Dobre opinie nauczycieli o relacjach społecznych w miejscu pracy
W szkołach występują dobre relacje między pracownikami (możliwość polegania na sobie, uzyskiwania wsparcia w trudnościach, czy na przykład reagowania na skargi). Deklaracje badanych o ponownym wyborze ich szkół na ich miejsce pracy wskazują na to, że czują się tam bezpiecznie – 71%.
Wysoki poziom zaangażowania zespołów w promocję
Duże zaangażowanie szkół w realizację zadań promocyjnych. Dyrektorzy wraz ze swoimi zespołami podejmują cały szereg działań mających zwiększyć widoczność ich palcówek. Praca ta trwa cały rok i przynosi wymierne efekty w postaci wysokiej skuteczności naborów.
Otwartość na promocję i zaangażowanie w nią współpracujących ze szkołami pracodawców, np. Jadik.
Trudne relacje ze szkołami podstawowymi
Utrudnienia w komunikacji prowadzące do niewłaściwych wyborów edukacyjnych uczniów.
Liczba i rodzaj przedsiębiorstw występujących na lokalnym rynku pracy
Mała liczba przedsiębiorstw, które mogą kształcić uczniów w zawodach deficytowych (dekarze, szwaczki czy mechanicy samochodowi).