9/12
Wycieczkę rozpoczynamy na ul. Granicznej przy Parku...

Wokół lotniska (26 km)

Wycieczkę rozpoczynamy na ul. Granicznej przy Parku Tysiąclecia. Przejeżdżamy pod autostradową obwodnicą Wrocławia. Skręcamy w prawo ul. Rdestową a po kilkuset metrach w lewo w Jerzmanowską. Następnie ponownie w prawo w Kośnego i w lewo w Gromadzką, która wyprowadzi nas w kierunku Gałowa i dalej do drogi wojewódzkiej nr 362, którą przez Samotwór dotrzemy do Skałki. Stamtąd kierujemy się na wschód. Po kilometrze możemy zatrzymać się przy pałacu w Kębłowicach. Dalej przez Krzeptów dojedziemy do ul. Żwirki i Wigury. Przejeżdżamy pod AOW i dalej ul. Rakietową i Mińską docieramy do Strzegomskiej, która zaprowadzi nas do centrum Wrocławia.

Dystans: 26 km

Zobacz kolejne trasy posługując się klawiszami strzałek na klawiaturze, myszką lub gestami.

10/12
Pętlę po gminie Czernica rozpoczynamy na Psim Polu, skąd ul....
fot. Endomondo

Psie Pole - Chrząstawa Mała - Psie Pole (33 km)

Pętlę po gminie Czernica rozpoczynamy na Psim Polu, skąd ul. Kiełczowską dojedziemy do Kiełczowa. Następnie jadąc cały czas prosto na wschód dotrzemy do Brzeziej Łąki. Na obrzeżach tej miejscowości droga skręca na południe. I tak powiedzie nas do samej Chrząstawy Małej. Tam odbijemy na zachód, by przez Nadolice Wielkie i Małe dojechać do Dobrzykowic – miejscowości, w której kręcony był film „Sami Swoi”. Tam przy skrzyżowaniu ul. Wrocławskiej i Stawowej możemy odpocząć przy figurach Kargula i Pawlaka, a skręcając w równoległą do Stawowej – ul. Szkolną dojedziemy do domów, w których kręcone były sceny filmu. Ul. Szkolna przechodząca dalej w ul. Krótką wyprowadzi nas w kierunku Kiełczówka. Półtora kilometra za domami Kargula i Pawlaka musimy skręcić w lewo w szutrową drogę, którą dojedziemy do Wilczyc, skąd przez Zgorzelisko ulicą Tarasa Szewczenki i Gorlicką dotrzemy z powrotem na Psie Pole.

Dystans: 33 km (doliczyć należy dojazd na Psie Pole. Z centrum to około 7,5 km)

11/12
Z centrum kierujemy się ul. Powstańców Śląskich i Karkonoską...
fot. Endomondo

Wrocław - Bielany Wrocławskie - Kobierzyce (46 km)

Z centrum kierujemy się ul. Powstańców Śląskich i Karkonoską do Bielan Wrocławskich. Tam warto zboczyć na chwilę z biegnącej równolegle do autostrady ul. Głównej i zajechać do zamku Topacz. Dalej przez ul. Parkową dojedziemy do Karwian. Tuż przed tą miejscowością powinniśmy skręcić na południe. Dalej przez Komorowice i Galowice dojedziemy do Wilczkowa. Tam wybieramy drogowskaz na Kobierzyce, przez które przejeżdżamy ul. Witosa i Spółdzielczą. W ten sposób dotrzemy do Królikowic, gdzie musimy kierować się na północ, by przez Żerniki Małe i Tyniec Mały dojechać do drogi krajowej nr 35, którą przetniemy autostradę. Z DK 35 powinniśmy zjechać na rondzie w Bielanach Wrocławskich skręcając w prawo w ul. Tęczową. Dalej w lewo w ul. Wrocławską, która zaprowadzi nas do Wrocławia, a konkretnie do ul. Karkonoskiej.

Dystans: 46 km

12/12
Trasa nadaje się przede wszystkim na rower górski. Wyruszamy...

Śladami Ślęzy (29 km)

Trasa nadaje się przede wszystkim na rower górski. Wyruszamy z okolic FAT-u. Jedziemy kilkaset metrów ul. Hallera w kierunku Grabiszyna. Skręcamy w prawo do Parku Grabiszyńskiego, który okrążamy. W ten sposób docieramy do rzeki Ślęzy, która będzie nam towarzyszyła przez całą wyprawę. Jadąc tyłami Cmentarza Grabiszyńskiego dojedziemy do Lasku Oporowskiego. Następnie skręcamy w prawo w ul. Krzemieniecką i po zaledwie 50 metrach w lewo. Za torami kolejowymi poprowadzi nas ścieżka wzdłuż wału Ślęzy, którym jedziemy aż do ronda na ul. Granicznej. Gdy miniemy ogródki działkowe „Warzywo” przy Granicznej skręcamy z niej w prawo i znów jesteśmy na wale. Tym razem poprowadzi nas szutrowa ścieżka biegnąca przy okazji skrajem Parku Tysiąclecia. W parku przekroczymy Kasinę – dopływ Ślęzy i znów kierując się na północ dojedziemy do ul. Żernickiej. Skręt w prawo, przejazd przez most Żernicki i skręcamy na w lewo na przejazd kolejowy. Po 200 metrach jazdy ul. Kołobrzeską skręcamy w lewo w Woźniczą, która zaprowadzi nas do Puckiej (skręt w prawo), a tą dojedziemy z powrotem do wału Ślęzy. Jadąc cały czas na północ miniemy Las Kuźnicki i linię kolejową Wrocław – Głogów i już jesteśmy pod Stadionem Wrocław. Następnie ul. Pilczycką kierujemy się w stronę centrum. Możemy też wydłużyć trasę skręcając w Park Pilczycki i okrążając Staw Pilczycki. Dalej ul. Nadbrzeżną dotrzemy do Lasu Pilczyckiego. Tam będziemy mieli okazję od spodu obejrzeć most Rędziński. Dojeżdżając do Odry musimy kierować się na wschód. Wał zaprowadzi nas z powrotem do ul. Nadbrzeżnej, z której zawrócimy o 180 stopni w ul. Piotra Ignuta. Dalej wjeżdżamy na Groblę Kozanowską i do Parku Zachodniego. Przed halą sportową Orbita skręcamy w prawo na południe, by ul. Milenijną, Na Ostatnim Groszu i Klecińską dotrzeć do FAT-u.

Dystans: 29 km

Kontynuuj przeglądanie galerii
WsteczPrzejdź na i.pl

Polecamy

W szkole pod Nową Solą wielkie święto. Uczniowie mają w końcu salę gimnastyczną

Audi uderzyło w drzewo. Kierowca nie żyje

Trawa nie chce rosnąć w cieniu? Nie przejmuj się nią, tylko posadź te rośliny

Zobacz również

Mnóstwo ludzi i atrakcji na wystrzałowej nocy w Lubuskim Muzeum Wojskowym! | ZDJĘCIA