Korki na trasie S3. Drogowy „szeryf” popełnia wykroczenie, a kierowcy stoją w kilometrowych korkach przed mostem na Odrze

Szymon Kozica
Szymon Kozica
Zaktualizowano 
Korek na trasie S3, na odcinku Zielona Góra - Sulechów, przed mostem na Odrze na wysokości Cigacic Czytelnik
O błędnym myśleniu niektórych kierowców, korkach na trasie S3, drogowych "szeryfach" i jeździe na suwak - rozmawiamy z aspirantem sztabowym Andrzejem Gramatyką, szefem zielonogórskiej drogówki.

Mamy coraz więcej sygnałów od Czytelników, że kiedy przed mostem na trasie S3 na wysokości Cigacic tworzy się korek, to zawsze znajdzie się kierowca ciężarówki, który wjedzie na lewy pas ruchu i bezczelnie go zablokuje. Też odbieracie takie zgłoszenia?

Nie, ostatnio nie mieliśmy takich zgłoszeń, ale z całą pewnością tak to się odbywa, zresztą nie tylko w tym miejscu. Nadal wśród naszych kierowców panuje pogląd, że ci kierowcy, którzy chcą do samego końca lewym pasem jechać do miejsca, gdzie jest zwężenie, to są cwaniacy, którzy nie chcą stać w kolejce, którzy próbują objechać. To bardzo błędne myślenie. Ci, którzy próbują robić z siebie „szeryfów”, którzy tamują ruch, popełniają wykroczenie i chyba nie zdają sobie sprawy z tego, że w ten sposób, ustawiając korek tylko na jednym pasie, powodują, że wydłuża się on dwukrotnie.

Przeczytaj też
LUBUSKIE. Korek na drodze S3 w kierunku na Zieloną Górę, przed mostem w Cigacicach

Słyszałem i czytałem opinie, że właśnie w ten sposób sprawniej można taki korek rozładować...

Dla mnie rzeczą normalną jest, że szybciej się go rozładuje, jak będziemy wszyscy dojeżdżali równolegle dwoma pasami ruchu i dalej wjeżdżali na tak zwany suwak. Weźmy ten sam most, przykładowo w niedzielny wieczór w okresie wakacyjnym z kierunku północy jedzie więcej pojazdów i ten korek od mostu w Cigacicach potrafi sięgać do węzła w Sulechowie. Jeżeli ustawi się szereg na jednym pasie i ten korek faktycznie dojdzie do węzła, to za chwilę zblokuje się węzeł, za chwilę staną drogi poprzeczne, za chwilę utworzy się korek na drodze nr 32 w kierunku Poznania... Jeżeli pojedziemy dwoma pasami, korek będzie dwukrotnie krótszy.

Wśród naszych kierowców panuje pogląd, że ci kierowcy, którzy chcą do samego końca lewym pasem jechać do miejsca, gdzie jest zwężenie, to są cwaniacy, którzy nie chcą stać w kolejce, którzy próbują objechać. To bardzo błędne myślenie.

Jeśli widzę taką sytuację, od której zaczęliśmy naszą rozmowę, powinienem zadzwonić na policję?

Oczywiście, że tak. Nie można w ten sposób wyjeżdżać komuś i utrudniać ruchu. Trzeba kierowców uczyć. Ja jestem przekonany, że już coraz więcej jest uświadomionych, coraz głośniej się o tym mówi. Pojawił się projekt zmiany prawa o ruchu drogowym, który będzie nakazywał jeździć na tak zwany suwak. Myślę, że z czasem wszyscy zrozumieją, że w ten sposób należy się poruszać.

Zobacz też

Uwaga kierowcy. Gigantyczny korek na S3 w kierunku Sulechowa...

Uwaga kierowcy. Na S3, kilka kilometrów przed Sulechowem, tw...

LUBUSKIE. Na most w Cigacicach na drodze ekspresowej S3 kier...

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 22

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kierowca amator

Będą oba pasy zajęte i nic tu nie zmienicie . Aby nie zwalniać prędkości aut prawie do zera prawy pas powinien odpowiednio wcześniej zostawiać odstępy na zamek tak aby na samym zwężeniu zachować większą prędkość . To samo dotyczy lewej strony . Nie ,, zbijajmy się,, do samego końca . I podstawowa zasada !!!! Jeżeli pojazd przede mną zjeżdża na prawy pas odpowiednio wcześniej przed zwężeniem , nie wolno mi go omijać lewym pasem aby ,, wykolegować ,, kilka aut przede mną . Wszystko na ten temat .

