Przypomnijmy, chodzi o sprawę z lutego. Zdaniem Czytelnika przy towarach, które cały czas miały tę samą cenę, po pewnym czasie pojawiały się karteczki z przekreśloną wyższą ceną. - Ciekawy trik marketingowy, który potwierdza zasadę "więcej sprzedamy, więcej zarobimy", tylko czy taki proceder jest zgodny z etyką konsumencką? - pyta retorycznie nasz Czytelnik.
W tej sprawie natychmiast zadzwoniliśmy do Państwowej Inspekcji Handlowej w Gorzowie. - Jeśli faktycznie taki proceder miał miejsce, to jest to wprowadzanie konsumenta w błąd. Zajmiemy się tą sprawą - zapewniał wówczas Kazimierz Szymański, główny specjalista inspekcji handlowej w Gorzowie. Jak dodał inspektor, ustawa o cenach wskazuje, że cena towaru powinna być zgodna z tą widniejącą na wywieszce.
Faktycznie, PIH skontrolował międzyrzecki market. Kontrola nie wykazała co prawda nieprawidłowości w cenach towarów wskazanych przez naszego Czytelnika, ale kontrolerzy ujawnili, że przecenione osłony doniczek tak naprawdę cały czas miały tę samą cenę. "Jak ustalono było to wprowadzenie w błąd konsumentów, albowiem cena tego towaru w dniu przyjęcia do sklepu była identyczna z ceną aktualną sprzedaży, tj. "2,99zł". Osobę odpowiedzialną za stwierdzone wykroczenie ukarano mandatem karnym" - czytamy w mailu przesłanym przez PIH do naszej redakcji.
Jednocześnie inspektorzy podziękowali Czytelnikom "GL" za pomoc w eliminowaniu nieprawidłowości godzących w interesy konsumentów.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?