Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

To polski reżyser Andrzej Munk dał wolność kinu czeskiemu i węgierskiemu

(hak)
fot. Zdzisław Haczek
Według Cesara Ballestera z Londynu, "Człowiek na torze" Andrzeja Munka z 1956 r. był pierwszym filmem, który odrzucił socrealizm.

W Leśniku rozpoczęło się dwudniowe Forum Festiwalu "Polskie kino świat". Prowadzi je Mateusz Werner, który po raz pierwszy zabierał głos w dyskusjach LLF jako nastolatek, dziś jest doktorem nauk humanistycznych, krytykiem literackim i filmowym.

Referaty wygłoszą profesor Ewa Mazierska-Kerr z Preston, prof. Mirosław Przylipiak, autor książki "Kino stylu zerowego", filmoznawca Konrad Klejsa oraz Cesar Ballester z Londynu. Ten ostatni udowadnia, że to Andrzej Munk w swoim "Człowieku na torze" z 1956 roku odrzucił estetykę socrealizmu, dając zielone światło dla wolności w kinie czeskim czy węgierskim...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska