Na wyspie jak wulkan gorącej

Aleksandra Gajewska-Ruc
Zachwycająca dolina Viniales. Iwona Krzywulska
Samodzielna wyprawa na Kubę od zawsze była wielkim marzeniem Iwony. - To była podróż życia. wspaniała, pełna przygód i bardzo inspirująca - mówi międzyrzeczanka.

Fotografia to jej sposób na życie, a przede wszystkim wielka pasja. Marzeniem Iwony Krzywulskiej było zobaczenie Kuby, codziennego życia jej mieszkańców, zachwycających krajobrazów oraz uchwycenie tego wszystkiego w obiektywie aparatu. - Ten kraj z jednej stony wydaje się biedny, szary i brzydki, z drugiej jest jednak bajecznie kolorowy, radosny i piękny - mówi.

Planując wyjazd, Iwona przez internet znalazła towarzyszkę. - Co dwie głowy, to nie jedna. Z Agatą spotkałyśmy się, polubiłyśmy, wspólnie zaplanowałyśmy podróż dwa miesiące przed wylotem - opowiada Iwona i dodaje, że jako mama dwojga dzieci miała pewne obawy. - Przerażała mnie myśl o wirusach zika i denga, ale przełamałam się - mówi.

Przez ponad tydzień, podróżniczki nie zmarnowały ani chwili i zjechały niemal połowę wyspy. - Najpierw zwiedziłyśmy Havanę, później mniej uczęszczane miejscowości. Zachwycające było Viniales, gdzie rowerami pokonałyśmy 60km. Wysiłek rekompensowały zapierające dech w piersiach widoki - wspomina.

Szczególnym miejscem na mapie podróży był Trynidad, gdzie w dzielnicach biedy rozdawały dzieciom cukierki, zabawki, lekarstwa, ubrania, czy kosmetyki. - Widok ich radosnych twarzy był bezcenny. Jedyną zabawką tych dzieci była stara wysłużona piłka. W ich domach nie było prądu - opowiada Iwona.

Wśród niezapomnianych przeżyć wymienia też wizytę nad oceanem, gdzie pogryzły ją plażowe pchły. Na pocieszenie wypaliła kubańskie cygaro i skosztowała kokosa prosto z drzewa. A na pożegnanie z Kubą, zatańczyła salsę na placu centralnym w Havanie. - To była niesamowita podróż. Kubę polecam wszystkim. A ja już planuje kolejną wyprawę - mówi.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.