POKAŻ TALENT! Zobacz, jak uczestnicy naszej akcji zbierają głosy z pomocą mediów społecznościowych [PORADNIK]

Akcja specjalna POKAŻ TALENT!
Sprawdziliśmy, jak uczestnicy naszej ogólnopolskiej akcji POKAŻ TALENT zbierają głosy z pomocą mediów społecznościowych. Zebraliśmy kreatywne pomysły, które możecie wykorzystać na swoich profilach lub fanpage'ach. Zobaczcie!

Posty na Facebooku

Jednym z podstawowych sposobów poinformowania o udziale w plebiscycie jest podzielenie się tą informacją w mediach społecznościowych - np. na Facebooku. Można to zrobić wykorzystując grafiki przygotowane przez nas dla uczestników lub przygotowując własne projekty.

Jeden post to zdecydowanie za mało. O udziale w akcji Pokaż talent warto raz na jakiś czas przypominać. Najlepiej wykorzystać do tego za każdym razem inną ilustrację.

Post o udziale w akcji warto też „przypiąć” na górze fanpage’a, aby niezależnie od nowo dodawanych postów wyświetlał się jako pierwszy.

Na rodzinę i przyjaciół zawsze można liczyć

W mediach społecznościowych znaleźć można również wiele przykładów dumy i wsparcia ze strony rodzin oraz przyjaciół osób, które biorą udział w akcji Pokaż talent:

Poza niezwykłą wartością emocjonalną, takie posty mają oczywiście także niezastąpioną wartość informacyjną. Każdy "lajk", komentarz lub udostępnienie, który się pod nimi pojawiają, sprawiają, że zwiększa się zasięg posta. Oznacza to, że post zobaczy więcej osób - a wśród odbiorców będą nie tylko ci, którzy są naszymi znajomymi, ale również osoby będące "znajomymi naszych znajomych". Jeśli chcemy, aby post dotarł do jak największego grona odbiorców, zadbajmy również o regularne odpowiadanie na komentarze, które się pod nim pojawiają. Posty z dużą liczbą komentarzy osiągają wysokie zasięgi.

Wsparcie lokalnych środowisk

Uczestnicy akcji wspierani są przez ośrodki kultury, szkoły czy też społeczności lokalne.

Publikacja w papierowym lub internetowym wydaniu gazety

Liderzy rankingów są regularnie prezentowani na łamach gazety. Taką publikacją również warto pochwalić się w mediach społecznościowych. Wystarczy zrobić zdjęcie gazety telefonem lub pobrać elektroniczną wersję gazety na www.prasa24.pl. Można też udostępnić post, w którym prezentujemy liderów na fanpage’u gazety.

Gif, animacja, a może wideo?

Jeśli chcesz, aby informacja o Twoim udziale w akcji Pokaż talent dotarła do jak największego grona osób, warto pokusić się o przygotowanie posta w formie materiału wideo. Nie musi to być hollywoodzka produkcja. Wystarczy nagranie filmu (np. z podziękowaniem za głosy) telefonem lub prostym aparatem fotograficznym. Ważne jest jednak, aby później, gotowy już film, wgrać bezpośrednio na swój profil lub fanpage na Facebook'u. Linki wklejane z zewnętrznych źródeł (np. YouTube'a) uzyskują zazwyczaj mniejsze zasięgi.

Podobno do odważnych świat należy! Jeśli więc odwagi Ci nie brakuje, a kamera nie przeraża, warto pokusić się o nagranie i opublikowanie "relacji live", czyli wideo nadawanego na żywo. Duży zasięg i zaangażowanie znajomych z Facebook'a gwarantowane.

Nie tylko Facebook

Do promocji swojego udziału w akcji Pokaż talent uczestnicy wykorzystują także inne media społecznościowe – np. Instagram.

Masz pytania? Napisz do nas!

Jeśli macie pytanie dotyczące mediów społecznościowych, promowania się w nich lub po prostu potrzebujecie pomysłów na kolejne działania na Facebook'u, piszcie na adres: [email protected]. Nasza specjalistka od mediów społecznościowych - Daria Jankiewicz - Wam pomoże!

Wideo