Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Renault wyciąga asa z rękawa

(wak)
Nadwozie modelu megane R.S. nabrało typowo sportowego charakteru. Jedno spojrzenie wystarczy, by wiedzieć, że mamy do czynienia z pożeraczem kilometrów (fot. Renault)
Nadwozie modelu megane R.S. nabrało typowo sportowego charakteru. Jedno spojrzenie wystarczy, by wiedzieć, że mamy do czynienia z pożeraczem kilometrów (fot. Renault)
Do skoku na rynek przygotowuje się kolejny potwór na kołach. Będzie to megane renault sport. W cenie pewnie też nieco ponad 100 tys. zł.

Koncerny doskonale wiedzą, że na rynek wchodzi spora grupa młodych i dobrze zarabiających ludzi, którzy lubią nieco poszaleć. I to dla nich Renault przygotował swoje cacko. Będzie to nowe megane sport z silnikiem o pojemności 2 litrów, ale mocy 250 KM, przy momencie obrotowym aż 340 Nm. Piszemy aż, bo to silnik benzynowy. Parametry doskonałe. A co z zużyciem paliwa, zapytają sceptycy. Renault zapewnia, że sport pali najmniej, w porównaniu z autami konkurencji. Średnio tylko 8,4 litra na 100 km.

Uwierzę jak zobaczę. Przy prędkości w granicach 150 km/godz. bardziej wróżę 12 a nawet 15 litrów, niż skromne 10 litrów.

Nadwozie modelu sport mocno przypomina megene coupe. Jednak zmiany są widoczne. Mamy zmienioną pokrywę silnika, szersze błotniki i koła o średnicy 18 a nawet 19 cali, nowy zderzak z szerokim grillem oraz listwę, podobną do tych stosowanych w Formule 1. A także światła dzienne wykonane w technologii LRD. Z tyłu zauważymy inna końcówkę wydechu, dyfuzor oraz spojler.

Czytaj też: Renault wiceliderem branży motoryzacyjnej

Zmieniono też wnętrze. Inne są ,,zegary” , tym razem trzy a szczególna uwagę zwraca obrotomierz. Mamy też tu sportowe fotele, dodatkowo z pełną regulacją. W opcji a więc za dopłatą, dostaniemy fotele kubełkowe Recaro. Model sport dostał też inna kierownicę, a pedały zrobiono z aluminium.

Dzięki temu, przy jednak niewielkich nakładach, uzyskano doskonały efekt a co najważniejsze model sport szybko odróżnimy Pd cywilnej wersji megane.

W nowym megane RS wykorzystano rozwiązania konstrukcyjne z megane R26. Czyli z przodu mamy zawieszenie z niezależnym sworzniem a z tyłu z osią sprężystą o programowanym stopniu ugięcia. Dodajmy, że auto będzie dostępne w dwóch wersjach zawieszenia: sport i cup. Megane z tym pierwszym przypomina wersję ,,cywilną’’ ale można nim też poszaleć na drogach. Natomiast zawieszenie cup raczej mało nadaje się do jazdy po miejskich ulicach, natomiast jest bardzo przydatne w do jazdy po torach. Najkrócej zawieszenie cup przypomina bolid Formuły 1.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska