W informatorze przeczytamy przede wszystkim o miejskich władzach. Nazwiska, kontakty, a także wizerunki samorządowców - to treść tego działu. W gospodarczej części znajdziemy dane o historii i teraźniejszości ekonomicznej Zielonej Góry oraz poznamy sponsorów wydawnictwa, których przedstawiono jako liderów miejskiego biznesu. Liderami zostali: Carbo, Limex, Lumel, Komunalnik, PAS i San-Bud. Na płycie są również sylwetki miejskich spółek i przedsiębiorstw.
Mniej reklamowy charakter ma dział ofert inwestycyjnych. Zamieszczono tu praktyczne informacje o 12 terenach miejskich i prywatnych przeznaczonych do sprzedaży lub dzierżawy. Są tu m.in. dane o wielkości, infrastrukturze i przeznaczeniu terenu, jest też podany kontakt z właścicielami.
Carbo przedstawia również miejskie szkoły i uczelnie, a także historię i specyfikę zielonogórskich placówek kulturalnych. Sporo miejsca poświęcono Winobraniu, Festiwalowi Piosenki Zjednoczonej Europy oraz grupom kabaretowym. Ten dział ubarwiono trzema piosenkami z festiwalu w 2000 roku. Posłuchać możemy zwycięzcy imprezy Sambora Dudzińskiego oraz Aidy Heston i zespołu BAvarija. Wydawnictwo przedstawia terminarz tegorocznych imprez kulturalnych. Nie pominięto również placówek sportowych i rekreacyjnych. Znajdziemy tam dane o klubach i bazie sportowej.
Na płycie jest wiele informacji turystycznych - dane o bazie hotelowej, miejskie zabytki i inne obiekty warte obejrzenia. Uwagę zwracają zdjęcia najładniejszych miejsc Zielonej Góry. Miasto prezentuje się na nich wyjątkowo atrakcyjnie. Podobnie - miejskie hotele, które - jak wynika z płyty - są czyste, przestrzenne i komfortowe.
Miłośników miejskich zabytków i jego historii zainteresuje na pewno przedwojenny film z Zielonej Góry. Obejrzeć na nim możemy, jak na początku XX wieku wyglądały miejskie ulice i mieszkańcy miasta.
Wydawnictwo zrezygnowało z kilku praktycznych informacji dla turystów, np. rozkładu jazdy pociągów, autobusów i komunikacji miejskiej.
Informacje na płycie są w trzech językach: polskim, angielskim i niemieckim. W tle prezentacji umieszczono muzykę, wielokrotnie na płycie pojawia się również hejnał Zielonej Góry. Wydawnictwo utrzymane jest w kolorach miasta, czyli żółtym i zielonym.
Niewiele osób mogło na razie obejrzeć multimedialny przewodnik po mieście. Płyty mają firmy sponsorujące jej produkcję, miejskie instytucje i przedsiębiorstwa. Kupił ją również Urząd Miasta. Cena wydawnictwa to kilkanaście złotych (dotyczy większych zamówień).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?