J
Jacek kierowca

Panie redaktorze, nie pochwałam tego jegomoscia, ale co innego znaczy na suwak a co innego jest na drodze. Idioci pchajacy się do samego końca. Nie na suwak 1x1 tylko 3 na max z lewego i jedna ciężarówka. Sam miałem przypadek, delikwent z Renówkinktorynstwierdzil, że się jeszcze zmieści zahaczyl o mój zderzak czego efektem było przyklejenie się do mojej maski

G
Gość
2019-08-08T21:49:47 02:00, Gość:

Tak czytam te komentarze i mi nie dobrze... zestaw pojazdów, czyli tzw tir ma 17m długości, waży 40ton załadowana, osobowka ma 3-5m długości i waży 1,5tony. Teraz sytuacja - ciężarówka na prawym pasie utrzymuje prędkość 60km/h, osobowka na lewym wbija się na ostatnią chwilę przed tira, i ta z kolei hamuje, zanim się rozpedzi ponownie wbija się jeszcze kilku leszczy z lewego, a na prawym korek bo ciężarówka spowodowała efekt domina.. wniosek? WIDZISZ JELOPIE JEDEN Z DRUGIM INFO O ZWEZENIU TO ZJEDZ A NIE CIAGNIESZ DO KONCA BOS BOGIEM LEWEGO PASA!

Zupełnie nie rozumiesz zasady suwaka. Jeśli na lewym pasie nie będzie Januszy patrzacych jak się wbić przed dużego czym powoduje to o czym piszesz tylko będą lewym jechać do końca i dopiero gdy już jest pierwszy przed końcem lewego pasa wjeżdża w lukę przeznaczoną dla niego przez płynnie jadącego dużego prawym pasem. Tylko do tego kierowcy muszą dojrzeć zarówno ci którzy niepotrzebnie dużo szybciej tworzą korek na prawym pasie zamiast równomierne wypełnić dwa pasy i ci z lewego by jechać nim do końca i nie kombinować!!!

Kiedyś jak raz trafisz na korek gdzie wszyscy jadą poprawnie wspomnisz moje słowa BO TO DZIAŁA tylko trzeba chcieć :) Pozdrawiam

G
Gość
2019-08-08T21:49:47 02:00, Gość:

Tak czytam te komentarze i mi nie dobrze... zestaw pojazdów, czyli tzw tir ma 17m długości, waży 40ton załadowana, osobowka ma 3-5m długości i waży 1,5tony. Teraz sytuacja - ciężarówka na prawym pasie utrzymuje prędkość 60km/h, osobowka na lewym wbija się na ostatnią chwilę przed tira, i ta z kolei hamuje, zanim się rozpedzi ponownie wbija się jeszcze kilku leszczy z lewego, a na prawym korek bo ciężarówka spowodowała efekt domina.. wniosek? WIDZISZ JELOPIE JEDEN Z DRUGIM INFO O ZWEZENIU TO ZJEDZ A NIE CIAGNIESZ DO KONCA BOS BOGIEM LEWEGO PASA!

Chyba jednak wrażenie że w szoferce jesteś "bliżej Boga" przez Ciebie przemawia, traktujesz innych kierowców jak śmieci, dla Twojej wiedzy te osobowe szybciej się rozpędza niż twój zestaw i sprawniej włącza do ruchu nie ma tu nic do rzeczy jakie jest twoje tempo poruszania (no chyba że głowa jak to sprawnie i bezpiecznie zrobić) ale z milionów kilometrów jakie zrobiłem w swoim życiu wiem jedno to brak wyobraźni kierowców ciężarówek skłania do takiego a nie innego zachowania na drodze czyli każda osobowa ucieka przed wami jak przed ogniem!

G
Gość

Tak czytam te komentarze i mi nie dobrze... zestaw pojazdów, czyli tzw tir ma 17m długości, waży 40ton załadowana, osobowka ma 3-5m długości i waży 1,5tony. Teraz sytuacja - ciężarówka na prawym pasie utrzymuje prędkość 60km/h, osobowka na lewym wbija się na ostatnią chwilę przed tira, i ta z kolei hamuje, zanim się rozpedzi ponownie wbija się jeszcze kilku leszczy z lewego, a na prawym korek bo ciężarówka spowodowała efekt domina.. wniosek? WIDZISZ JELOPIE JEDEN Z DRUGIM INFO O ZWEZENIU TO ZJEDZ A NIE CIAGNIESZ DO KONCA BOS BOGIEM LEWEGO PASA!

J
Jupik

Taka jazda pozwala cwaniakom wpychać się przed innych.Nie dziwię się kierowcom ciężarówek

D
Din0

Oby nikt się nie wp......alał z lewego pasa nikomu przed nos na prawy prawy wszyscy jedźmy lewym i będzie jak po sznurku przeskok z lewego na prawy. A tak na poważnie: nie od wczoraj wiadomo, że jest zwężenie na moście nas Odrą. Jak wszyscy zaczną się ustawiać na prawy pas na 3-5 km przed mostem jadąc płynnie te 60-80 km/h bez wyprzedzania i cwaniakowania, to nie będzie się nikt wciskać, nie trzeba będzie stawać i ruszać z "jedynki". I w tym właśnie mogłaby pomóc Policja, kierując te 3-5 km przed mostem tych z lewego pasa na prawy. I od tego miejsca bezwzględnie zakaz wyprzedzania. A cwaniaków niech kasuje następna ekipa w radiowozie. I dopiero wtedy będzie płynny ruch. Wolniej ale w miarę z jednostajną prędkością na problematycznym odcinku.

M
Marcin
2019-08-07T23:05:52 02:00, Gość:

Walić foty nagrywać i zgłaszać to się oszolomy ogarna zanim przejedzie Polskę że 4 mandaty wpadną spokornieje jelop

Oczywista oczywistość, trzeba uczyć bydło kultury jazdy. Nigdzie w Europie nie ma z tym problemu tylko tu gamonie blokują lewy pas i robią podwójny korek.

D
DarDer
2019-08-08T08:20:30 02:00, Ogórek:

Oczywiście, że to są cwaniaki, którzy liczą na to że szybciej przejadą korek.

Policyjna filozofia ruchu na suwak mnie nie przekonuje. Ktoś stoi w korku np. 15 minut a tu taki cwaniak jedzie lewym pasem do końca i domaga się wpuszczenia jako pierwszy.

Tak działa suwak po polsku.

Popieram "szeryfów" bo oni to rozpracowali i wiedzą co robić.

W Cigacicach blokowanie rozpoczynają w miejscu, gdzie znaki informują o konieczności zjazdu na prawy pas. Większość tak robi ale nie cwaniak on wjeżdża tam gdzie pas się skończył.

A na razie to nie ma obowiązku jazdy na suwak.

A wg policji kierujący zawsze popełnia wykroczenie.

2019-08-08T08:45:49 02:00, Gość:

Zgadzam się. Coś z tym suwakiem nie działa bo jeżdżę 2 razy w tygodniu i lewym pasem do mostu dojeżdża się szybciej niż prawym...

2019-08-08T09:32:30 02:00, Gość:

Również nie zgadzam się z wypowiedzią policjanta. Jeżdżę S3 codziennie i w zeszły piątek miałam przyjemność stać w korku. Jako że jechałam prawym pasem tak też się ustawiłam do wjazdu na most, co robili kierowcy jadący lewym pasem - pędzili do końca zwężenia następnie byli wpuszczani przez jadących prawym pasem kierowców - bo taka filozofia suwaka z tym że ja stałam 15 min. zanim dojechałam do mostu natomiast ci wpuszczani już dawno sobie pojechali. Kto zyskał ??? Na pewno nie ja!!! I nie dziwię się że kierowcy ciężarówek robią blokady, inaczej się nie da, w tym dniu również ktoś zrobił blokadę bo inaczej nie dojechałabym wcale!!! Po drugie ciekawi mnie dlaczego wszyscy kierowcy zwalniają do 5km/h ???? Przecież tam stoi znak 60km/h !!! Gdyby wszyscy jechali a nie srali po gaciach że roboty drogowe to nie było by korków!!!

2019-08-08T13:21:44 02:00, Gość:

To też jedź do końca lewym, ale do końca!

