Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tradycja zobowiązuje

(mb)
Jeep cherokee jest bezpośrednim następcą pierwszych aut tej legendarnej marki. Gdy rozpoczynano ich produkcję, nie istniał jeszcze nawet rynek tego typu pojazdów. Głównymi odbiorcami pierwszych jeepów były armie walczące z hitlerowcami na wszystkich frontach II wojny światowej. Jeep powstał jako następca motocykla kurierskiego do utrzymywania łączności pomiędzy jednostkami armii USA.

W tym miesiącu ruszyła w Polsce sprzedaż nowego jeepa cherokee z silnikiem benzynowym 3,7 l. Konstruktorzy starali się zapewnić kierowcy tego auta możliwość pokonywania nawet najgorszych wertepów. Jazdę w terenie ułatwiają 16-calowe obręcze kół oraz krótkie zwisy samochodu z przodu i tył. Po obu stronach charakterystycznej dla marki kraty chłodnicy umieszczono wydajne reflektory. Linia maski silnika została obniżona dla polepszenia widoczności, a nieco wyższy tył sprawia wrażenie, jakby auto wyrywało się do przodu.
Dwie wersje cherokee różnią się zewnętrznie. W wersji sportowej kontrastowe obudowy zderzaków, nadkola błotników i boczne listwy nadwozia nadają pojazdowi charakterystyczny wygląd. W wersji limited wymienione elementy są w kolorze nadwozia.
Wnętrze cherokee jest dowodem, że konstruktorzy zwrócili szczególną uwagę na detale. Na tablicy rozdzielczej znajdziemy zespół czytelnych, okrągłych wskaźników. Okrągłe są też wyloty klimatyzacji oraz motywy wokół wewnętrznych klamek drzwi. Głębokie kieszenie drzwi przednich oraz uchwyty na kubki i puszki z tył są ułatwieniem w dalekich podróżach.
Nowy jeep jest bogato wyposażony w elementy zapewniające bezpieczeństwo podróżnym: poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, kurty boczne, system ABS z elektronicznym rozdzielaczem siły hamowania, wzmocnione hamulce.
Auto otrzymało nowe niezależne przednie zawieszenie na sprężynach śrubowych, co poprawia komfort jazdy. Stabilność zawieszenia zapewniają dolne odlewane i górne kute wahacze połączone z odlewanymi zwrotnicami o bezobsługowych końcówkach kierowniczych. Tylne zawieszenie nowego pojazdu zostało przeniesione z większego modelu grand cherokee.
Obecnie cherokee dostępny jest z silnikiem benzynowym V6 o pojemności 3,7 l i jest zbliżony konstrukcyjnie do znanego silnika V8 o pojemności 4,7 l napędzającego grand cherokee. Jednostka napędowa nowego pojazdu o mocy 214 KM skojarzona z przekładnią automatyczną umożliwia holowanie masy 3,250 kg.
Od września na polskim rynku będzie też dostępny model z 4-cylindrowym silnikiem turbo diesel o wtrysku bezpośrednim w technice Common Rail. Nowy turbo diesel o pojemności 2,5 l ma moc 141 Km przy 4 tys. obrotów i moment obrotowy 343 Nm przy 1,8 tys. obrotów na minutę. Własny jeep to pragnienie wielu Polaków. Nie jest to jednak auto tanie. Nowy jeep cherokee kosztuje w krajowych salonach blisko 55 tys. marek.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska