Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dłuższy i wyższy

CZESŁAW WACHNIK
W salonach można już obejrzeć stilo multi wagon. Od dotychczasowego modelu różni się znacznie większym bagażnikiem.

Włosi nazwali swoje stilo multi wagonem, a nie station wagonem, jak czyni to większość konkurentów, gdyż - jak twierdzą - auto Fiata ma obszerniejsze wnętrze i jest bardziej funkcjonalne. Czy jest tak naprawdę, ocenią klienci.

Dłuższy i wyższy

Stilo multi wagon z powodzeniem może służyć jako wygodny pojazd rodzinny, a w razie potrzeby - także towarowy. Samochody takie stają się coraz bardziej popularne. Szacuje się, że rocznie w Europie trafi do klientów ponad 600 tys. modeli SW i MW.
Od znanej na rynku wersji pięciodrzwiowej multi wagon różni się wysokością drugich drzwi. Samochód mierzy teraz 452 cm (o 25 cm więcej niż w wersji 5d), a wysokość wzrosła do 157 cm (o 4,5 cm więcej). Nie zmieniła się szerokość samochodu (175,6 cm) i rozstaw osi (260 cm). Także deska rozdzielcza wygląda jak w tradycyjnym stilo.

Silniki do wyboru

Auto trafiło do sprzedaży w trzech wersjach wyposażenia, z czterema silnikami do wyboru: dwoma benzynowymi i dwoma dieslami. Te pierwsze to 1,6 litra o mocy 103 KM i 1,8 litra o mocy 133 KM. Oba diesle mają pojemność 1,9 litra, ale jeden ma moc 80 KM, a drugi 115 KM. I prawdopodobnie auta z silnikami dieslowskimi będą bardziej popularne. Wersje SW czy MW są kupowane najczęściej przez osoby prowadzące własne firmy. Stilo MW pali średnio 5,6 litra oleju napędowego na 100 km, więc koszty użytkowania tego samochodu będą bardzo niskie.

Wnętrze według potrzeb

Auto już w najtańszej wersji actual jest dobrze wyposażone, m.in. w ABS z EBD, cztery poduszki, komputer, wspomaganie kierownicy. Atutem stilo MW jest funkcjonalność. Bagażnik może mieć objętość od 550 do 1.480 litrów. Możemy dostosować wnętrze auta do swoich potrzeb np. poprzez składnie i wyjmowanie dowolnych foteli. Dzięki temu można przewozić tym samochodem nawet kilkaset kilogramów bagażu i mogą to być przedmioty o długości do 2,5 metra. W aucie jest również wiele dodatkowych półek i schowków.
Cena multi wagona jest jednak o kilka tysięcy złotych wyższa niż dotychczasowego modelu. Auto w najtańszej wersji actual z silnikiem 1,6 litra kosztuje od 54,6 tys. zł. Za wersję ze słabszym dieslem trzeba zapłacić 58,9 tys. zł, a z mocniejszym i bardziej przydatnym - nawet 67,5 tys. zł. Mimo to prawdopodobnie właśnie stilo z silnikami diesla będą najczęściej kupowane.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska