe strategiczne funkcje, tworząc wysokiej jakości miejsca pracy – zaznacza dyrektor Przemysław Kania.

Cisco ThousandEyes - wsparcie z Krakowa

Na pomoc z Krakowa mogą liczyć również klienci ThousandEyes. Firma, przejęta przez Cisco w 2020 r., zajmuje się analityką. To dzięki niej można zyskać „kompleksowy wgląd w sposób dostarczania aplikacji oraz usług przez internet, a to pozwala wskazać niedociągnięcia i poprawić wydajność sieci, a także aplikacji w sieciach korporacyjnych i chmurze”. Skąd pomysł, by w stolicy Małopolski rozpocząć formowanie zupełnie nowego zespołu?

- Gdy zatrudniamy pracowników w równym stopniu kierujemy się potrzebami naszych klientów, jak i jakością dostępnych talentów – nie ukrywa Mike Marken, szef globalnego wsparcia, Cisco ThousandEyes.

I podkreśla: - W Cisco Kraków znaleźliśmy doskonałe miejsce dla naszej obecności w regionie EMEAR i pulę talentów, która obfituje w wiedzę techniczną oraz dzieli z nami poczucie zaangażowania w dokładność i szybkość pomocy naszym klientom. Dziś świętujemy dotychczasowy sukces i nie możemy się doczekać dalszego rozwoju zespołu.

Podobne zespoły znajdują się w Austin, Seattle i Nowym Jorku, Sydney, Meksyku, Toronto oraz Tokio, a także Amsterdamie, Dublinie, Londynie i Monachium.

Cisco przypomina, że wszystkie te działania, to efekt gwałtownego przyspieszenia „wdrażania chmury, wykorzystania aplikacji SaaS oraz Internetu i sieci znajdujących się poza kontrolą działów IT”. - Zwiększone uzależnienie od Internetu i sieci zewnętrznych, spotęgowane w ciągu ostatniego roku przez pandemię koronawirusa COVID-19, znacznie zmniejsza zdolność firmowych zespołów IT do przewidywania, wizualizacji i kontrolowania operacji w sieci. Rezultatem jest często chaotyczne i niemożliwe do zarządzania środowisko IT, które sprawia, że rozwiązywanie problemów jest czasochłonne i może mieć ogromny wpływ na wrażenia klientów, reputację marki i przychody – twierdzą specjaliści technologicznego giganta.

I dlatego w krakowskim Cisco pojawił się zupełnie nowy zespół wysokiej klasy fachowców. Tworzą go nie tylko inżynierowie wsparcia, ale także konsultanci usług profesjonalnych. – To rodzaj pomostu między klientami a zespołami inżynierskimi ThousandEyes – wyjaśniają w Cisco. Chodzi nie tylko o to, aby wspierać wdrażanie rozwiązań ThousandEyes, ale także pomagać klientom w osiąganiu maksymalnego zwrotu z poczynionych przez nich inwestycji.

W tym miejscu warto przypomnieć, że to już kolejny zespół wsparcia inżynieryjnego w Cisco Kraków. Na początku tego roku otwarto bowiem centrum wsparcia klientów Cisco AppDynamics.

- Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem pasji i zaangażowania, z jakimi osoby w krakowskim oddziale Cisco podchodzą do współpracy z klientami. Zbudowaliśmy tu już spory zespół, składający się głównie z inżynierów oprogramowania i mamy plany dalszego jego powiększania w ciągu najbliższego roku, zarówno w ramach istniejących zespołów, jak i poprzez tworzenie nowych stanowisk – zapowiadał wtedy Nick Bogaty, VP oraz Chief Revenue & Customer Officer w AppDynamics.

Cisco Customer Experience - największe w Europie

Phil Wolfenden, wiceprezes Cisco CX Centers EMEAR: - Customer Experience w Krakowie istnieje po to, aby zapewnić klientom jak najlepsze doświadczenia
Phil Wolfenden, wiceprezes Cisco CX Centers EMEAR: - Customer Experience w Krakowie istnieje po to, aby zapewnić klientom jak najlepsze doświadczenia w korzystaniu z naszej technologii. Oferujemy najlepsze w swojej klasie usługi na każdym etapie cyklu życia wszystkich naszych rozwiązań Cisco

Cisco Kraków nie tylko buduje od podstaw zespoły, ale także rozbudowuje już istniejące działy. Firma przypomina, że ponad 70 proc. jej pracowników należy w tej chwili do organizacji Customer Experience & Operations. To zaś oznacza, że Kraków jest największym hubem inżynierów Cisco w regionie EMEAR.

- Customer Experience w Krakowie istnieje po to, aby zapewnić klientom jak najlepsze doświadczenia w korzystaniu z naszej technologii. Oferujemy najlepsze w swojej klasie usługi na każdym etapie cyklu życia wszystkich rozwiązań, zarówno sieciowych, centrów danych, cyberbezpieczeństwa, chmury, jak i narzędzi do współpracy oraz IoT – podkreśla Phil Wolfenden, wiceprezes Cisco CX Centers EMEAR.

Czym zajmują się specjaliści zatrudnione w CX? Pomagają „wycisnąć” maksymalny zysk z technologii wykorzystywanej przez klientów. Poszczególne zespoły koncentrując się obecnie na kilku obszarach. Pierwszym jest wsparcie techniczne dostarczane przez najwyższej klasy ekspertów. - Oparte jest na wiedzy zgromadzonej podczas rozwiązywania milionów problemów technicznych na całym świecie każdego roku – zaznacza firma. Takim obszarem jest również proaktywne zarządzanie, monitorowanie, optymalizacja i ochrona środowisk IT – wszystko po to, aby maksymalnie skrócić czas „uzyskania korzyści”. Nie można również zapomnieć o zaangażowaniu ekspertów w zakresie najnowocześniejszych technologii - od strategii i projektu po wdrożenie, oczywiście przy minimalizacji ryzyka.

Nic więc dziwnego, że firma zapowiada dalszy rozwój. - Wciąż poszukujemy najlepszych talentów do pracy w CX Kraków – zapewnia Phil Wolfenden.

Cisco Kraków - najlepsze miejsce pracy

Cisco jest nie tylko liderem technologicznym, ale także świetnym miejscem pracy dla ponad 2100 osób. O atrakcyjności firmy, ale też Krakowa, świadczy choćby to, że jedna trzecia z nich pochodzi spoza Polski, a reprezentują ponad 70 narodowości. Aż 40 procent pracowników to kobiety. – Jesteśmy z tego bardzo dumni – zaznacza Jolanta Nowak, liderka ds. HR, Cisco Polska i CX Centers EMEAR.

- Cieszymy się, że możemy tworzyć możliwości zatrudnienia dla inżynierów i specjalistów biznesowych, niezależnie od ich pochodzenia i tego, w jakim miejscu swojej ścieżki kariery się znajdują. Jesteśmy zdeterminowani, aby wraz z dalszym rozwojem, utrzymać naszą integracyjną i dynamiczną kulturę, bo to na niej opiera się nasz sukces i to ona od kilku lat zapewnia nam miejsce wśród najlepszych miejsc pracy w Polsce w rankingu Great Place to Work – podkreśla Jolanta Nowak.

Pracownicy Cisco nie tylko najnowocześniejszymi technologiami żyją. Widać ich także w Krakowie. Wielu – firma mówi o ponad połowie – bierze udział w różnych formach działalności społecznej – pracują z osobami z niepełnosprawnością intelektualną, pakują i dostarczają posiłki dla potrzebujących, zbierają żywność i pieniądze na schroniska dla zwierząt, sprzątają parki narodowe…

Nic więc dziwnego, że Cisco Kraków – jedno z najważniejszych ogniw w globalnym łańcuchu technologii internetowych - może spokojnie czekać na kolejne, jubileuszowe urodziny.

- Jesteśmy dumni z tego, że Cisco przyczynia się do rozwoju w Polsce gospodarki opartej na wiedzy – podkreśla Przemysław Kania, dyrektor Generalny, Cisco Polska.

Materiał oryginalny: Cisco Kraków ma już 9 lat. W tym czasie wyrosło na kluczowy ośrodek firmy na świecie. Technologiczny gigant wciąż się rozwija! - Dziennik Polski

Dodaj ogłoszenie