Pacjenci w Trzcielu tracą cierpliwość i... są agresywni, przeklinają. Ale koniec z tym. Będą usuwani z listy

OPRAC.:
Aleksandra Pazda
Aleksandra Pazda
Pacjenci Centrum Medycznego VITA w Trzcielu coraz częściej tracą cierpliwość i... zaczynają wtedy przeklinać Andrzej Zgiet/zdjęcie symboliczne
Pacjenci Centrum Medycznego VITA w Trzcielu coraz częściej tracą cierpliwość i... zaczynają wtedy przeklinać. Ale koniec z tym. - Poprosiłem pracownice naszej poradni o dokonywanie notatek w dokumentacji medycznej pacjentów dotyczących skrajnie niekulturalnych (żeby nie użyć słowa chamskich) zachowań krewkich pacjentów - pisze kierownik centrum medycznego.

Agresywni pacjenci

21 marca na Facebooku Centrum Medycznego VITA, które mieści się w miejscowości Trzciel (powiat międzyrzecki), pojawił się wymowny wpis dyrektora tej placówki. Jak wynika z niego, pacjenci coraz częściej tracą cierpliwość i zwracają się do personelu bez szacunku, siarczyście przy tym przeklinając.

WIDEO: Opłata covidowa - dlaczego płacą ją pacjenci?

- Zostałem poproszony przez pracownice naszej poradni o interwencję w sprawie narastającego w ostatnim czasie niepokojącego zjawiska dotyczącego agresywnych zachowań części naszych pacjentów, w skrajnych sytuacjach z wykorzystaniem słów powszechnie uznawanych za obraźliwe, zaczynających się na litery k...., ch...., p..... - pisze Dariusz Kliszcz, kierownik CM VITA.

Jednak takie osoby nie pozostaną bezkarne. - Nie wydaje mi się, aby w XXI wieku mieszkańcy naszej gminy znani w całym powiecie z wysokich standardów kultury osobistej, życzliwości i uprzejmości, musieliby sięgać po tak wyszukane słownictwo, którego zapewne nie wykorzystują w kontaktach z urzędami, bankami tudzież innymi instytucjami. Dlatego poprosiłem pracownice naszej poradni o dokonywanie notatek w dokumentacji medycznej pacjentów dotyczących skrajnie niekulturalnych (żeby nie użyć słowa chamskich) zachowań krewkich pacjentów - czytamy w dalszej części postu.

Stres związany z pandemią

Dlaczego pacjenci się tak pieklą? Jak uważa kierownik Centrum Medycznego VITA, to być może przez emocje związane z pandemią. Jednak według niego nie jest to wytłumaczenie.

- Rozumiem, że stres związany z przedłużającą się pandemią wystawia nasz układ nerwowy na ogromną próbę, ale w CM VITA NIGDY nie będzie przyzwolenia na takie traktowanie pracującego w tym miejscu personelu. Zdecydowanie namawiam na obustronny szacunek oraz wyrozumiałość. Jednocześnie informuję, że w przypadku powtarzających się incydentów agresji osoby takie będą usuwane z listy naszych pacjentów z równoczesnym przekazaniem informacji do NFZ (odpowiedni wzór pisma został już przeze mnie przygotowany) - pisze Dariusz Kliszcz.

Czytaj też:
PACJENCI MAJĄ DOŚĆ TELEPORAD. ZMĘCZENI RÓWNIEŻ LEKARZE

3 fala pandemii koronawirusa

Jednocześnie kierownik placówki medycznej poinformował, że Centrum Medyczne VITA dokłada wszelkich starań, by poprawić dostępność usług, a przy tym zachować rygor sanitarny.

- Chciałbym Państwa poinformować, że cały czas pracujemy nad poprawą dostępności naszych usług dla pacjentów CM VITA, starając się wykonywać zadania i obowiązki poradni POZ, jednocześnie utrzymując zasady reżimu sanitarnego w największym, jak dotychczas szczycie pandemii COVID-19 w naszym województwie i naszej gminie. Tylko wspierając się wzajemnie, jesteśmy w stanie przetrwać ten niebezpieczny dla Państwa i dla nas czas próby. Pozdrawiam serdecznie, życząc wszystkim dużo zdrowia, wytrwałości i cierpliwości - zakończył kierownik CM VITA.

WIDEO: Forum Aktywnego Seniora. Gościem profesor Jerzy Bralczyk

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kat

Przywlec do mnie! Ja też skreślam!

G
Gość

Może i ma prawo skreślić z listy pacjenta, ale musi podać do NFZ przyczynę. I co napisze że pacjent klnie, to musi napisać na co.

A pacjent tak bez powodu nie rzuca mięsem jak jakiś "obajtek".

Kierownik za to że ma zapisanych pacjentów bierze niemałą kasę, nie musi nawet do pracy przychodzić.

C
Curva/ale/Kyrk

Ot cwaniaczek, on poprosił, polecił pracownicom .. ??

A to z jakiej racji , na jakiej podstawie??

Co gościu poczuł sie pewnie i zachowuje sie arogancko bo najpewniej jest już zaszczepiony Pfajzerem dwukrotnie ??

Skoro do tej pory uważał mieszkańców,że ''sa znani z wysokich standardów kultury osobistej, życzliwości i uprzejmości'' To coś sie dzieje złego. Może niech sie kierownik centrum medycznego rozejrzy,że te standady legły w gruzach w całym kraju ! Nie popieram takich zachowań, ale nalezałoby siezastanowic skad sie biora. A juz szczytem głupoty jest straszenie skresleniem z listy ! Ten ''gośćiuniu'' niech się puknie, on nie ma takiego prawa !! ......Nawet straszyć mu tak nie wolno !!

Dodaj ogłoszenie