Dokładnie!

Dlaczego on ma miejsc by jechać lewym pasem dalej niż Ty stoisz? Gdyby od samego początku kierowcy równomierne wypelniali oba pasy to nie mieli by na kogo narzekać! Wtedy dojezdzasz do końca obok kierowcy który dojechał do korka razem z Tobą i zwyrazami uprzejmości robicie suwak no bo staliscie tyle samo czasu!!!!

To jest dziecinne proste i naprawdę działa. Sam się przekonałem w Czechach wracając z wakacji

G
Gość
2019-08-08T08:20:30 02:00, Ogórek:

Oczywiście, że to są cwaniaki, którzy liczą na to że szybciej przejadą korek.

Policyjna filozofia ruchu na suwak mnie nie przekonuje. Ktoś stoi w korku np. 15 minut a tu taki cwaniak jedzie lewym pasem do końca i domaga się wpuszczenia jako pierwszy.

Tak działa suwak po polsku.

Popieram "szeryfów" bo oni to rozpracowali i wiedzą co robić.

W Cigacicach blokowanie rozpoczynają w miejscu, gdzie znaki informują o konieczności zjazdu na prawy pas. Większość tak robi ale nie cwaniak on wjeżdża tam gdzie pas się skończył.

A na razie to nie ma obowiązku jazdy na suwak.

A wg policji kierujący zawsze popełnia wykroczenie.

2019-08-08T08:45:49 02:00, Gość:

Zgadzam się. Coś z tym suwakiem nie działa bo jeżdżę 2 razy w tygodniu i lewym pasem do mostu dojeżdża się szybciej niż prawym...

2019-08-08T09:32:30 02:00, Gość:

Również nie zgadzam się z wypowiedzią policjanta. Jeżdżę S3 codziennie i w zeszły piątek miałam przyjemność stać w korku. Jako że jechałam prawym pasem tak też się ustawiłam do wjazdu na most, co robili kierowcy jadący lewym pasem - pędzili do końca zwężenia następnie byli wpuszczani przez jadących prawym pasem kierowców - bo taka filozofia suwaka z tym że ja stałam 15 min. zanim dojechałam do mostu natomiast ci wpuszczani już dawno sobie pojechali. Kto zyskał ??? Na pewno nie ja!!! I nie dziwię się że kierowcy ciężarówek robią blokady, inaczej się nie da, w tym dniu również ktoś zrobił blokadę bo inaczej nie dojechałabym wcale!!! Po drugie ciekawi mnie dlaczego wszyscy kierowcy zwalniają do 5km/h ???? Przecież tam stoi znak 60km/h !!! Gdyby wszyscy jechali a nie srali po gaciach że roboty drogowe to nie było by korków!!!

To też jedź do końca lewym, ale do końca!

Z
Z

Wszystko pięknie tylko nie do zrealizowania w naszych realiach ponieważ wg większości jazda na suwak znaczy do zwezki mam 100 m to docisne i na chama się wcisne jeszcze przed kogoś wymuszają jego hamowanie... Fajne rozwiązanie ale nie u nas

G
Gość
2019-08-08T08:20:30 02:00, Ogórek:

Oczywiście, że to są cwaniaki, którzy liczą na to że szybciej przejadą korek.

Policyjna filozofia ruchu na suwak mnie nie przekonuje. Ktoś stoi w korku np. 15 minut a tu taki cwaniak jedzie lewym pasem do końca i domaga się wpuszczenia jako pierwszy.

Tak działa suwak po polsku.

Popieram "szeryfów" bo oni to rozpracowali i wiedzą co robić.

W Cigacicach blokowanie rozpoczynają w miejscu, gdzie znaki informują o konieczności zjazdu na prawy pas. Większość tak robi ale nie cwaniak on wjeżdża tam gdzie pas się skończył.

A na razie to nie ma obowiązku jazdy na suwak.

A wg policji kierujący zawsze popełnia wykroczenie.

2019-08-08T08:45:49 02:00, Gość:

Zgadzam się. Coś z tym suwakiem nie działa bo jeżdżę 2 razy w tygodniu i lewym pasem do mostu dojeżdża się szybciej niż prawym...

