Regeneracja po treningu. Odprężająca kąpiel z magnezem lub solą himalajską

Imo
pixabay.com
Dobrym sposobem regeneracji jest kąpiel z chlorkiem magnezu. Warto z takiej korzystać regularnie, by odprężyć się fizycznie i psychicznie. Jeszcze innym sposobem na regenerację organizmu po treningu jest kąpiel z solą himalajską. Jak je przygotować?

Kąpiel z chlorkiem magnezu

Do wanny z ciepłą wodą dodajemy 1-2 szklanki chlorku magnezu, rozpuszczamy i moczymy się, relaksując przez 20-30 minut. Nie używamy mydła ani innych substancji. Kąpiel w zależności od wrażliwości skóry może dać na początku wrażenie drapania, leciutkiego szczypania czy pieczenia i uczucia ciepła. Po krótkim czasie wszystko mija i robi się bardzo przyjemnie. Po moczeniu się w wannie można opłukać ciało pod prysznicem. Taką kąpiel warto stosować regularnie, zyskując uczucie niesamowitego odprężenia fizycznego i psychicznego oraz poprawę nastroju.

Chlorek magnezu można również zastosować do moczenia stóp. Dobrze jest robić taki zabieg wieczorem po całym dniu. Jedną szklankę chlorku magnezu rozpuszczamy w 3-4 litrach ciepłej wody i moczymy stopy 20-30 minut, po czym wyjmujemy je z kąpieli i spłukujemy czystą wodą. Jony magnezu, podobnie jak podczas kąpieli całego ciała, dostają się do krwioobiegu i dają bardzo przyjemne uczucie.

Zamocz się w soli himalajskiej. Idealna na regenerację

Aby uaktywnić współczynnik wymiany osmotycznej, czyli wymiany substancji między roztworem solnym a tkankami ciała, stężenie soli powinno wynosić co najmniej 1 procent. Do wanny należy zatem wsypać około 1,2 kilograma soli himalajskiej, przy czym temperatura wody powinna wynosić 37 stopni Celsjusza, a kąpiel trwać 20-30 minut. Na końcu nie należy opłukiwać się z solanki prysznicem, tylko od razu wytrzeć ciało ręcznikiem.

POLECAMY RÓWNIEŻ:

Poznaj i zastosuj w swojej diecie 25 zasad zdrowego żywienia

Te domowe aktywności pomogą Ci szybko spalić kalorie!

Zdrowy kręgosłup - oto ćwiczenia, które pomogą. Wypróbuj!

Naturalne afrodyzjaki dla kobiet i mężczyzn, które na pewno masz w swojej kuchni [ZDJĘCIA]

Te witaminy i mikroelementy wzmocnią twój organizm [ZDJĘCIA]

Nie chcesz zachorować na raka? Oto 6 najważniejszych zasad diety

Lista domowych czynności, które poprawiają zdrowie i urodę

ZOBACZ TAKŻE: SEKUND BIZNESU - o niedzielnym zakazie handlu

(Źródło:vivi24)

Wideo

Materiał oryginalny: Regeneracja po treningu. Odprężająca kąpiel z magnezem lub solą himalajską - Echo Dnia Świętokrzyskie

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
ank
Sól (ale nie spożywczą) można spokojnie dodawać stale do każdego wypijanego napoju (na czubku łyżeczki) w ciągu dnia. To wcale nie jest szkodliwe dla organizmu. Można zastosować sól Kłodawską nieoczyszczoną (może być każda sól, która nie przeszła oczyszczania), sól Himalajską i Morską stosowaną w Akwariach dla koralowców i rybek (jak one nie giną to my też). Jest ona do dostania w sklepach akwarystycznych. Soli morskiej pozyskiwanej obecnie z wody morskiej nie ma co stosować, bo woda w morzach i oceanach jest już dosyć zanieczyszczona przez nas. Sól kopalna jest dobra, tylko zależy z jakiej kopalni, a sól warzona i oczyszczana jest pozbawiana minerałów, które zmniejszają jej toksyczność. Dlatego Lekarze nie zalecają jej do spożycia nic nie mówiąc dlaczego i którą w zamian stosować.
Dodaj ogłoszenie