Dodajmy, że PKP Intercity jako pierwszy przewoźnik kolejowy w Polsce wprowadził system rekompensat za opóźnienia pociągów, natomiast inni przewoźnicy, chociażby PKP Przewozy Regionalne, nadal z tym zwlekają. Jeśli chodzi o szczegóły to wygląda to tak, że w razie opóźnienia pociągu kategorii InterCity o ponad 60 minut, do dwóch godzin, pasażer będzie miał prawo do rekompensaty w wysokości 25 proc. ceny biletu.
Jeśli opóźnienie przekroczy dwie godziny, rekompensata wzrośnie do 50 proc. opłaty za bilet. Chcąc jednak ją otrzymać, trzeba jeszcze w pociągu u konduktora lub na stacji, dostać poświadczony przez pracownika PKP Intercity druk. Potem dokument należy złożyć w ciągu dwóch miesięcy w jednym z Centrów Obsługi Klienta lub przesłać za pośrednictwem poczty na jeden z podanych adresów.
InterCity obiecuje, że w ciągu 30 dni wniosek zostanie rozpatrzony. Jeśli zostanie on uznany, to na adres pasażera przesłany zostanie bon. Taki bon będzie można wykorzystać np. przy zakupie biletu na wszystkie pociągi PKP Intercity. Dodajmy, że bon będzie ważny przez rok od daty jego wystawienia.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?