Nie tylko Centralny Port Komunikacyjny. Inwestycji towarzyszyć ma wielka rozbudowa sieci kolejowej. Które połączenia obejmuje plan?

Redakcja

Wideo

Udostępnij:
Do kwoty 35 miliardów złotych, którą pochłonie budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego, trzeba będzie doliczyć jeszcze około 40 miliardów na rozbudowę sieci kolejowej. - Przewidujemy pozyskanie tych środków z finansowania unijnego - mówi wiceminister infrastruktury Mikołaj Wild.

W gminie Baranowo, położonej około 40 kilometrów od Warszawy, do 2027 wybudowany zostanie Centralny Port Komunikacyjny – jedna z największych inwestycji państwowych ostatnich lat. Docelowo najważniejsze lotnisko w Polsce ma obsługiwać nawet 50 mln pasażerów, a koszt budowy obiektu szacuje się na ponad 30 miliardów złotych. Rząd przyjął specustawę o budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego 26 kwietnia 2018 r.

W ramach rozbudowy infrastruktury kolejowej, która towarzyszyć będzie budowie CPK, inwestycje warte 40 miliardów złotych zostaną przeprowadzone na trasach: Warszawa - Olsztyn, Warszawa - Ostrołęka - Pisz - Giżycko, Warszawa - Białystok - Suwałki (Rail Baltica), Warszawa - Terespol (Brześć), Warszawa - Lublin - Zamość - Hrebenne (Lwów), CPK - Kielce - Tarnów - Nowy Sącz, Warszawa - Katowice/Kraków/Bielsko-Biała, CPK - Częstochowa - Opole - Nysa, Łódź - Sieradz - Wrocław, Łódź - Sieradz - Kalisz - Leszno - Głogów - Zielona Góra, Łódź - Sieradz - Kalisz - Poznań - Szczecin, CPK - Poznań - Gorzów Wlkp., a także CPK - Płock - Włocławek - Bydgoszcz - Koszalin/Kołobrzeg.

Niewykluczone są też inwestycje na trasach: CPK - Radom - Rzeszów i CPK - Gdańsk.

Rozbudowa sieci kolejowej zostanie przeprowadzona przez wyspecjalizowany podmiot. Będzie to bez wątpienia największa inwestycja kolejowa w Polsce po 1989 r., a jej efektem ma być między innymi zdecydowane skrócenie czasu przejazdu pociągu między większymi miastami. Projekt ma też zapewnić, że na Centralny Port Komunikacyjny będzie łatwo dotrzeć z każdego z większych polskich miast.

POLECAMY:

Materiał oryginalny: Nie tylko Centralny Port Komunikacyjny. Inwestycji towarzyszyć ma wielka rozbudowa sieci kolejowej. Które połączenia obejmuje plan? - Polska Times

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
gość co ma dość
W dniu 27.12.2018 o 12:04, Nuxxx napisał:

Jak tam przekop mierzei wiślanej, gdzie jest milion elektrycznych aut morawieckiego gdzie tysiąc elektrycznych autobusów ten cpk to kolejna sciema

Dodaj do tego jeszcze 100 tysięcy mieszkań do końca 2019 z Mieszkanie+. Zdaje się, że jak na razie oddali 480.

N
Nuxxx
Jak tam przekop mierzei wiślanej, gdzie jest milion elektrycznych aut morawieckiego gdzie tysiąc elektrycznych autobusów ten cpk to kolejna sciema
N
Nuxxx
Jak tam przekop mierzei wiślanej, gdzie jest milion elektrycznych aut morawieckiego gdzie tysiąc elektrycznych autobusów ten cpk to kolejna sciema
z
zdziwiony

Tymczasem już ok 60% sołectw jest odciętych od siedzib gmin i powiatów. Po ludzku ujmując - zostały zlikwidowane połączenia PKS i prywatnych busów. Nie tylko siedziby gmin nie mają połączenia z tworzącymi je wioskami ale nawet nie ma połączeń z siedzibami powiatów. Wiele kursów jest tylko w dni powszednie. Sytuację trochę ratują dowozy dzieci do szkół ale są w Polsce miejscowości, z których dzieci zmuszone są pokonywać piechotą dziennie po 15 km.

Kiedyś była Polska "A" i Polska "B". Obecnie tych Polsk jest coraz więcej.

Władza chce budować superlotnisko. Czy ktoś pomyślał, że aby z takiego cuda skorzystać, trzeba najpierw dojechać do najbliższej stacji kolejowej?

P.S. Jakby ktoś chciał mi zarzucić kłamstwo czy manipulację, niech sprawdzi połączenie np Kamień Pom - Gryfice w soboty i niedziele. Można ale przez .... Szczecin! Tym samym odcięte od świata są leżące na trasie miejscowości jak Świerzno, Stuchowo czy Jatki. Możliwe, że w tysiącach takich miejscowości nie mieszka elektorat PiS zatem niech sczeźnie.

Pomysły władzy coraz bardziej zaczynają brzmieć jako szyderstwo albo sen wariata.

P
Paranoika

Tak, wszystko powstanie, nawet ci z martwych wg betonu prawicowego też powstaną i będą budować, 300 procent normy! Czuwaj, a hoj - do roboty niebieskie ptaki, bo inaczej do paki!

P
Poooop
I co wtedy z pozyskiwaniem? idziemy na wojnę z kazdym, a liczymy na to, ze dalej bedą nam kasę dawać?
g
gość
W dniu 27.07.2018 o 07:54, Tylko PISrael napisał:

Centralny "port przeładunku zydów i terrorystów z Syrii jako "uchodzców"- ISIS,DAJESZ,Białe Hełmy.

Poproś lekarza o zmianę tabletek. Te obecne już nie skutkują.

T
Tylko PISrael

Centralny "port przeładunku zydów i terrorystów z Syrii jako "uchodzców"- ISIS,DAJESZ,Białe Hełmy.

R
Rozbawiony
Linię kolejową Kraków-Katowice (ok. 60 km) remontują już prawie 10 lat i końca nie widać. W tym tempie te nowe linie będą powstawać przez jakieś 200 lat. Tyle w temacie
E
Ed
Mam nadzieje ze to nie jest piękna bajeczka i wyborcza kiełbasa a obietnica zostanie
zrealizowana w terminie i w całości. Projekt wspaniały i kosztowny dlatego ciężki do uwierzenia.Nie mogę sie doczekać.
g
gość co ma dość

Z Unii dostaniecie wała, a nie kasę.

A propos: jak tam budowa promu Morawieckiego, co to w czerwcu 2017 stępkę młotkiem klepał? Kiedy wodowanie?

G
Gość
GDZIE JEST "PO 100 MILIONÓW" SUWERENA ?
Dodaj ogłoszenie