Zagrożenie rotacją wśród nauczycieli
Starzenie zasobów kadrowych dotyczy wszystkich placówek, w niektórych z nich sięga już ponad 40% nauczycieli (dot. LO im. K. K. Baczyńskiego, ZSP2, ZSP4).
Zmniejszająca się liczba nauczycieli zawodu i trudny proces rekrutacji.
Mimo wysokich kwalifikacji kadry, występują trudności w zwiększaniu liczby uczniów przystępujących do egzaminów zewnętrznych i je zdających.
Dotyczy to głównie techników i liceum w CKZiU.
Wspólnota
Badania wykazały: czynną rolę dyrektorów, osobowe relacje nauczyciel – uczeń, przejrzyste oczekiwania i jasne zasady dyscypliny oraz dobrą komunikację między nauczycielami.
98% nauczycieli i 91% uczniów uznaje swoje szkoły za bezpieczne.
Uczniowie podobnie jak nauczyciele czują, że ich skargi i wnioski są wysłuchiwane (ponad 70% wskazań).
Wśród szkół najczęściej reagującą na skargi uczniów jest ZSP2, osiągający ponad 80% wskazań. Drugą taką placówką jest ZSP5 (70% uczniów zapewniało o reakcji na ich skargi).
Egzaminy
Stosunkowo wysoki poziom zdawalności egzaminów maturalnych w LO i CKZiU, stosunkowo wysoki poziom zdawalności egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w ZSP nr 4 i ZSP nr 5, wysoki poziom zdawalności egzaminów zawodowych w zasadniczych szkołach zawodowych i szkołach branżowych I stopnia.
Poziom zdawalności egzaminów maturalnych w LO w całym okresie poddanym analizie przekraczał średni poziom ogólnopolski.
Do ważnych pozytywnych zmian zaliczyć można systematyczny wzrost poziomu zdawalności egzaminów maturalnych w Liceum prowadzonym przy CKZiU oraz w ZSP nr 5.
Inwestycje
Z jednej strony koncentracja na wybranych szkołach umożliwia przeprowadzenie kompleksowych zmian (remontów
i modernizacji) (CKZiU i LO).
Z drugiej strony brak znaczących inwestycji szczególnie w ZSP2, ZSP5, ale także w ZSP4 przynosi negatywne skutki
dla wyborów kierunków kształcenia.
Z jednej strony koncentracja na wybranych szkołach umożliwia przeprowadzenie kompleksowych zmian (remontów
i modernizacji) (CKZiU i LO).
Z drugiej strony brak znaczących inwestycji szczególnie w ZSP2, ZSP5, ale także w ZSP4 przynosi negatywne skutki
dla wyborów kierunków kształcenia.