Jeżeli zaniedbamy tę wymianę, możemy być pewni kłopotów. Samochód, który ma zainstalowaną starszą instalację LPG będzie po prostu coraz słabszy - zauważymy spadek mocy podczas jazdy. Natomiast auto z nową sekwencyjną instalacją gazową może przy niedrożnych filtrach samoczynnie przełączać się na benzynę.
Na dobrej mieszance
- Ważny jest skład mieszanki, która jest pompowana do silnika - mówi Michał Sawicki z firmy ADIS. - Zbyt bogata może spowodować nadmierne wypalanie katalizatora, a zbyt uboga - nadpalenie gniazd zaworów wydechowych i samych zaworów. Dlatego podczas kontroli analizujemy skład mieszanki, sprawdzamy szczelność instalacji i stan części mechanicznych.
Czas spalania ubogiej mieszanki jest dłuższy niż bogatej, co w ekstremalnych przypadkach może spowodować nawet wypalenie dziury w tłoku. Jeżeli zaś spalimy w ten sposób katalizator, to może się zdarzyć, że komputer pokładowy nie pozwoli nam uruchomić samochodu. Obydwie awarie są wyjątkowo kosztowne (nawet do kilku tys. złotych).
Dbaj o zapłon
Koniecznie trzeba kontrolować także układ zapłonowy. Jeżeli a pojawią się strzały w kolektor ssący, to uszkodzeniu może ulec nie tylko on, ale również filtr powietrza czy też czujniki.
Jednym z wrażliwych punktów instalacji sekwencyjnych są listwy, które mogą zostać zniszczone, jeżeli będzie przez nie płynąć zanieczyszczony gaz. Można starać się czyścić listwę, ale nie zawsze jest to możliwe. Tymczasem nowa listwa wtryskiwaczy kosztuje niemal tysiąc złotych.
Ile zapłacisz
Koszty kontroli okresowych:
Koszt montażu instalacji LPG:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?