Przypomnijmy, że w pierwszym półroczu 2023 roku zlikwidowano 700 połączeń kolejowych. Dotknęło to głównie północnej części regionu lubuskiego. Mimo że za zapewnienie organizacji przewozów odpowiada urząd marszałkowski, to rządzący regionem politycy winę za zaistniałą sytuację zrzucają na spółkę Polregio.
Zarząd województwa jest odpowiedzialny za transport i zapewnienie siatki połączeń dla mieszkańców. Nikogo nie interesuje przerzucanie się winą za brak pociągów. Tę sprawę trzeba szybko załatwić – wskazywał Maćkowiak, który zwrócił się również do pozostałych kandydatów z pytaniami o fundusze na inwestycje strategiczne dla województwa lubuskiego.
- Zwracam się z pytaniem do moich kontrkandydatów do senatu czy są za programami takimi jak Polski Ład, rządowy fundusz dróg samorządowy i inne, dzięki którym na Ziemię Lubuską trafiły ponad 2 miliardy złotych. Nasz rząd zmienił model funkcjonowania i podziału środków dla gmin biorąc pod uwagę również mniejsze ośrodki. Każdy samorząd może realizować wskazane przez siebie zadania – mówił Maćkowiak i jako kluczowe inwestycje realizowane obecnie w regionie wskazał choćby poprawę ochrony powodziowej w Krośnie Odrzańskim i budowę obwodnicy tego miasta. Łącznie na obie inwestycje przeznaczono ponad 500 milionów złotych.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?