Rodzinne ogródki działkowe, popularne działki, doczekały się dotacji unijnych z Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Zobacz na kolejnych slajdach, kto może ubiegać się o pomoc, gdzie złożyć wniosek i co można kupić >>>
Kto może ubiegać się o dopłaty do ogródków działkowych?
- Uprawnionymi do składania wniosków o przyznanie grantu są podmioty zarejestrowane
w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS), jako stowarzyszenia ogrodowe – informuje Świętokrzyski Oddział Regionalny Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Kielcach
Jakie dokumenty o dopłaty do ogródków działkowych należy złożyć?
Formularz wniosku o przyznanie grantu oraz formularze załączników wraz z instrukcjami ich wypełniania są udostępnione na stronie internetowej ARiMR www.gov.pl/arimr na dole strony
Przykładowo:
- dokument potwierdzający, że Wnioskodawca jest stowarzyszeniem ogrodowym,
- statut stowarzyszenia;
- dokumenty potwierdzające prawo do reprezentacji przez osoby występujące z wnioskiem w imieniu stowarzyszenia ogrodowego;
- dokumentacja projektowa określająca sposób zagospodarowania terenu zieleni
- dokumentacja (plany, pozwolenia, projekty, koncepcje programowe), która zapewni, że wszelkie działania objęte projektem zostaną zrealizowane i rozliczone przed zakończeniem okresu realizacji projektu, tj. 31 sierpnia 2023 r.;
- dokumenty potwierdzające prawo do dysponowania gruntami i budynkami związanymi z planowanymi inwestycjami wraz z wymaganymi decyzjami, uzgodnieniami, pozwoleniami administracyjnymi na wnioskowane zadania.
Gdzie złożyć wniosek o dotację do ogródków działkowych?
Wnioski o przyznanie grantu składa się do Oddziału Regionalnego ARiMR, właściwego ze względu na miejsce położenia ROD, którego dotyczy wniosek.
Wnioskodawca może złożyć wniosek o przyznanie grantu:
- osobiście,
- przesyłką rejestrowaną, nadaną w placówce pocztowej operatora
- w formie dokumentu elektronicznego na elektroniczną skrzynkę podawczą.