Wisienką na torcie było słynne „Bolero” Maurice’a Ravela z 1928 roku, skomponowane na zamówienie Idy Rubinstein. Pierwotnie było muzyką do widowiska baletowego w choreografii Bronisławy Niżyńskiej, ale szybko zyskało popularność jako osobny utwór, w którym powtarzające się melodie przechodzą przez poszczególne instrumenty orkiestry, włączając w to nadający rytm - werbel.
Na wstępie zabrzmiał koncert skrzypcowy autorstwa Marcina Markowicza. To koncertmistrz Polskiej Orkiestry Radiowej, który jako kompozytor zadebiutował w 1999 r. kiedy to otrzymał wyróżnienie w Konkursie Kompozytorskim im. A. Panufnika w Krakowie.
Nowością było instrumentalne „Aminah” z cyklu „Madonna na sopran, chór i orkiestrę symfoniczną” skomponowane przez Bassema Akikiego - kompozytora libańskiego pochodzenia, dyrygenta i pierwszego gościnnego dyrygenta orkiestry FZ.
W Bolero - Maurice'a Ravela, zabrzmiał m.in., nadający rytm - kontrafagot