Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Spory wydatek, duża wygoda

(syl)
Miasto kupi za 1 mln zł budynek przy ul. Sienkiewicza. Przeniesie tam najbardziej oblegany przez petentów w Urzędzie Miasta wydział komunikacji. Budynek urzędu od kilku lat jest przepełniony. Zarząd usilnie szuka inwestora, który dołożyłby się do jego rozbudowy, a następnie zajął jego część. Niestety, bezskutecznie.

Kłopoty lokalowe dotyczą wszystkich wydziałów, jednak największe ma wydział komunikacji ulokowany na parterze. To najczęściej odwiedzany wydział mówią w Urzędzie Miasta. Średnio w ciągu dnia trafia do niego 180 osób w sprawie rejestracji pojazdów oraz 30 z wnioskami o wydanie prawa jazdy. Do tego należy dodać dziesiątki osób w innych sprawach oraz setki telefonów.
Gęsto i ciasno
Z reguły wydział pracuje do godz. 15.30. Zdarzają się jednak sytuacje, gdy czas pracy trzeba wydłużyć tyle trafia tu osób. Najczęściej wiąże się to ze zmiana przepisów czy groźbą wprowadzenia jakiejś dodatkowej opłaty. Okienka oblegane są także w poniedziałki w tym dniu trafiają do urzędu np. dilerzy samochodowi czy osoby, które w sobotę podczas giełdy kupiły auto.
Ponieważ urząd nie jest z gumy, zaczęto poważnie zastanawiać się nad wyprowadzeniem wydziału z ul. Podgórnej. Za pośrednictwem Biura Promocji Miasta otrzymaliśmy propozycję kupienia od firmy MaxPol dużego budynku przy ul. Sienkiewicza informuje prezydent Zygmunt Listowski. Wszystko wskazuje na to, że zdecydujemy się.
Tanio i wygodnie
Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że cena wynosi ok.1 mln zł. Piętrowy budynek o pow. 754 m kw. został niedawno gruntownie przebudowany i zmodernizowany. Bardzo dobrze prezentuje się zarówno w środku, jak i na zewnątrz. Poza tym doskonale nadaje się na działalność wydziału. Jest przestronny, ma wbudowane wszystkie łącza, w tym sieć informatyczną. Liczymy na udaną transakcję z miastem mówi jeden z szefów firmy Bogdan Roszkowski. Myślę, że cena, którą zaproponowaliśmy, nie jest wygórowana. Zwłaszcza za budynek w takim stanie technicznym.
- Jeśli dojdzie do transakcji, to na parter najprawdopodobniej przeniesiemy część wydziału geodezji zapowiada Z. Listowski. To drugi bardzo oblegany wydział. Chcemy, aby było to biuro informacji, wydawania druków, zbierania wniosków. W ten sposób petent nie będzie musiał fatygować się do góry tylko po to, by pobrać jakiś papier.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska