Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mieszkanka Nowej Soli uwierzyła oszustowi i straciła oszczędności życia!

Jakub Pikulik
Jakub Pikulik
64-letnia mieszkanka Nowej Soli straciła oszczędności życia. Przekazała oszustowi ponad 150 tys. zł.
64-letnia mieszkanka Nowej Soli straciła oszczędności życia. Przekazała oszustowi ponad 150 tys. zł. archiwum
Oszust podszywający się pod pracownika banku w rozmowie telefonicznej poinformował 64-latkę, że ktoś włamał się na jej konto i zgromadzone tam oszczędności są zagrożone. Nieświadoma mieszkanka Nowej Soli za namową przestępcy aktywowała otrzymane w wiadomości SMS kody i tym sposobem straciła oszczędności życia.

W poniedziałek, 4 marca 64-latka odebrała telefon od „pracownika banku”, który dzwonił z informacją, że ktoś włamał się na jej konto i ukradł pieniądze oraz zlikwidował lokatę. Troskliwie uczulał rozmówczynię, że musi zablokować te pieniądze, by mogły wrócić na jej konto. W dalszej części rozmowy instruował, jak kobieta ma postępować i wysyłał na jej telefon kody, które poszkodowana aktywowała. Ta poczyniła wszystko wedle wskazówek fałszywego pracownika banku i tym sposobem straciła ponad 150 tysięcy złotych.

Oszuści wciąż wymyślają nowe metody

- Oszuści stale wymyślają nowe metody wyłudzenia pieniędzy. Przełamują zabezpieczenia kont na portalach społecznościowych i podszywają się pod ich właścicieli. Niestety są również przypadki, gdy fałszywy pracownik banku przeprowadza „weryfikację rozmówcy” i uzyskuje dane wrażliwe jak imię, nazwisko, numer pesel, w tym często login i hasło do aplikacji bankowej. Wtedy oprócz kradzieży zgromadzonych środków, sprawca może zaciągnąć kredyt - przestrzega aspirant Justyna Sęczkowska-Sobol z Komendy Powiatowej Policji w Nowej Soli.

Wideo: uważaj na internetowych oszustów

emisja bez ograniczeń wiekowych

Nie podajemy wrażliwych danych!

Policja apeluje o ostrożność i rozwagę podczas telefonicznych rozmów z nieznajomymi osobami. Pamiętajmy, że oszuści manipulują rozmową tak, by uzyskali jak najwięcej informacji. Dlatego w kontaktach z nieznajomymi kieruj się zawsze zasadą ograniczonego zaufania. Rozłącz się i skontaktuj z konsultantem swojego banku, aby zweryfikować, czy rozmówca faktycznie jest tym, za kogo się podaje. Można też osobiście udać się do oddziału, by rozwiać wszelkie wątpliwości. Przestrzeganie kilku zasad sprawi, że nie utracimy swoich oszczędności.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska