Domowy aparat naszego Czytelnika Radosława Kuziemskiego ze Wschowy jest nieczynny przynajmniej dwa razy w miesiącu. Za każdym razem milczy po kilkanaście godzin. A abonament musi płacić. Dziś podpowiadamy, kiedy i jak odzyskać choć część pieniędzy.
1. POLICZ GODZINY
Niestety, nie jest tak, że masz prawo do pieniędzy, gdy telefon milczy po kilka godzin dzień czy dwa. Odszkodowanie nie przysługuje, jeśli w jednym okresie rozliczeniowym (od rachunku do rachunku) łączny czas przerw był krótszy niż 36 godzin. Jeśli dłużej, masz prawo do odszkodowania!
Pamiętaj też, że - niezależnie od odszkodowania - za każdy dzień przerwy trwającej dłużej niż 12 godzin, przysługuje zwrot 1/30 miesięcznej opłaty abonamentowej.
2. PRZECZYTAJ UMOWĘ
To ona jest podstawą prawną świadczenia usług telekomunikacyjnych. Są w niej różne zapisy, na podstawie których można składać reklamację, m.in.:
Drugim dokumentem równie ważnym, gdy chcesz się starać o odszkodowanie, jest regulamin świadczenia usług. Dostajesz go bezpłatnie razem z umową oraz na każde żądanie. Reguluje m.in. zasady wypłaty kar umownych, serwisu i postępowania reklamacyjnego.
3. ZŁÓŻ REKLAMACJĘ
Można to zrobić:4. TO NAPISZ
Składając reklamację, powołuj się na niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi. Bo tym jest sytuacja, gdy twój telefon milczy.Skarga powinna zawierać:
Na napisanie reklamacji masz 12 miesięcy. Liczonych od dnia, w którym usługa została nienależycie wykonana lub od końca miesiąca, w którym zakończyła się przerwa w świadczeniu.
5. TERAZ CZEKAJ
Operator ma 30 dni na rozpatrzenie twojej skargi. Jeśli nie zmieści się w tym terminie, to tak jakby zgodził się z twoimi zarzutami!W odpowiedzi na reklamację musi się znaleźć m.in.
1 Podstawa prawna
2 Rozstrzygnięcie reklamacji
3 Określenie wysokości odszkodowania i terminu wpłaty na twoje konto - jeśli została uznana za zasadną)
4 Wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i prawne odmowy - jeśli operator nie uznał reklamacji.
ILE MOŻESZ DOSTAĆ
Za każdy dzień przerwy w świadczeniu, przysługuje ci odszkodowanie w wysokości 1/15 średniej opłaty miesięcznej. Liczy się to według rachunków z ostatnich trzech okresów rozliczeniowych, ale nie starszych niż sprzed roku.Pamiętaj też, że niezależnie od odszkodowania (za każdy dzień przerwy trwającej dłużej niż 12 godzin) przysługuje ci zwrot 1/30 miesięcznej opłaty abonamentowej.
Z ŻYCIA WZIĘTE
Problem: twój operator zastrzegł sobie w umowie, że "nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług wynikłe z faktu niewłaściwego funkcjonowania sieci telekomunikacyjnych innych operatorów telekomunikacyjnych".
Rozwiązanie: nic się nie martw. Taki zapis w umowie jest niezgodny z prawem, czyli nie obowiązuje. Możesz starać się o odszkodowanie!
Katarzyna Borek
0 68 324 88 37
[email protected]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?