2019-08-08T09:32:30 02:00, Gość:

Również nie zgadzam się z wypowiedzią policjanta. Jeżdżę S3 codziennie i w zeszły piątek miałam przyjemność stać w korku. Jako że jechałam prawym pasem tak też się ustawiłam do wjazdu na most, co robili kierowcy jadący lewym pasem - pędzili do końca zwężenia następnie byli wpuszczani przez jadących prawym pasem kierowców - bo taka filozofia suwaka z tym że ja stałam 15 min. zanim dojechałam do mostu natomiast ci wpuszczani już dawno sobie pojechali. Kto zyskał ??? Na pewno nie ja!!! I nie dziwię się że kierowcy ciężarówek robią blokady, inaczej się nie da, w tym dniu również ktoś zrobił blokadę bo inaczej nie dojechałabym wcale!!! Po drugie ciekawi mnie dlaczego wszyscy kierowcy zwalniają do 5km/h ???? Przecież tam stoi znak 60km/h !!! Gdyby wszyscy jechali a nie srali po gaciach że roboty drogowe to nie było by korków!!!

Kto Ci bronił pojechać lewym pasem? Jadący lewym pasem nie są cwaniakami, tylko wiedzą jak to działa - a to, że niektórzy boją się lewego pasa jak ognia - korzyść dla tych pierwszych. Zrozum - jakbyś się nie bała i połowa ludzi z prawego pasa także, to korek byłby 2x krótszy bo stała byś na lewym pasie i powolutku dojeżdżała by być wpuszczoną na suwak. Czasowo tylko trochę by się zyskało, ale tu chodzi głównie o to, by nie zablokować dróg przecinających - korek, który na jednym pasie byłby długi na 10km i np. zablokował najbliższe skrzyżowanie, rozdzielony na dwa pasy miałby 5km. Naprawdę nie wiem czego tutaj nie rozumieć...

G
Gość
2019-08-08T08:20:30 02:00, Ogórek:

Oczywiście, że to są cwaniaki, którzy liczą na to że szybciej przejadą korek.

Policyjna filozofia ruchu na suwak mnie nie przekonuje. Ktoś stoi w korku np. 15 minut a tu taki cwaniak jedzie lewym pasem do końca i domaga się wpuszczenia jako pierwszy.

Tak działa suwak po polsku.

Popieram "szeryfów" bo oni to rozpracowali i wiedzą co robić.

W Cigacicach blokowanie rozpoczynają w miejscu, gdzie znaki informują o konieczności zjazdu na prawy pas. Większość tak robi ale nie cwaniak on wjeżdża tam gdzie pas się skończył.

A na razie to nie ma obowiązku jazdy na suwak.

A wg policji kierujący zawsze popełnia wykroczenie.

2019-08-08T08:45:49 02:00, Gość:

Zgadzam się. Coś z tym suwakiem nie działa bo jeżdżę 2 razy w tygodniu i lewym pasem do mostu dojeżdża się szybciej niż prawym...

Również nie zgadzam się z wypowiedzią policjanta. Jeżdżę S3 codziennie i w zeszły piątek miałam przyjemność stać w korku. Jako że jechałam prawym pasem tak też się ustawiłam do wjazdu na most, co robili kierowcy jadący lewym pasem - pędzili do końca zwężenia następnie byli wpuszczani przez jadących prawym pasem kierowców - bo taka filozofia suwaka z tym że ja stałam 15 min. zanim dojechałam do mostu natomiast ci wpuszczani już dawno sobie pojechali. Kto zyskał ??? Na pewno nie ja!!! I nie dziwię się że kierowcy ciężarówek robią blokady, inaczej się nie da, w tym dniu również ktoś zrobił blokadę bo inaczej nie dojechałabym wcale!!! Po drugie ciekawi mnie dlaczego wszyscy kierowcy zwalniają do 5km/h ???? Przecież tam stoi znak 60km/h !!! Gdyby wszyscy jechali a nie srali po gaciach że roboty drogowe to nie było by korków!!!

T
Tur

Dlaczego mam nie jechać lewym pasem skoro nie jest wyłączony z ruchu..a po za tym to oni robią te remonty i robią. .pieprzą się jak matka z łobuzem

G
Gość

Tak kierowca ciężarówki winny to dlaczego jak niby na ś suwak to na prawym tylko tiry a 5 osobówek na jednego tira jeżdżę osobówek i też blokuje lewy bo każdy chce jechać

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3