Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Te samochody pojadą nawet 250 km/godz. ale... nie w Polsce

oprac. wak
Scirocco powstał na płycie podłogowej golfa, ale jest dostosowany do przewozu czterech osób. W najtańszej wersji kosztuje od około 80 tys. zł. Z silnikiem benzynowym o mocy 122 KM.
Scirocco powstał na płycie podłogowej golfa, ale jest dostosowany do przewozu czterech osób. W najtańszej wersji kosztuje od około 80 tys. zł. Z silnikiem benzynowym o mocy 122 KM. Fot. Volkswagen
Sportowe wersje R golfa i scirocco dostępne są już w ofercie. Wprowadzając te modele do polskich salonów, Niemcy pokazali, że Polska również liczy się na ich mapie sprzedaży.

Golf R o mocy 270 KM dzięki nowoczesnemu silnikowi TSI z turbodoładowaniem spala tylko 8,5 litra, czyli o 2,2 litra (21 proc.) mniej, niż jego poprzednik. Zamiast silnika sześciocylindrowego montowanego dotychczas w modelach R, zastosowano czterocylindrowy, dwulitrowy silnik TSI. Napędzany na wszystkie koła Golf R (moment obrotowy 350 Nm między 2.500 a 5.000 obr./min) przyspiesza do 100 km/godz. w 5,7 sekundy i osiąga (ograniczoną elektronicznie) prędkość 250 km/godz.

Jednym ze zmienionych elementów tego wyjątkowego golfa są seryjne diodowe światła do jazdy w dzień. Golf R nie jest tani, kosztuje bowiem od 133.040 zł. Ale chętni się znajdą. Powodzenie sportowych wersji focusa czy megane pokazuje, że wiele osób gotowych jest zapłacić grubo ponad 100 tys. zł, by poczuć pod stopami grubo ponad 200 KM.

Równie wyjątkowym samochodem jest scirocco R. Pod jego maską znalazł się dwulitrowy silnik, o mocy 265 KM. Auto ma również napęd na przednie koła, charakterystyczny wygląd i ekskluzywne wyposażenie. Zaletą scirocco R są także wysokie wartości mocy i momentu obrotowego przy znacznie obniżonym zużyciu paliwa. Samochód spala średnio 8 litrów (ze skrzynią automatyczną DSG) na 100 kilometrów.

Odpowiada to emisji dwutlenku węgla 187 g/km, co jest doskonałą wartością dla samochodu sportowego rozwijającego 250 km/godz. Co ciekawe scirocco R, który niewątpliwie jest autem ładniejszym od golfa kosztuje od 122,7 tys. zł, a więc o około 10 tys. zł mniej. Jego wadą jest pewnie to, że mieści tylko cztery osoby. Tylko kto w piątkę jeździ autem sportowym.

Dodajmy, że oba volkswageny, jakkolwiek drogie, to jednak są bogato wyposażone.
Oprócz oczywiście sportowej stylistyki mamy m.in. w reflektory bi-ksenonowe, klimatyzację elektroniczną, sportowe, 18" obręcze ze stopu metali lekkich Talladega, multifunkcyjną, sportową kierownicę oraz pakiet "czujnik deszczu" i komputer pokładowy MFA Plus.

Dla wszystkich klientów, którzy wolą wysokoprężne silniki lub wolą słabsze motory, Niemcy mają również małe "co nieco". Spece z Volkswagen Individual stworzyli wersje wyposażenia R-Line. W ofercie dostępne są golf R-Line i scirocco R-line z wyposażeniem zastrzeżonym wcześniej dla modeli R, które obejmuje 17 lub 18-calowe koła ze stopu metali lekkich Mallory, spojler na krawędzi dachu, zderzaki w stylu R, czarną, błyszczącą osłonę chłodnicy, czarny dyfuzor z tyłu oraz listwy progowe R-Line. Siedzenia pokryto nowym materiałem Kyalami z wyszytym na zagłówkach logo R-Line. Sportowa kierownica oraz nakładki na pedały i podpórka pod lewą nogę ze stali nierdzewnej uzupełniają sportowy wygląd auta.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska