Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Reklamacja pralki

(gm)
Na pytanie Czytelnika odpowiada Marcin Wujaszek, główny specjalista z zielonogórskiej delegatury inspekcji handlowej:

* Czy sprzedawca w sklepie może mnie zmusić do wymiany wadliwego towaru na zupełnie inny produkt ze swojej oferty? - pyta Czytelnik "Gazety Lubuskiej". Po złożeniu reklamacji pralki, sprzedawca stwierdził, że owszem, uzna ją i przyjmie towar z powrotem, ale tylko wówczas, gdy kupię inną pralkę lub jeszcze inny towar z jego sklepu. Akurat jedyny rodzaj pralki, który spełniałby moje wymagania jest o 200 złotych droższy. Czy nie mogę po prostu otrzymać zwrotu gotówki?

- Sprzedawca nie może postąpić w ten sposób.
Zgodnie z treścią art. 8 ustawy z 27.07.2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. nr 141 poz. 1176 ze zm.), jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów.

Jeżeli kupujący, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy. Brak jest zatem prawnej możliwości "zmuszenia" pana do zakupu innego typu pralki czy innego towaru.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska