MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Etapy realizacji LRSI

Redakcja
Iwona Miś – Kwiatkowska, dyrektor Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego  fot. urząd marszałkowski
Iwona Miś – Kwiatkowska, dyrektor Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego fot. urząd marszałkowski
Etapy realizacji LRSI

W ramach Priorytetu VIII Regionalne Kadry Gospodarki, Działania 8.2 Transfer wiedzy, Poddziałania 8.2.2 Regionalne Strategie Innowacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Europejskiego Funduszu Społecznego od 1 maja 2008 r. realizuje projekt systemowy pt. „Ewaluacja, aktualizacja oraz promocja Lubuskiej Regionalnej Strategii Innowacji”.

Zadania, związane z realizacją projektu systemowego wykonywał specjalnie do tego powołany zespół Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego we współpracy z Departamentem Rozwoju Regionalnego i Planowania Przestrzennego.

„Warto zwrócić uwagę, iż projekty realizowane przez Urząd Marszałkowski pokazują możliwości korzystania z funduszy UE i w efekcie mają prowadzić do optymalizacji ich absorpcji w regionie. Sukcesywne dokonywanie ewaluacji i monitorowanie postępów kolejnych projektów systemowych pozwoli na zaoszczędzenie pieniędzy, czasu i bardziej efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich.” - Iwona Miś – Kwiatkowska, dyrektor Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego.

Cele szczegółowe projektu realizowano w dwóch etapach.

ETAP I - polegał na przeprowadzeniu szczegółowych badań opartych na wysokiej próbie respondentów, tj. podmiotów uczestniczących w systemie innowacji oraz zaktualizowaniu LRSI w odniesieniu do zaistniałych przemian społeczno-gospodarczych. Przeprowadzono badania ankietowe wśród instytucji badawczo-rozwojowych, uczelni wyższych, instytucji otoczenia biznesu, przedsiębiorców województwa, jak również wywiady indywidualne z członkami organów Lubuskiego Systemu Innowacji.

Na podstawie uzyskanych wyników badania ewaluacyjnego określono zmiany, jakie należy wprowadzić w strategii, których końcowym efektem jest nowa Lubuska Regionalna Strategia Innowacji 2010-2015.

ETAP II - to opublikowanie w wersji książkowej - 3.000 sztuk i na nośniku multimedialnym 1.000 sztuk, zaktualizowanej Lubuskiej Regionalnej Strategii Innowacji oraz rozpropagowanie wśród instytucji badawczo - rozwojowych oraz otoczenia biznesu województwa lubuskiego.

Ponadto w ramach projektu zorganizowano kampanię informacyjno-promocyjną na antenie Radia Zachód i TVP Gorzów Wielkopolski. Łącznie wyemitowano 300 spotów radiowych i 60 telewizyjnych. Jednocześnie zakupiono materiały promujące powyższy projekt systemowy, a także rozprowadzono plakaty i ulotki.

 

od 7 lat
Wideo

Materiał partnera zewnętrznego NBP

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska